آموزش مدیریت پول به کودکان از زبان کارشناس تربیتی

آموزش مدیریت پول به کودکان از زبان کارشناس تربیتی


منبع: نمناک

155

1398/12/8

14:01


در ادامه به راهکارهایی موثر و کاربردی برای آموزش مدیریت پول در کودکان جهت فرهنگسازی پس انداز و مدیریت اقتصادی در آنها می پردازیم.

راه کارهایی موثر برای آموزش مدیریت پول در کودکان

یکی از کارشناسان تربیتی کودکان برای مطرح کردن اصول آموزش مدیریت پول به کودکان تصمیم گرفته از گذشته ی خود و روش های والدینش برای این کار استفاده کند ، صحبت های مفید و کاربردی او را در ادامه این بخش از نمناک می خوانید .
والدین من چیزهای زیادی در مورد زندگی به من آموختند، اما چیزی که هرگز اولویت و تقدم نداشت، چگونگی مدیریت صحیح پول بود فقدان نظم مالی، تا بزرگسالی با من همراه بود و مشکلات و دردسرهای زیادی را برای من ایجاد کرد و به همین دلیل ،من تصمیم گرفتم که از ابتدا به کودکم مدیریت پول را آموزش دهم.
 

 پول توجیبی کودکان

آموزش مدیریت پول به کودکان
 
من یک رویکرد متنوع را در پیش گرفتم، از جمله کمک به باز کردن حساب پس انداز خودشان، که باعث می شود تعامل بهتری با بانک ها داشته باشند، و در آینده، برای شغلشان سرمایه به آنها پرداخت می کنند تا هر وقت بخواهند شغل خود را بتوانند داشته باشند همچنین به تدریج آشنا کردن آنها به دنیای مالی و خرج کردن بزرگسالان، می تواند آنها را به عنوان پولی که آنها را زمانی که به نوجوانانی برسند، تبدیل به یک مدیر عالی پولی کند در اینجا راهنمایی های فوق العاده ای که در طول سالهای آموزش به فرزندم آموختم را آورده ام، تا به طور موثری این مهارت های مدیریتی ،پولی را به فرزندانتان آموزش دهید.
 

آموزش مدیریت پول به کودکان

آموزش مدیریت مالی به کودکان
 

5 توصیه برای آموزش مدیریت پول به کودکان

یک حساب پس انداز باز کنید:
پدر و مادران بسیاری، پس از تولد فرزندشان یک حساب پس انداز برایشان باز می کنند، اما کودک واقعا کمک فعالی برای آن حساب نیست. بهتر است زمانی برای کودکتان حساب باز کنید، که کودک بتواند،در آن نقش فعالی را ایفا کند و قادر به درک مفهوم پول باشد کودکان، اغلب در روزهای خاصی مانند روزهای تولد یا تعطیلات، پول می گیرند و حس "بزرگ شدن" برای آنها بسیار لذت بخش خواهد بود. زمانی که آن پول را به بانک برای  سپرده گذاری ببرند. اینها ،مهارت های پس انداز در طول عمر است که تا بزرگسالی با آنها همراه خواهد بود.
 
 

 آموزش مدیریت مالی به کودکان

آموزش پس انداز به کودکان خوب است یا بد؟

 آموزش مدیریت پولی و پس انداز به کودکان

برای کارهای واقعی پرداخت کنید:
بسیاری از والدین از سیستم جایزه ای برای بچه ها استفاده می کنند، برای تمیز نگه داشتن اتاقشان و یا برای انجام کارهایی مانند ظرف شستن.
من هرگز این کار را نکردم، زیرا بعضی چیزها مهارت های زندگی هستند و بخشی از زندگی روزمره آدم هستند، هیچ کس در آینده بابت انجام آنها به شما پولی پرداخت نمی کند.
 

مدیریت مالی در کودکان

چگونه مسئولیت پذیری را در کودکانمان افزایش دهیم؟ 
 
در عوض، شغلی را به دو دسته تقسیم کردم:
مسئولیت های خانه داری و مشاغل پول ده. بعضی از کارها نظیر تمیز کردن اتاق یا بیرون بردن زباله، به عنوان بخشی از زندگی روزمره شناخته می شود، و به این معناست که وقتی آنها که بزرگ شوند، بابت اینها پولی دریافت نمی کنند. اما کارهای دیگری، مانند کارهای حیات، باغبانی و یا تمیز کاریها، سنگین کاری، که معمولا مجبورید به شخصی دیگر پول دهید تا آن کارها را برایتان انجام دهد. بنابراین، در این مورد، من برای این نوع کارها به فرزندم پول پرداخت می کنم.این استراتژی به کودکان ارزش پول و کار سخت را می آموزد.
 
 

مدیریت پول در کودکان

آموزش مسائل مالی به کودکان
 

 آموزش مدیریت پول به فرزندان

 آموزش مجازات های مالی:
زندگی واقعی پر از مجازات های مالی ،مانند جریمه های ترافیکی، هزینه های بازپرداخت (مثل چک بی محل) و جریمه های دیگر است. بچه ها، باید از همان اوایل اینها رایاد بگیرند. کودکان، سیاست دارند و زمانی که قصد دارند کاری را انجام دهند تا پول بگیرند، به آنها توجه نکنید. در عوض، آنها را از حساب پس انداز خودشان محروم کنید و به آنها کامل توضیح دهید، که چرا سوء رفتار آنها منجر به محروم شدنشان شده. این کار به آنها یاد می دهد که مسئولیت اقدامات خود را به عهده بگیرند.
 
 
 

مدیریت پول در کودک

مهارت های پولی را به کودکانمان آموزش دهیم
 

آموزش مهارت های مالی به کودکان

تشویق هزینه های عاقلانه:
والدین، فرزندان خود را دوست دارند، به این معنا که غریزه ما باعث می شود که ما چیزهایی را که می خواهند، را برایشان بخریم. اما این چیزی برای مدیریت پول به آنها یاد نمی دهد. برای کودکان، بسیار جالب است اگر چیزی را که دوست دارند، مثل یک اسباب بازی یا یک..، را با پول پس انداز خودشان بخرید. آنها به یادگیری مهارت های ارزشمند زندگی و صبر و شکیبایی می پردازند، در صورتی که به آنها اجازه می دهید پس انداز انجام دهند و برای برخی از خرید هایشان از پول خودشان بپردازند، از این کار، کودکان مهارت های ارزشمند زندگی را خواهند آموخت.
 
 
 

یاد دادن مدیریت پول به کودک

آموزش پس انداز کردن به کودکان
 
سرمایه گذاری:
تعداد بسیاری از مردم، به هیچ وجه درباره سرمایه گذاری چیزی نمی دانند، زیرا انجام این کار یک نوع مهارت است ،که باید در اوایل زندگی رشد داده شود و سودش در بلندمدت می رسد. اگر خودتان سرمایه گذاری می کنید، فرزند خود را به محل معاملات خود ببرید و به آنها اجازه دهید که روند کار را مشاهده کنند. آموزش مبنای سرمایه گذاری، به فرزندانتان بسیار مهم است، و به آنها در آینده کمک خواهد کرد. ترکیب این مهارت های اساسی، مدیریت حساب بانکی شان، انجام دادن کار و داشتن یک استراتژی پس انداز داشتن، به آنها اجازه می دهد که در آینده و بزرگسالی، آنها تبدیل به کارشناسان مدیریت پول شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو