مناسب ترین شیوه آموزش دادن همه چیز به کودکان

مناسب ترین شیوه آموزش دادن همه چیز به کودکان


منبع: نمناک

163

1398/12/8

14:01


والدین نقش مهمی در آموزش دادن به کودکان ایفا می کنند و با استفاده از روشهای صحیح می توانند سریع تر و بهتر موضوعات مختلف را به کودکشان بیاموزند.

روش های صحیح آموزش دادن به کودکان

در این بخش از دنیای مطالب در مورد کودک نمناک به شما مجموعه ی جامع از روش های آموزشی طیف گسترده ای از این روش ها را خواهیم گفت.اگر به نظرتان انگیزه دادن به فرزندتان کار سختی است، ما با شما همراه هستیم حفظ تکنیک ها، ایجاد برنامه ی مشخص، برنامه ریزی زمان مطالعه ، تخصیص زمان مطالعه روی موضوعات مختلف، تشخیص نقاط ضعف و قوت و موارد دیگر در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 

آموزش دادن به کودکان

طریقه صحیح آموزش دادن به کودکان در یادگیری همه چیز

چطور و از چه راهی همه چیز را به کودکمان آموزش دهیم

علاوه بر موارد گفته شده ، والدین نقش مهمی در آموزش کودکان ایفا میکنند. در نظر گرفتن جنبه های دیگر که ممکن است کودک را بی انگیزه کند، به عنوان مثال:قلدری در مدرسه ، عملکرد ضعیف در مدرسه و غیره مفید خواهد بود. ما همچنین روش های ویژه برای والدین نیز داریم ، که تشخیص دهند ، مشکل از کجاست آیا درمورد ایجاد یک مکان دلپذیر برای مطالعه مطمئن نیستید؟
به راهنمایی های کاربردی برای امتحانات احتیاج دارید؟
به دنبال مشاوره ی حرفه ای با متخصصان در زمینه ی تدریس برای کودک پیش دبستانی خود هستید؟
آیا احساس میکنید که فرزندتان نیاز به بهبود دادن بخش واژگان خود دارد؟

ما روش های واقع گرایانه و اثبات شده برای هرگونه نگرانی محتمل که ممکن است شما و یا فرزندتان با آن مواجه شوید را خواهیم گفت. بیاد داشته باشید ، تحصیلات آکادمیک همه چیز نیست ؛ برای کودکان دنیای رنگارنگی فراتر از تحصیلات و مدرسه وجود دارد.

آموزش دادن به کودکان

چگونگی آموزش دادن به کودکان 

پاسخ به سوالات مهم والدین در مورد آموزش دادن به کودکان

آیا باید به فرزندم برای انجام تکالیفش پاداش بدهم؟
این سوال یکی از سوالات نقد برانگیز است. جواب این است که "بله" همانطور که "نه" نیز هست. تشویق کردن خوب است اگر بصورت پاداش برای انجام تکالیف کودک باشد، مثلا وقتی که در امتحانات نمره ی خوبی را کسب میکند محدودیت نیز باید وجود داشته باشد. رشوه دادن به کودک ممکن است مضر نیز باشد مثلا وقتی که قول خرید چیزهایی را میدهید که بسیارگران قیمت هستند. بهتر است پاداش ها اینگونه باشند ؛ اگر تکلیفش را درست و کامل انجام داد ، با هم بیرون غذا بخورید ، غذای مورد علاقه اش را بپزید ، اجازه دهید بازی کند ، فیلم ببیند و پاداش هایی از این دست ؛ همه این ها خوب است تا زمانیکه رویاهای شما درمورد تحصیلات فرزندتان بر او غلبه نکرده باشد ، برای دریافت پاداش های بزرگ ، او را مجبور به انجام کاری نکنید.
 

آموزش دادن به کودکان

چگونه همه چیز را کودکان آموزش دهیم 

روش های موثر در آموزش دادن به کودکان

یادگیری به کمک بازی
آموزش کودکان ممکن است کمی دشوار باشد.به عنوان مثال ؛ گرامر زبان انگلیسی ، ریاضیات و... .آمیختن بازی وامتحانات کوتاه به عنوان بخشی از یادگیری به ساده و سریع ترشدن آن کمک میکند به عنوان مثال ، برای پیشرفت در لغات ، میتوانید حروف الفبا را در تعدادی کاغذ نوشته و آن ها را درون ظرفی قرار دهید.از هر یک از کودکان بخواهید که یکی از آن ها بردارند و با توجه به حروف خود ، حداکثر کلمات را بگویند.
 

آموزش دادن به کودکان

چه روش هایی برای آموزش دادن به کودکان وجود دارد

آموزش درخانه _ عجله نداشته باشید
این اولین قاعده برای والدینی است که میخواهند در منزل به کودکشان کمک کنند عجله نداشته باشید و کودک را وادار به انجام سریع تکالیف نکنید. همچنین ، به فرزندتان هم بیاموزید که هنگام مطالعه عجول نباشد اگر به آرامی و مداوم این کار را انجام دهید ،به نتایج موفقیت آمیز تری دست خواهید یافت چراکه به کودک کمک میکنید تا متوجه دروس شود.

بهترین روش ها برای آموزش و یادگیری کودکان

تدریس در خانه
والدین نقش مهمی را در عملکرد فرزندان شان در مدرسه ایفا میکنند. اولین قاعده ی مهم تدریس در منزل این است که باید قاطع باشید.بخشی از آموزش شامل یادگیری فرزندتان می شود. برای این کار لازم است که موارد زیادی را رعایت کنید ، این مقاله را برای دریافت اطلاعات کافی بخوانید.
 
چگونه به طرز موثرتری مطالعه کنیم؟
در واقع ، مطالعه ، تنها شامل انجام صحیح تکالیف ، حفظ کردن ، پیروی از برنامه و غیره نیست. یادگیری مهم ترین بخش قضیه است. گرفتن نمره ی کامل و قبول شدن در امتحانات بدون یادگیری میتواند تنها بر تلف کردن وقت و زحمت بیهوده دلالت داشته باشد. زحمتی که برای مطالعه میگذارید باید به یادگیری ختم شود برای یادگیری بیشتر ، خواسته های خود را بیشتر کنید ، این کار به افزایش دانش شما کمک خواهد کرد.
 

یادگیری کودکان

برای یادگیری بهتر کودکمان چه کنیم

دریافت پاداش و ارزیابی
همه ما برای فوق العاده بودن در کاری نیاز به نوعی تشویق و تایید داریم ؛ هر کودک میتواند پیشرفت کند ، اگر تشویق شود. در واقع دانش آموز میتواند پس از انجام تکلیف به خود پاداش دهد. به عنوان مثال ؛ خوردن غذا در رستوران یا تماشای فیلم مورد علاقه . تصدیق و تشویق در قالب پاداش ، کودکان را وادار به مطالعه با تمرکز کامل و اثر بخشی بیشتر می کند.

آموزش های که باید به کودکان داده شود

داشتن نشانه های مثبت در مکان مطالعه
تابلوی نشانه ها با کلمات مثبت و دلگرم کننده ، ناخودآگاه فرد را تحریک کرده و و پتانسیل یادگیری را در فرد افزایش میدهد. شاید لازم باشد که به یک تخته ی کوچک به همراه چند جمله ی مثبت فکر کنید. جملاتی مثل :
من منابع زیادی برای موفقیت زیاد دارم
هر کاری که من انجام میدهم شایسته ی بهترین نتایج است
یادگیری ساده و آسان است
من میتوانم
 
ابزار های مناسب مطالعه را داشته باشید
همه ی وسایل مورد نیاز در مدرسه در خانه نیز باید مورد استفاده قرار گیرند قبل از شروع به درس خواندن، مطمین شوید که تمام وسایل مورد نیاز در دسترس تان هستند ، ب ه عنوان مثال ، کتاب ها ، ماژیک ، نمودار و لوازم نوشتن. اگر لوازم در دسترس نباشند ، در حین مطالعه مجبور به بلند شدن و آوردن آن ها میشوید که قطعا موجب اختلال در مطالعه خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که تمام ابزار لازم به راحتی در دسترس هستتند.
 

 یادگیری کودکان

والدین چه نقشی در  آموزش دادن به کودکان دارند

یک مکان مناسب جهت مطالعه را انتخاب کنید
قبلا درمورد مطالعه ی موثر خوانده ایم . در اینجا یک رویکرد متفاوت برای بهبود کارآیی و تاثیر بیشتر زمان مطالعه را به شما میگوییم. البته که داشتن محیطی مثبت و جذاب حائز اهمیت خواهد بود . و همانطور در بالا مشاهده کردید کودکان برای بالابردن اثربخشی شان به نشانه های مثبت احتیاج دارند علاوه بر آن ، داشتن محیطی جداگانه و مخصوص مطالعه ، که کاملا از حواس پرتی های طبیعی دور باشد ، به طور خودکار اثربخشی و تلاش در دانش آموزان را افزایش میدهد. محدوده ی مطالعه میتواند اتاق خواب ، اتاق مطالعه ، بالکن یا هر جای دیگری که محیط خوبی را ایجاد میکند ، باشد.
 
سبک درس خواندن
هیچ قانونی برای مطالعه ی سریع و سخت وجود ندارد اغلب والدین دوست دارند که سبک یادگیری مورد علاقه خود را به فرزندانشان تحمیل کنند. انجام این کار اشتباه است ؛ چراکه هر شخصی سبک یادگیری خود را دارد.

با ویژگی های سبک یادگیری فرزند خود آشنا شوید

یادگیری جنبشی
دانش آموزانی که از طریق حرکت یاد میگیرند را یادگیرندگان جنبشی می نامند. این دقیقا همان چیزی است که به عمق چیزها مربوط میشود ، بدقت بررسی کردن ، تحقیق و غیره. سوالات زیادی را میپرسند ، چگونه این اتفاق افتاد؟ چرا آسمان آبی است؟ چرا آب شور است؟ و غیره .چنین کودکانی بسادگی توسط حقایق و اثبات شدن یاد میگیرند. اگر چیزی به درستی به آن ها مفهوم ویا اثبات نشود ، قادر به درک یا یادآوری آن نیستند با این حال ، این گونه کودکان میتوانند در هنر پیشرفت فراوانی داشته باشند ولی متاسفانه دانش آموزان که بسیار جنبشی هستند ، در مدرسه با شیوه آموزش سنتی بسیار مبارزه می کنند.
 

 آموزش دادن به کودکان

آموزش تصویری یکی از روش های  آموزش دادن به کودکان 

آموزش تصویری
این نوع یادگیری به کودک با استفاده از نگاه کردن به تصاویر ، یاد میدهد. افرادی که یادگیری بصری دارند ، حافظه ی خیلی خوبی دارند و بسادگی تصاویر را به خاطر می آورند.تصاویر در مغز این کودکان ، مانند تصاویری است که در سی دی یا یواس بی دخیره میکنید آن ها تصاویر را به سرعت دیده و سپس آن را به خاطر می سپارند و هیچگاه از خاطر آن ها پاک نخواهد شد.به طور شگفت انگیزی 40 درصد از کودکان یادگیری بینایی دارند.
 
یادگیری شنوایی
یادگیری از طریق گوش نیز نامیده میشود. این یادگیرندگان صدا و موسیقی را بهتر بیاد می آورند. با این حال ، آن ها از خواندن لذت نمیبرند. از آنجا که این کودکان تجسم نیافته اند ، تنها با یادآوری واقعیت های مهم که قبلا شنیده اند به یاد می آورند. یادگیرندگان شنیداری حتی با گذشت سال ها ، تنها با شنیدن صدای افراد، آن ها را به یاد می آورند.
 

آموزش دادن به کودکان

 آموزش دادن به کودکان چطور و چگونه 

روش شناسایی سبک یادگیری کودکان

فعالیت زیر را جهت شناسایی سبک یادگیری فرزندتان انجام دهید
از کودکانتان بپرسید که به هنگام شنیدن نام سگ یا گربه ، یاد چه میافتند ؟ میتوانید همین سوال را از بزرگسالان نیز بپرسید. بعضی ها صدای سگ را به خاطر می آورند ، این بدان معنی است که آن ها یادگیر شنوایی دارند برخی ممکن است تصویر سگ را در ذهن بیاورند ، این نشان میدهد که آنان یادگیرندگان بصری هستند.
همچنین ممکن است تعدادی روی تلفظ کلمه ی سگ فکر کنند، ( بزرگسالان یا کودکان در حال رشد) ، این گروه نیز تحت آموزش بصری طبقه بندی میشوند و کسانی که دندان تیز و یا جنس پوست سگ را به یاد آوردند ، یادگیرندگان جنبشی می باشند.
ما سه سبک یادگیری را دیدیم، و باید دانست که هرکودک سبک یادگیری خاص خود را دارد. برای همه یک شیوه و سبک آموزشی کاربرد ندارد برای یادگیری چیزهای مختلف ، ترکیبی از سبک ها بسیار حائز اهمیت است، به عنوان مثال ، غیر ممکن است که تمام اطلاعات لازم در جلسه ی امتحان ، فقط با یادآوری صداها بدست بیاید.
 

آموزش دادن به کودکان

چگونه سبک یادگیری کودکمان را شناسایی کنیم

نقش والدین در آموزش دادن به کودکان

مشارکت والدین
طبق مطالعات ، فرزندان والدین یا مراقبانی که به صوت قابل ملاحظه ای در آموزش مدرسه مشارکت دارند نسبت به کودکان دیگر عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.درگیری والدین عملکرد تحصیلی کودک را افزایش داده و موج ایجاد نگرش مثبت در کودکان میشود.
 

 آموزش دادن به کودکان

نقش والدین آموزش دادن به کودکان چیست

چگونه مشارکت داشته باشیم؟
اول ، هر روز با کودک تان حرف بزنید و زمان کافی را برای این کار بگذارید
از تلاش های آن ها به رغم نمره ی پایین و یا متوسط قدردانی کنید.
ارتباط مثبت با معلمان و والدین دوست فرزندتان داشته باشید.
اهمیت و ارزش تحصیلات را به او یاد دهید.
توجه کافی برای حل تمام مسائل مدرسه بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو