واکنس رئیس بانک مرکزی به دلار ۱۵۷۰۰ تومانی

منبع: ساتین

67

1398/12/8

20:09


همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام نوشت: این روزها برخی نوشته ها و مصاحبه های من در خصوص FATF استناد افرادی از گرایش های مختلف قرار می گیرد. در این زمینه ذکر این نکته را ضروری میدانم که بانک مرکزی نهادی تخصصی و حرفه ای است و در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظرات کارشناسی خود را گفته و بر آن اصرار می ورزد.

کما اینکه، در مورد FATF نیز در دولت، مجلس و در مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضع بانک رابه صراحت بیان کردم. لذا، همانطور که در مجمع، براساس مصالح ملی نظرخود را گفته ام، به همان صراحت در مقابله با جو روانی که دشمنان، با تکیه بر تصمیم FATF ،برای لطمه زدن به اقتصاد کشور و بی ثبات کردن بازارها ، ایجاد می کنند، برمبنای وظیفه و مصالح ملی عمل کرده ام باز هم تأکید می کنم: کشورمان توانسته است تاحدود زیادی ارتباط تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا ، خارج از چارچوب FATF ، برقرار کند و بانک مرکزی نیز ، با همراهی سایر بخش های اقتصادی، تلاش خود را در جهت تسهیل پایدار نیاز های تجاری کشور، بی وقفه ادامه خواهد داد.

در همین راستا طی چند روز گذشته صدها میلیون دلار ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و واسطه ای کارخانجات توسط صادرکنندگان در بازار ثانویه عرضه شده است، ولی به هر تقدیر حواشی تصمیم FATF، تلاش سودجویان و سفته بازان،نوسانات غیر ساختاری و نا پایداری در بازار ارز بوجود آورد. این نوسانات برای بانک مرکزی جدید نیست وبراساس تجارب گذشته و برنامه هایی که بانک مرکزی بر مبنای سازوکار بازار دارد، نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری خود منطبق با متغیرهای واقعی اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

 

قیمت دلار آزاد علت افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر سوابق عبدالناصر همتی سازمان fatf چیست رئیس بانک مرکزی دلالان بازار تهران دلال ارزی تحلیل قیمت دلار در روزهای آینده تحلیل قیمت دلار در چند روز آینده تحلیل بازار ارز پیش بینی قیمت دلار بیوگرافی عبدالناصر همتی اینستاگرام عبدالناصر همتی اظهارات رئیس کل جدید بانک مرکزی اخلالگران بازار ارز اخبار بانک مرکزی اخبار بازار ارز احتمال کاهش قیمت دلار آخرین قیمت دلار fatf ایران چیست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو