سندرز بامداد چهارشنبه طی صحبت‌هایی در برنامه مناظره نامزدهای حزب دموکرات، نتانیاهو را «نژادپرست مرتجع» توصیف کرده و گفته بود اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود، سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی را به تل‌آویو باز می‌گرداند. 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو در مصاحبه با شبکه رادیو ارتش، گفت: «چیزی که در این باره به ذهنم می‌رسد این است که او در اشتباه است، بدون تردید».

وی همچنین مدعی شد که قصد دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد به همین دلیل اظهار نظر بیشتری درباره صحبت‌های سندرز نمی‌کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که چگونه با ریاست‌جمهوری سندرز تعامل خواهد کرد، گفت همانطور که قبلا با رؤسای جمهوری آمریکا کار کرده، این بار نیز تلاش خود را می‌کند.

روز گذشته نیز «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم، در اظهاراتی که نشان‌دهنده عصبانیت از مواضع سندرز و همچنین پیشتازی او در جمع نامزدهای دموکرات بود، گفت: «کسانی که بسیار حامی اسرائیل هستند، از او حمایت نخواهند کرد». 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» طی سه سالی که از عمر آن گذشت، با حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، ابتدا قدس اشغالی را به پایتختی این رژیم جعلی و غاصب شناخت، سپس سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد، حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و نهایتاً با رونمایی از طرحی اشغالگرانه و تبعیض‌آمیز موسوم به «معامله قرن» شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد.