تعداد قتل در زنجان ۵۰درصد کاهش یافت

منبع: برترین ها

49

1398/12/8

13:21


رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره قتل در سطح این استان اتفاق افتاده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فقره قتل در سطح این استان اتفاق افتاده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، با تاکید براینکه کلیه عاملین این قتل‌های رخ داده در سطح زنجان از سوی پلیس آگاهی این استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل شده اند، اظهار داشت: کنترل خشم و مراجعه به قانون هنگام اختلافات، می تواند در کاهش میزان قتل‌ها بسیار موثر واقع شود.

وی افزود: زنجان به لحاظ تعداد وقوع قتل در رتبه پایین است و اگر افراد آستانه تحمل خود را بیشتر کنند به حتم میزان نزاع و درگیری منجر به قتل نیز روند کاهشی به خود خواهد گرفت.

رحمتی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هنگام رو در رو شدن با یکدیگر و وجود کوچکترین مشکلی، بی اختیار از کوره درفته، خشمشان فزونی یافته و رفتارشان از کنترل خارج شده و با توجه به دسترس بودن آلات قتاله مرتکب قتل می شوند و وقتی به خود می آیند که کار از کار گذشته است و پشیمانی فایده ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اغلب جرمها به خاطر مصرف مواد مخدر اتفاق می افتد، افزود: در واقع مواد افیونی سنتی و صنعتی، سبب‌ ساز بروز اقدامات مجرمانه است و فرد می تواند با مصرف آنها دست به هر کاری زده و حتی مرتکب جنایت شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو