ژل ضدعفونی کننده دست با الکل + نکاتی برای استفاده از ژل ضدعفونی کننده

ژل ضدعفونی کننده دست با الکل + نکاتی برای استفاده از ژل ضدعفونی کننده


منبع: بیتوته

300

1398/12/8

10:56


ژل ضدعفونی کننده دست با الکل + نکاتی برای استفاده از ژل ضدعفونی کننده



 

درست کردن ژل ضدعفونی کننده با الکل

 

درست کردن ژل ضدعفونی کننده الکل در خانه نه تنها یک پروژه عالی برای کودکان و بزرگسالان است، بلکه در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و در نهایت با یک محصول عالی که شما و خانواده تان را از میکروب ها در امان نگه می دارد، قرار خواهید گرفت.

استفاده از صابون و آب بهترین و سنتی ترین روش برای تمیز کردن دست هاست، اما مواقعی وجود دارد که به آب دسترسی ندارید و نمی توانید دست هایتان را راحت بشویید. ضد عفونی کننده دست با الکل یک راه حل عالی و قابل حمل برای این معضل است و تهیه آن در خانه بسیار آسان است! نه تنها درست کردن ژل ضدعفونی کننده الکل در خانه یک پروژه عالی برای کودکان و بزرگسالان است، بلکه در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و در نهایت با یک محصول عالی که شما و خانواده تان را از میکروب ها در امان نگه می دارد، قرار خواهید گرفت.

 

تهیه ژل ضد عفونی کننده دست با الکل و بدون رایحه

مواد لازم :

مالش (ایزوپروپیل) الکل نیاز دارید که حداقل 91٪ ژل آلوئه ورا خالص و ساده باشد.

برای مقایسه با محصولات خریداری شده فروشگاهی مانند Purell یا Germ-X ​​از نظر اثربخشی، محصول نهایی باید حداقل 65٪ الکل باشد.

 

ژل آلوئه ورا نیز در گزینه های مختلفی برای خلوص وجود دارد. شما خالص ترین موردی را که می خواهید بیابید و به سادگی برچسب را بررسی کنید تا اطلاعات خلوص را بدست آورید. این کارایی محصول را تغییر نمی دهد، اما با استفاده از خالص ترین محصولات موجود، اطمینان حاصل می شود که مخلوط نهایی شما حاوی کمترین مقدار افزودنی و مواد شیمیایی اضافی باشد.

 

وسایل لازم در اکثر خانه ها وجود دارد و به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. شما به یک کاسه تمیز، یک قاشق (یا قاشق)، یک قیف و یک بطری صابون مایع یا بطری ضدعفونی کننده دست نیاز دارید. اگر بطری خالی ندارید، می توانید از هر نوع ظرف در داری که می خواهید استفاده کنید.

 

مراحل درست کردن ضدعفونی کننده دست

 

ترکیبات را ترکیب کنید. 2/3 فنجان الکل ایزوپروپیل و 1/3 لیوان ژل آلوئه ورا ساده را اندازه گیری کرده و هر دو را با هم داخل ظرف بریزید. از اسپاتول (یا قاشق) استفاده کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

 

نحوه درست کردن ژل ضدعفونی کننده

 

ژل خود را با قیف داخل بطری بریزید. پمپ، درب یا کلاه را روی بطری خود قرار بدهید. اکنون ژل ضدعفونی کننده شما آماده استفاده است.

 

نگهداری از ژل ضدعفونی کننده دست

 

این ژل ضد عفونی کننده را می توانید به مدت 6 ماه یا بیشتر نگهداری کنید. آن را به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید تا بتوانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

 

مخلوط را در بطری های کوچکتر قرار دهید که به راحتی در کیف، کوله پشتی و... استفاده قرار بگیرد. اگر ضد عفونی کننده های تجاری را خریداری می کنید، بطری ها را ذخیره کنید تا بعداً بتوانید از آن ها استفاده کنید، زیرا اینها برای این کار مناسب هستند.

معمولاً می توانید بطری های خالی با این اندازه را در فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید.

 

نحوه استفاده از ضدعفونی کننده

به طور صحیح از ضد عفونی کننده استفاده کنید. در واقع یک روش مناسب برای استفاده از ضد عفونی کننده برای به دست آوردن حداکثر اثربخشی از آن وجود دارد. قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که دستان شما از آلودگی و دانه های قابل مشاهده پاک است. ضد عفونی کننده برای مواردی نیست که دستان خود را با خاک یا هر چیزی کثیف کرده اید.

 

مقداری ضدعفونی کننده به اندازه ی کف دستتان بریزید و سپس دستان خود را به مدت 20 تا 30 ثانیه به آرامی به هم مالش دهید، مراقب باشید که زیر ناخن هایتان ، بین انگشتان، پشت دست و مچ دست خود را بگیرید.

 

اجازه دهید ماده ضد عفونی کننده روی دستان شما کاملاً خشک شود، بدون اینکه آنها را پاک کنید یا با آب بشویید.

هنگامی که دستگاه ضد عفونی کننده کاملاً خشک شد، روند کار کامل است.

 

نحوه استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست

 

اضافه کردن روغن های ضروری

هدف خود را از اضافه کردن روغن های اساسی تعیین کنید. روغن های اساسی به تنهائی با رایحه های متفاوت می توانند به ضدعفونی کننده شما اضافه شوند، اما فواید روغن های اساسی فراتر از تهیه رایحه ای دلپذیر است. روغن ها برای هزاران سال توسط فرهنگ ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است تا اثرات درمانی برای بیماری های روحی، جسمی و عاطفی ایجاد کنند.

 

اضافه کردن روغن های اساسی به ضد عفونی کننده دست

 

استنشاق رایحه های مختلف طیف گسترده ای از مزایای روحی و جسمی را دارد که به عنوان آروماتراپی شناخته می شود.

روغنهای اساسی نیز می توانند از طریق داروهای معطر و فیزیکی از نظر دارویی استفاده شوند تا از مزایای بهداشتی و زیبایی آن بهره مند شوید.

 

استفاده از روغنهای اساسی در ضدعفونی کننده دست شما نه تنها بوی فوق العاده ای را به شما منتقل می کند بلکه می توانند به موارد خاص سلامت جسمی و روانی نیز بپردازند.

 

خواص رایحه های روغن های اساسی

روغنهای اساسی را برای آروماتراپی انتخاب کنید. استنشاق رایحه یک اسانس خاص می تواند مغز شما را تحریک کند تا انواع واکنش های روحی را تحریک کند. با افزودن آنها به مایع یا ژل ضدعفونی کننده دست، می توانید یک تجربه درمانی داشته باشید و همچنین میکروب های مزاحم را نیز از بین ببرید.

 

برای ایجاد جلوه های چند لایه می توانید یک یا چند روغن را ترکیب کنید. دنیای آروماتراپی برای معاینه دقیق در اینجا بسیار گسترده است، اما برخی از اسانس های خاص وجود دارد که بیشتر برای استفاده در ضدعفونی کننده های دست استفاده می شوند.

 

خواص روغن های ضروری

 

• روغن اسانس دارچین دارای خواص رایحه ای است که می تواند خواب آلودگی را کاهش داده و باعث تقویت تمرکز می شود.

• روغن اسطوخودوس رایحه ای جوان کننده است که می تواند باعث آرامش و احساس آرامش شود.

 

• روغن ضروری رزماری دارای خواص شناخته شده برای تقویت اطلاعات، هوشیاری و حافظه است.

• روغن ضروری لیمو عطر و بوی دلپذیری دارد که می تواند در کاهش افسردگی و اندوه و در عین حال تقویت انرژی نیز کمک کند.

 

• روغن ضروری نعناع عطر و بوی قدرتمندی است که می تواند اعصاب خرد شده را تسکین داده و وضوح ذهنی را بهبود می بخشد. 

 

خواص داروئی روغن های اساسی

 

روغن های اساسی را برای اهداف دارویی انتخاب کنید. روغنهای ضروری به طور طبیعی مواد شیمیایی در آنها وجود دارد که می توانند هنگام استنشاق در ریه ها یا استفاده از آن بر روی پوست، مزایای دارویی و درمانی ایجاد کنند. چندین روغن ضروری وجود دارد که به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچ و یا ضد ویروسی بسیار قدرتمند شناخته شده اند. این خصوصیات باعث می شود روغن ها برای استفاده در ضدعفونی کننده دستها ایده آل شوند زیرا باعث افزایش کارآیی محصول با مواد طبیعی می شوند.

 

• اسانس دارچین به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی شناخته شده است و عطر آن نیز می تواند باعث کاهش درد سردرد شود.

 

• اسانس اسطوخودوس می تواند درد ناشی از سردرد و میگرن را تسکین دهد، و می تواند بصورت موضعی برای تسکین سوزش های جزئی پوستی استفاده شود.

 

• اسانس Tea Tree هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است.

 

• اسانس اکالیپتوس خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند به تسکین عضلات کمک کند. استنشاق آن می تواند سینوس ها را پاک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

 

احتیاط هایی برای استفاده از روغن های ضروری در ضدعفونی کننده

• روغن های اساسی بسیار غلیظ هستند و در صورت استفاده نادرست می توانند عوارض جانبی منفی داشته باشند. 

 

• زنان باردار و کسانی که دچار نقص ایمنی هستند نباید بدون مشورت با پزشک از آنها استفاده کنند. اگر تازه وارد دنیای روغن های اساسی شده اید، قبل از افزودن آن به دستگاه ضدعفونی کننده دست و استفاده از آن به صورت موضعی، روی یک قسمت از پوست دستتان آن را تست کنید.

 

• هرگز یک روغن ضروری را مستقیماً روی پوست نریزید و آن را رقیق کنید. زیرا آنها بسیار غلیظ هستند و برخی از آنها می توانند تحریک کننده پوست باشند.

 

• هنگام کار با روغن های اساسی، بهترین کالاهایی را که می توانید پیدا کنید، استفاده کنید. در هنگام خرید برچسب را برای اصطلاحاتی مانند "درجه خالص" ، "درجه آروماتراپی" ، "تایید شده ارگانیک" و "درجه درمانی" بررسی کنید.

 

احتیاط های برای استفاده از روغن در ضدعفونی کننده ها

 

روش اضافه کردن روغن به ضدعفونی کننده

روغنهای انتخابی خود را به ضدعفونی کننده خود اضافه کنید. 2/3 فنجان الکل ایزوپروپیل و 1/3 لیوان ژل آلوئه ورا ساده را اندازه گیری کنید و همه را با هم داخل ظرف بریزید. ده قطره از اسانس (های) انتخابی خود اضافه کنید. از 10 قطره تجاوز نکنید! با اسپاتول (یا قاشق) هم بزنید تا زمانی که همه مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

 

نحوه اضافه کردن روغن به ضدعفونی کننده ها

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو