معرفی راهکار Webex در نمایشگرهای تعاملی فلیپ سامسونگ

معرفی راهکار Webex در نمایشگرهای تعاملی فلیپ سامسونگ


منبع: فوت و فن

191

1398/12/8

20:11


معرفی راهکار Webex در نمایشگرهای تعاملی فلیپ سامسونگ

خیلی دور، خیلی نزدیک

ویدئو کنفرانس با ورود به دنیای دیجیتال ارتباطات میان سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌ها را تغییر داد. امروزه کمتر مدیر و کارشناسی را می‌بینید که برای برگزاری جلسات میان دفاتر و شعب سازمان خود رنج مسافرت‌های طولانی مدت و خسته‌کننده را متحمل شود. حالا دیگر می‌توان به راحتی در اتاق خود نشست و ساعت‌ها با مدیران و کارمندانی که صدها و هزاران کیلومتر از شما دور هستند بحث و تبادل نظر کرد.

اما موضوع اینجاست که با وجود این قابلیت هنوز هم بسیاری از دستگاه‌ها و ابزارهای دیجیتالی ما با هم سازگار نیستند و کار پشتیانی دستگاه‌ها از یکدیگر به کندی پیش می‌رود. برای مثال هنوز هم اشتراک‌گذاری همزمان فایل‌ها یا برقراری یک ارتباط بدون نقص ویدئویی و صوتی میان دو نفر به سختی ممکن می‌شود.

برای رفع این چالش‌ها شرکت سامسونگ به عنوان رهبر بازار نمایشگرهای جهان به تازگی همکاری دوجانبه‌ای را با سیسکو وبکس (Cisco Webex) که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه راهکارهای یکپارچه تجاری و اداری است آغاز کرده است.

در این همکاری راهکار Webex شرکت سیسکو در کنار نمایشگر تعاملی فلیپ (Flip) سامسونگ قرار می‌گیرد تا جلسات و کنفرانس‌های آنلاین به شکلی موثرتر، خلاقانه‌تر و با بهره‌وری بالاتر میان تیم‌ها برگزار شود.

تعامل نزدیک از راه دور

یکی از مهم‌ترین نکته‌های هر جلسه و کنفرانسی اشتراک‌گذاری آسان ایده‌ها با سایر شرکت‌کنندگان و بحث و گفت‌وگو در مورد آن است. این موضوع در زمانی که تیم‌ها در یک اتاق و سالن نیستند و کیلومترها از یکدیگر دور هستند، اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. راهکار Webex این امکان را برای کاربران نمایشگر فلیپ فراهم کرده تا در زمانی که دو تیم در دو مکان مختلف با هم جلسه‌ای دارند بتوانند به سادگی ایده‌های خلاقانه خود را لحظه به لحظه و همزمان (Real time) به اشتراک بگذارند تا سایر افراد بتوانند بر روی این ایده‌ها بحث و نظرات خود را مطرح کنند.

به کمک رابط کاربری آسان نمایشگر فلیپ، راه‌اندازی راهکار Webex به سادگی لمس یک دکمه است به گونه‌ای که تنها با رفتن به بخش مخاطبان و انتخاب فرد مورد نظر می‌توانید با فرد یا تیم‌های دیگر جلسه آنلاین خود را آغاز  کنید.

ترکیب نمایشگر فلیپ با راهکار Webex باعث می‌شود تا جلسات و کنفرانس‌های ویدئویی شما از هر نظر متمایز باشد. مشاهده تصاویر با رزولوشن UHD، حذف نویز‌ها و صداهای مزاحم پس زمینه اتاق کنفرانس، شناسایی خودکار چهره افراد و قرار دادن تصویر آنها در مرکز صفحه نمایش، انتقال اطلاعات و فایل‌ها از موبایل یا لپ‌تاپ به نمایشگر و اشتراک همزمان آنها با سایر شرکت‌کنندگان تنها بخشی از این مزیت‌ها و قابلیت‌هاست.

نمایشگر فلیپ، نسل جدید نمایشگرهای تعاملی سامسونگ است. این نمایشگر از رزولوشن اولترا ‌اچ‌دی (UHD) بهره می‌برد و با اتصال سریع و راحت‌ به ابزارهای جانبی همچون موبایل و لپ‌تاپ و پایه‌ای منعطف و چرخان برای حمل و نقل آسان باعث شده تا جلسه‌های اداری بدون انبوهی از کاغذها و نوشته‌ها برپا شود. این دستگاه از قابلیت چرخش خودکار بهره می‌برد که به کمک آن می‌توانید صفحه نمایشگر را در حالت افقی یا عمودی قرار دهید.

با استفاده از قلم نمایشگر فلیپ ۴ نفر به طور همزمان می‌توانند ایده‌های خود را یادداشت و ثبت کنند. قلم این نمایشگر از نوع Passive است و این امکان را دارد تا با هر دو سمت آن بنویسید. از سمت نازک قلم برای یادداشت کردن متن‌ها و ایده‌ها و از سمت ضخیم‌تر آن می‌توان برای کشیدن تصاویر و شکل‌ها بهره گرفت. با کشیدن انگشتان خود بر روی موارد نوشته شده هم می‌توانید آنها را پاک کنید و مطلب جدیدتری را یادداشت کنید. همچنین در صورت علاقه می‌توانید زمینه سفید رنگ نمایشگر را به رنگ سیاه تغییر دهید.

تمامی موارد نوشته شده روی نمایشگر به شکل خودکار در یک دیتابیس مرکزی ذخیره می‌شود، این امکان فراهم شده تا با گذاشتن رمز عبور بر روی نوشته‌ها دسترسی به آن را محدود کنید.

امکانات گسترده نمایشگر تعاملی فلیپ سامسونگ کمک کرده تا مزیت‌های راهکار Webex بیشتر از همیشه دیده شود. به طور مثال وقتی یکی از تیم‌ها به کمک قلم نمایشگر اشکال یا نوشته‌هایی را روی صحفه نمایش خلق می‌کند، این تصاویر عینا در نمایشگر تیمی که با آن جلسه دارید هم دیده می‌شود و افراد آن تیم هم از راه دور می‌توانند نکات و ایده‌های خود را به تصویر اضافه کنند.

نمایشگر فلیپ به راحتی و از طریق گزینه‌هایی همچون کابل HDMI، Screen Mirroring و NFC به لپ‌تاپ و موبایل متصل می‌شود. این نمایشگر با پشتیبانی از فرمت‌های متنوع می‌تواند اسناد و مدارک کاربران را در قالب ورد، پاورپوینت و اکسل نمایش دهد.

در نهایت همکاری دو شرکت سامسونگ و سیسکو که هر کدام در بازار خود پیشرو هستند کمک کرده تا با ترکیب فلیپ و Webex مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و مزیت‌های پیشرفته پا به دنیای ارتباطات سازمانی بگذارد.  قابلیت‌هایی که باعث می‌شود فاصله مکانی در جلسات ویدئویی سازمان‌ها و شرکت‌ها اثرگذار نباشد و با همان کیفیت جلسات رو در رو کنفرانس‌هایی مملو از ایده‌های خلاقانه و نوآور شکل بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو