خروج سامانه بارشی از کشور طی فرداشب

منبع: نمناک

93

1398/12/7

12:47


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای جمعه و شنبه (9 و 10 اسفندماه) جوی آرام در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت.

وضعیت سامانه بارشی در کشور

ایسنا:صادق ضیائیان اظهار کرد:با توجه به آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، سامانه بارشی مستقر در کشور امروز (7 اسفندماه) در نوار غربی، دامنه های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

وی ادامه داد:بارش در غرب و جنوب غرب، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش هایی از شمال غرب به شکل برف در سواحل دریای خزر به شکل باران و در شمال شرق به شکل برف و باران پیش بینی می شود. همچنین شدت بارش در لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است. 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که به تدریج از اوایل امشب از شدت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می شود، تصریح کرد:این سامانه فردا (8 اسفندماه) در خراسان رضوی و خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می شود و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده را به دنبال دارد. همچنین این سامانه از اواخر وقت فردا به تدریج از کشور خارج می شود. 

ضیائیان با اشاره به این که طی روزهای جمعه و شنبه (9 و 10 اسفندماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، تصریح کرد:از بعد از شنبه تا اواسط روز یکشنبه در بخش هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود و به تدریج از بعدازظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه در نوار شمالی و بخش هایی از غرب بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده خواهیم داشت. 

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی؛ طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و طی همین مدت خلیج فارس به ویژه نیمه شرقی آن و تنگه هرمز مواج خواهد بود. 

وی در پایان درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:آسمان تهران فردا (8 اسفندماه) صاف و حداقل دمای یک و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (9 اسفندماه) کمی ابری تا نیمه ابری با حداقل دمای سه و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو