چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟

منبع: همگردی

56

1398/12/8

18:52


باشگاه خبرنگاران/ محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره پف زیر چشم گفت: برخی مواد غذایی هستند که افراد با مصرف آن ها دچار پف زیر چشم می شوند.

او تصریح کرد: مصرف بیش از حد نمک علاوه بر مضر بودن آن برای اغلب اعضای بدن، باعث حبس مایعات در زیر پوست می شود که این یکی از عوامل ایجاد پف زیر چشم است.

انوشه ادامه داد: آلرژی هایی که سبب التهاب و تورم می شوند، همچنین مشکلات سینوسی، کمبود آب بدن، خستگی و کمبود خواب، استرس و فشار عصبی، گریه کردن، کهولت سن و مشکلات کلیوی نیز می توانند باعث ایجاد پف زیر چشم در افراد می شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که می خواهند پف زیر چشم خود را درمان کنند می توانند از روش هایی مانند: مصرف یک عدد سیب رنده شده به عنوان شام استفاده کنند.

انوشه ادامه داد: استفاده از قطره های چشمی برای جلوگیری از تحریکات ناشی از آلرژی (در صورت لزوم) که خود عاملی برای پف زیر چشم است می تواند برای درمان این عارضه مثمر ثمر واقع شود.

چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟

او بیان کرد: افراد برای جلوگیری از کم آبی بدن با نوشیدن مقدار زیادی آب می توانند به بهبود این عارضه کمک کنند؛ همچنین هنگامی که پلک ها ورم دارند استفاده از کمپرس آب یخ، استفاده از برش های خیار یا چای کیسه ای سرد بر روی چشم های بسته و مصرف کرم ها و دیگر محصولات پوستی در اطراف چشم می تواند به افراد برای بهبود پف زیر چشم کمک کند.

او اظهار کرد: کاهش مصرف نمک در وعده غذایی افراد برای از بین بردن پف زیر چشم بسیار موثر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد با خوردن خوراکی های غنی از پتاسیم مانند موز، به منظور دفع مایعات اضافی بدن (در صورت عدم مشکل کلیوی) می توانند به درمان پف زیر چشم خود کمک کنند.

او در پایان توصیه کرد: افراد با شستن صورت و چشم ها با آب سرد و داشتن خواب و استراحت کافی در شبانه روز می توانند سلامت خود را تضمین کنند.

چرا پف زیر چشم داریم و با آن چه کار کنیم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو