خرید غذا از رستوران، ۸۰میلیون تومان آب خورد!

منبع: برترین ها

109

1398/3/31

14:39


رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که به طرز ماهرانه ای تحت عنوان پیک موتوری رستوران از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که به طرز ماهرانه ای تحت عنوان پیک موتوری رستوران از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

 سرهنگ کارآگاه کامیار چهری اعلام کرد: اواخر سال گذشته مرد جوانی به دادسرای ناحیه ۳ تهران رفت و از سرقت کارت عابر بانکش توسط پیک رستوران خبر داد. او گفت: از رستوران به صورت تلفنی سفارش غذا دادم و پس از حضور پیک موتوری رستوران، غذا را تحویل گرفتم و هنگام پرداخت هزینه آن با کارت عابر بانک پیک موتوری به طرزی ماهرانه کارت عابر بانک بنده را با کارت عابر بانک دیگری تعویض کرد. آن زمان متوجه نشدم اما لحظاتی بعد متوجه شدم ٨٠٠ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

با شکایت مالباخته پرونده‌ای جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته بلافاصله با هماهنگی بازپرس محترم شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ تهران نسبت به دستگیری پیک موتوری رستوران مذکور اقدام کردند.

بلافاصله پیک رستوران بازداشت شد و پس از انتقال به پایگاه طی مواجهه حضوری با شاکی مشخص شد پیک موتوری رستوران آن شخص کلاهبردار که از رستوران به درب منزل شاکی مراجعه و اقدام به کلاهبرداری کرده، نیست.

در ادامه تحقیقات مشخص شد شخص دیگری در بین راه و جلوی درب منزل شاکی غذاها را از پیک رستوران تحویل و مبلغ آن‌را پرداخت کرده است. بعد از آن مرد کلاهبردار با مراجعه نزد شاکی، خود را پیک موتوری رستوران معرفی کرده و کارت عابر بانک شاکی را تعویض کرده است.

با مشخص شدن این موضوع دستگیری کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفته که با تلاش‌های انجام شده و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محله‌ای برداشت از کارت توسط متهم شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که پیک موتوری قلابی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده است. لذا با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از مناطق شرق تهران شده که با انعکاس موضوع به بازپرس محترم پرونده در اواسط خردادماه سال جاری طی یک عملیات پلیسی متهم «نادر، ۳۵ ساله» دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد شخصی که نزد شاکی به عنوان پیک موتوری مراجعه و اقدام به تعویض کارت عابر بانک کرده است برادرش بنام سجاد بوده و با همدستی برادرنشان به نام‌های سجاد و سعید اقدام به کلاهبرداری از این طریق کرده است و با پول حاصله اقدام به خرید موبایل و صرف خوش‌گذرانی و مصرف مواد مخدر کرده اند.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در انتها اعلام کرد: با توجه به دستگیری یکی از اعضای این باند و اعتراف به کلاهبرداری از مالباخته، متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده دستگیری سایر اعضای باند و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو