زمان آغاز آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان

منبع: برترین ها

69

1398/12/8

18:43


معاون آموزش متوسطه از آغاز آموزش دروس از روز شنبه در شبکه آموزش خبر داد و گفت: آموزش از راه دور مانند آموزش در شبکه آموزش صداوسیما یک روند عمومی است که برای کل کشور به کار گرفته شده است و تا پایان سال تحصیلی حتی با عادی شدن شرایط هم ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون آموزش متوسطه از آغاز آموزش دروس از روز شنبه در شبکه آموزش خبر داد و گفت: آموزش از راه دور مانند آموزش در شبکه آموزش صداوسیما یک روند عمومی است که برای کل کشور به کار گرفته شده است و تا پایان سال تحصیلی حتی با عادی شدن شرایط هم ادامه دارد.

علیرضا کمره ای امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره آموزش در منزل برای دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلات بر جریان آموزش اثر گذاشته است، از هفته گذشته به این فکر افتادیم که باید به جریان آموزش دانش آموزان در منزل کمک شود.

وی افزود: روش های مختلفی برای آموزش دانش آموزانی که تمایل دارند در ایام تعطیل از مباحث درسی غافل نشوند و ارتباط آنها با مباحث آموزشی قطع نشود، بکار گرفته ایم که یکی از آنها تفاهم نامه با شبکه آموزش صدا و سیما است.

به گفته معاون آموزش متوسطه، براساس تفاهم نامه با صدا و سیما، آموزش تعدادی از دروس با توجه به گنجایش شبکه و زمانی که می توانست برای موضوع آموزش قائل شود، از روز شنبه در این شبکه آغاز می شود.

کمره ای ادامه داد: زمان در نظر گرفته شده این شبکه برای آموزش دروس کافی نیست، اما برای شروع آموزش در منزل گزینه مناسبی است.

وی با بیان اینکه به دانش آموزان اطلاع رسانی می شود که به آموزش دروس در شبکه آموزش توجه کنند، یادآور شد: دروس دوره اول ابتدایی، اول متوسطه و متوسطه نظری و کاردانش و فنی و حرفه ای بخشی از محتوای آموزشی در شبکه آموزش را تشکیل می دهند.

معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: آموزش در کشور از جایی متوقف شده، با توجه به پیش بینی ها ۷۰ درصد آموزش با توجه به بودجه بندی از ابتدای سال تحصیلی تاکنون به دانش آموزان ارائه شده است، البته شرایط استان ها باهم متفاوت است و همه استان ها این تعطیلی ها را نداشته اند.

وی همچنین با بیان اینکه نوع آموزش در شبکه آموزش صدا و سیما برای همه دروس کفایت نمی کند، عنوان کرد: بعضی دروس پایه و دروسی را که نیاز به آموزش تصویری دارند،‌ در بستر شبکه آموزش قرار می دهیم، بطور مثال دانش آموزان مقطع دوازدهم که امتحانات نهایی دارند و دانش آموزان دروه اول ابتدایی که در معرض یادگیری های اولیه هستند، در اولویت آموزش در شبکه آموزش قرار گرفتند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: روز یکشنبه نشست ویدئو کنفرانسی با معاونان آموزشی استان ها خواهیم داشت که درباره روش های جایگزین آموزش الکترونیکی، آموزش در بستر فضای مجازی، بسته های آموزشی و بارگذاری فیلم های آموزشی در اختیار دانش آموزان، تصمیم گیری می شود.

وی گفت:‌ باید بستری فراهم شود تا اثر منفی تعطیلات بر آموزش با ایجاد موقعیت یادگیری در منزل کاهش یابد.

وی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که مدارس هم فعالیت های متفاوتی را شکل خواهند داد تا با دانش آموزان در فضاهای مجازی در ارتباط باشند. اما با بازگشت دانش آموزان به مدارس برنامه های متفاوتی را برای آنها پیش بینی خواهیم کرد.

آموزش و پرورش از سیاست وزارت بهداشت تبعیت می کند

معاون آموزش متوسطه ابتدایی همچنین درباره روند تعطیلی مدارس اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیاست های مربوط به تعطیلی مدارس را در کل کشور اعلام می کند و اینکه چگونه و با چه ضرورت هایی این تعطیلی را اعلام می کند، یک موضوع کاملا تخصصی است و آموزش و پرورش هم از سیاست وزارت بهداشت تبعیت می کند.

کمره ای افزود: آموزش و پرورش به دغدغه های آموزشی خود می پردازد و آنها هم در حوزه حرفه ای خود آنچه را که صحیح می دانند، عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با توجه به شیوع کرونا و تعطیلات به برنامه ریزی برای خلاءهای آموزشی فکر می کند. سناریوهای مختلفی را برای بهبود وضعیت آموزش در منزل طراحی می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو