دره ستارگان قشم

منبع: تاپ تراول

233

1398/3/31

15:57


خرید بلیط هواپیما

دره ستارگان قشم

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی قشم یکی از معروف ترین مکان های دیدنی قشم بنام دره ستارگان است سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید بازدید از این مکان طبیعی و تاریخی قشم را فراموش نکنید.

دره ستارگان با قدمت حدود ۲ میلیون سال،كه بر اثر فرسایش خاك، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است، شاهكار كم نظیر طبیعت در جزیره زیباى قشم است. قدمت دره ستاره ها مربوط به دوره زمین شناسى سنوزوئیك (حدود ۲ میلیون سال) است.

دره ستارگان

دره ستارگان کجاست ؟

دره ی ستارگان، پدیده ای زمین شناسی می باشد که بر اثر فرسایش خاک در جزیره ی قشم و نزدیکی روستای برکه خلف شکل گرفته است. بومیان این منطقه بر این باورند که در سالیان دور شهاب سنگی به این ناحیه برخورد کرده و سبب شکل گیری دره ای با اشکال نامتعارف شده است و از همین روی نام ستارگان بر این دره گمارده اند. پیشینه ی این جاذبه ی طبیعی شگفت انگیز که نزدیک به ۱۵ متر عمق دارد، به حدود ۲ میلیون سال پیش می رسد و به عنوان بخشی از مجموعه ی ژئو پارک قشم، به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

هنگامی که قدم به درون پیچ و تاب های این دره می گذارید، هیبت چشم انداز طبیعی مقابلتان، حسابی شما را بهت زده خواهد کرد. با سکوتی که بر منطقه حاکم است می توانید مدتی را در آرامش به عظمت جهان هستی بیاندیشید و از زیبایی دیواره های دره لذت ببرید. در اطراف دره ی ستاره ها امکانات اولیه همانند سرویس بهداشتی، مغازه و سوپر مارکت، غرفه های کوچک فروش صنایع دستی قشم و … وجود دارد. پس از وارسی دره، می توانید از موزه ی سنگی که در همان محدوده قرار دارد دیدن کنید.

  •  آدرس : جزیره قشم، روستای برکه خلف، دره ستارگان
  •  ساعت کاری : ۸:۰۰ – ۱۸:۰۰

دره ستارگان


مقالات بیشتر بخوانید :



  تبلیغات   

          هتل انقلاب تهرانرزرو هتل ارزان | هتل های مشهدهتل ترنج کیش | اقامت اروپا


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو