یک مورد مثبت کرونا در ارومیه

منبع: برترین ها

76

1398/12/8

06:04


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تست کرونای بیمار خانم ۵۵ ساله در ارومیه از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تست کرونای بیمار خانم ۵۵ ساله در ارومیه از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

 به نقل از دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، جواد آقازاده در این خصوص افزود: این بیمار که چند روز پیش با علائم بالینی بیماری تنفسی و سابقه سفر زیارتی به قم و بازگشت به ارومیه را داشت از همان ابتدا به عنوان مورد مشکوک بستری و نمونه خون وی برای آزمایش کرونا به تهران ارسال شد و بلافاصله و به صورت کاملاً ایزوله تحت مراقبت و درمان قرار گرفت و امروز نتیجه آزمایش وی از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه بیمار حال عمومی خوب و شرایط پایدار دارد و بنا به اظهار همکار متخصص عفونی طی چند روز آینده با تکمیل پروسه درمان مرخص خواهد شد و این نشان می‌دهد که کرونا قابلیت درمان دارد و از این لحاظ بسیار خوشحالیم.

آقازاده ضمن تشکر و تقدیر از پزشکان، پرستاران و همکارانی که در مراقبت از این بیمار تلاش کرده‌اند گفت: میزان بالای هوشیاری سیستم بهداشتی و درمانی استان موجب گردید که بیمار بدرستی به عنوان مورد مشکوک تلقی شود و بسرعت درمان وی قبل از اعلام نتیجه آزمایش آغاز گردد و امروز شاهدیم که علیرغم مثبت بودن آزمایش، حال بیمار رو به بهبود است و انشاالله بزودی ترخیص خواهد شد و از آنجایی که ایزولاسیون کامل پزشکی و اصول حفاظت فردی کاملی انجام یافته بود امکان سرایت بیماری به همکاران ایجاد نشده است لذا از همه همکاران تلاشگر بسیار متشکرم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ما معتقدیم که باید با مردم روراست و صادق باشیم لذا تاکید می‌کنم که اخبار مربوط به این بیماری را از منابع معتبر اخذ نمایند و با رعایت اصول بهداشت فردی و خود مراقبتی بر این بیماری غلبه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو