معرفی بهترین سریال های ترکی سال ۲۰۲۰ + خلاصه داستان

منبع: کولاک

1,823

1398/12/8

21:02


در این مطلب به معرفی بهترین سریال های ترکی سال ۲۰۲۰ پرداخته ایم. شبکه های ترکیه ای برای امسال سریال های جدیدی تدارک دیده اند. این سریال ها موضوعات مختلفی دارند و در ژانرهای متنوعی ساخته شده اند.

بهترین سریال های ترکی سال 2020

بهترین سریال های ترکی سال ۲۰۲۰

خدمتکارها

محصول جدید کانال د، با شعار تبلیغاتی: “هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست!” اقتباس و بازسازی یک سریال پربیننده هالیوودی که سال ۲۰۱۳ ساخته شد و البته، خودش بازسازی یک سریال مکزیکی بود. سریال ماجراهای ۴ خدمتکار یک مجتمع لوکس و ساکنان آنجاست. الا در شهری کوچک برای خودش زندگی می کند تا اینکه یک روز با ربوده شدن نوه های خانواده آتاهانلی که یکی از مشهورترین و ثروتمندترین خانواده های استانبول اند، زندگی اش زیر و رو می شود. او به دلیلی، می افتد پی ماجرا و در جستجوی حقیقت راهش به آن مجتمع لوکس می رسد و کارش را در پوشش یک خدمتکار آغاز می کند. نقش اصلی سریال را دنیز بایسال بازی می کند که احتمالا از سریال عروس های فراری او را به یاد دارید.

دکتر معجزه گر

علی وِفا یک نابغه ی جوان است. او اوتیسمی است و سندرم ساوان دارد؛ یعنی با وجود ناتوانی ذهنی واضح و ضعف در برقراری ارتباط، حافظه و هوش کم نظیری در تشخیص دارد. به خاطر تفاوت های رفتاری اش، دوران کودکی اش را در غم و انزوا گذرانده. مرگ اتفاقی برادر بزرگترش تنها کس او در این دنیا بوده، زندگی را برایش دشوارتر کرده است. پدرش هم او را طرد کرده و یتیم و بی سرپرست بزرگ شده. با این همه، با نمره های عالی و به عنوان شاگرد ممتاز مدرک پزشکی گرفته و حالا به عنوان دستیار جراح در یک بیمارستان کار می کند. با رسیدن او به بیمارستان، معرکه ای به پا می شود. هرچند برای خودش پدیده ای است در پزشکی، به سبب وضعیت خاص ذهنی اش، در ارتباط با دیگران به شدت مشکل دارد. همکارانش در  اول نمی توانند با او کنار بیایند، ولی در نهایت صداقت و مایه گذاشتن هایش، کار خودش را می کند. او را می پذیرند و او هم خانواده ای را که هرگز نداشته، آنجا پیدا می کند. نقش او را تانر اولمز بازی می کند  که احتمالا با نقش مرت در سریال جزر و مد و عثمانِ حریم سلطان او را به یاد می آورید. پس از پرونده های پزشکی پیچیده و جذاب و تشخیص های نبوغ آمیز دکتر معجزه گر، نقش آفرینی متفاوت تانر اولمز نسبت به همه ی نقش های قبلی اش، یکی از جذابیت های سریال است و احتمالا هم همین، باعث شده سریال در ترکیه حسابی بگیرد و پربیننده بشود.

قهرمان

اگر هم راکی را دوست دارید و هم از تماشای سریال های ترکیه ای لذت می برید، بالاخره یک سریال از رسیده، مخصوص شما! سریال قهرمان، داستان بوکسوری حرفه ای و پسر پنج ساله اش است. فیرات بولوک باشی در جوانی و زمانی که پدیده ای شده بوده در بوکس و همه از آینده ای درخشانش می گفتند، به خاطر اتفاقی تلخ حرفه اش را رها و با رینگ خداحافظی می کند. حالا او پس از سال ها، به خاطر پسرش، گونش، آماده ی راند تازه ای می شود. سریال، قصه ی تقلای اوست برای بازگشت. نقش بوکسور داستان را تولگاهان ساییشمان بازی می کند  که قطعا او را با نقش چنار در سریال عمر گل لاله با خاطر دارید. سریال از ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شده و شبکه ی TRT1 هر پنجشنبه ساعت هشت شب به وقت استانبول پخشش می کند.

کبوتر

زولوف با بازی آلمیلا آدا به عمق چاهی دور از چشم در ستیغ کوه افتاده و دارد مرگ را انتظار می کشد. کسی حتی از وجود آن چاه عمیق خبر ندارد. با این همه، مردی جوان او را می یابد و از تاریکی نجاتش می دهد. وقتی زولوف می فهمد که ناجی او چه کسی است، کلی زندگی اش آوار می شود روی سرش. ناجی او کنعان است. کنعان کیست؟ باید سریال را ببینیم. هرچیزی بیش از این، داستان را لو می دهد. سریال را استار تی وی ترکیه پخش می کند.

رامو-یک داستان زیرزمینی

یک سریال جاه طلبانه ی دیگر از شو تی وی ترکیه که می تواند استانداردهای سریال های استانبولی را بالاتر ببرد؛ از همان تیمی که حریم سلطان را ساخت و توانست اقتصاد صنعت سریال سازی ترکیه را زیر و رو و بازارهای جهانی را فتح کند. ییلماز شاهین، نویسنده ی سریال حریم سلطان که حالا دیگر در میان سریال سازهای ترکیه ای، تبدیل به اسطوره ای شده، داستان را نوشته و یاگیز آلپ آکایدین، کارگردانی اش کرده. روی کاغذ، همه چیز امیدوارکننده است. در دوران گل کردن سریال گودال، گروه این بار تصمیم گرفته سراغ ماجراهای قانون شکنان برود.

نقش های اصلی را مورات ییلدیریم و اسرا بیلگیچ بازی کرده اند. داستان سریال در آدانا می گذرد و قصه زندگی خارخ العاده رامو را می گوید. رامو، علیه اربابش شوریده است؛ قصه، قصه ی عدالت، رفاقت، عشق و جنگی همه جانبه در داخل گروهی است که یکدیگر را خانواده هم می دانستند. به نظر می رسد قصه، حال و هوایی شبیه سری فیلم های جان ویک و سریال ری داناوان داشته باشد. سریال هر سه شنبه ساعت ۸ به وقت استانبول از شو تی وی پخش می شود.

خانه ی تو، تقدیر توست

بازیگرِ با استعداد محبوب من، با یک سریال دیگر برگشته است. کسانی که دمت اوزدمیر را در نقش بانمکش در کمدی عشقی پرنده سحرخیز یا همان عطر عشق دوست داشتند، حالا می توانند گوشه ی دیگری از استعدادهای او را در نقشی جدی در دل درامی تماشا کنند که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده. سریال داستان مرد جوانی به نام مهدی است که در زاغه ها بزرگ کرده شده و دختری به نام زیب، با بازی دمت اوزدمیر، که سراسر زندگی اش، غرق در رفاه و تجمل بوده، ولی طعم خوشبختی را نچشیده. نام سریال، از جبر می گوید و تقدیر مکتوب؛ از اینکه چطور دوران کودکی و جوانی، شخصیت را شکل می دهند. عشق، خیانت، جنون، تجمل و فقر. این ها را داستان سریال را ساخته اند. باید دید تماشاکنان سریال، ملکه ی کمدی های عشقی را در نقش تازه اش می پذیرند یا نه. سریال، از تی وی ایت، شبکه ی آجون ایلیچای پخش می شود.

الف

سریالی با حال و هوای سریال های معمایی و پلیسی شبکه ی بی بی سی و شاید، فصل دوم سریال بسیار دیده شده ی آمریکایی، ترو دیتکتیو یا همان کارآگاه حقیقی. الف، قصه ی دو کارآگاه را در استانبول می گوید. این دو تلاش می کنند معمای دو قتلی را کشف کنند که با پیدا شدن جسدی در عمق بسفور پیش رویشان گذاشته شده. مینی سریال اینترنتی ارجاعاتی به تاریخ اسلام و حکومت عثمانی دارد و معمای اصلی بر پس زمینه ی ماجراهای صوفی ها پیش می رود. کنعان ایمیرزالی اوئلو که با سریال ازل محبوب شد و با نقش کارادایی هواداران پرشماری پیدا کرد، نقش کمال، کارآگاه جوان و جاه طلب سریال را بازی می کند و در دیگر سو، آحمت مومتاز تایلان، نقش ستار، کارگاه سالخورده و بسیار باتجربه را.

حکیم اوغلو

خب، دکتر هاوس محبوب هم به سریال های ترکیه ای آمد. تموچین اسن که این سال ها حسابی روی دور افتاده و با نقش کادیر در سریال گلپری هم بیش از پیش شناخته شد، قرار است نقشی را بازی کند که در نسخه ی آمریکایی هیو لری بریتانیایی بازی می کرد و به لطف آن، بسیار محبوب و مشهور شد. دکتر هاوس ترکیه ای، دکتر آتش حکیم اوئلو نام دارد؛ پزشکی که به سبب یک بیماری که در کودکی به آن مبتلا شده، عصا به دست است و لنگ می زند. حالا در دهه چهلم زندگی اش است و یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان ترکیه است. بی عاطفه است و در رفتار با بیمارانش گستاخ. مثل یک کوچ نشین زندگی می کند و راستش، اصلا حوصله ی طبابت هم ندارد! با این همه، وقتی طباطت می کند، همه مجذوب روش او در کشف و تشخیص بیماری ها و حل پرونده های پزشکی، همچون یک کارآگاه می شوند.

این سریال را کانال د، بلافاصله پس از استقبال فراگیر از درام پزشکی تازه ی دیگر، یعنی دکتر معجزه گر که در موردش گفتیم، آغاز کرد و خیلی هم زود به پخش رساند و حالا، هر دو با هم در حال پخشند.

بهترین سریال های ترکی سال 2020

بهترین سریال های ترکی سال ۲۰۲۰

استانبول ظالم

هیچکس تا وقتی آزموده نشده، بیگناه نیست. این شعار تبلیغاتی سریال است. استانبول ظالم، قصه ی تلاش برای بقاست، از آنتاکیا به استانبول. آگاه کاراچای یکی از کله گنده های صنعت حمل و نقل است. مهم تراینکه او اهل شهر آنتاکیاست و ریشه های او در آنجاست که همه را به یک آزمون تازه می کشد. سحر ییلماز هم اهل آنتاکیاست و با سه فرزندش همان جا زندگی می کند. تا یک روز او و آگاه کاراچای به هم می رسند و ملاقاتشان، زندگی هرکس را که در زندگی آن هاست دگرگون می کند.

قصه از آنجا آغاز می شود و جان می گیرد که آگاه کاراچای قصد می کند یک عروس برای برادرزاده اش بیاورد. با این همه، مهم نیست آگاه چقدر ثروتمند است و چه کارهایی از او ساخته است؛ برادرزاده اش ندیم علیل و ویلچیرنشین است و کاری هم از آگاه ساخته نیست و همین هم، باعث شده نتواند ندیم را داماد کند. طوفان به پا می شود! پیش از این در ویدئوی دیگری مفصل از استانبول ظالم گفته ایم. می توانید پس از تماشای این ویدئو، سراغ آن بروید تا با داستان، شصخیت ها و روابط آن ها و بازیگران سریال آشنا شوید.

دختر سفیر

سریال sefirin kizi داستان حماسه عشق ناره و تاجر ثروتمند سانجار؛ داستان عشق و نفرت، ترس و شجاعت و خشم و محبت. سانجار که فرزند یک مرد فقیر است ، در سن کم عاشق ناره می شود . ناره دختر سفیر است و در کودکی به بدروم برای تعطیلات می آید.این د وبا وجود اختلاف طبقاتی یکدیگر را دوست دارند و سالها برای عشقشان می جنگند.  سرانجام ،  ناره فرار می کند و پیش سانجار می رود ، اما او به طور ناگهانی در شب وصال از نظر ها گم می شود.   هیچ کس دیگر او را دوباره نمی بیند. انگین آکیورک و نسلیهان آتاگول دوعولو که در این سریال  برای اولین بار به عنوان  نقش های مکمل ظاهر می شوند ، داستان حماسه عشق ناره (نسلیهان آتاگول دوعولو)  و تاجر ثروتمند سانجار (انگین آکیورک) را روایت می کند.

پیشتر مفصل در مورد دختر سفیر هم در ویدئوی اختصاصی اش در سریال پلاس، گفته ایم. اگر خواستید از داستان سریال و شخصیت ها و بازیگرهایش بیشتر بدانید، آن ویدئو را هم تماشا کنید.

قطع شده

تی آر تی ۱، شبکه ی دولتی ترکیه که در رقابت با سریال شبکه های خصوصی و سریال های خوش رنگ و لعابشان دارد تقلا می کند تا جا نماند، یک کمدی آبزود تازه برای بینندگانش ساخته. طارق با بازی دوئو دمیرکول، کسی است که هرگز در زندگی اش شغلی نداشته و کار نکرده و قصدی هم برای کار کردن ندارد. ولی خب، عاشق می شود! ایرم با بازی اجه چشمی اوئلو، دل او را می برد. ایرم، از خانواده ای ثروتمند می آید که به خاطر اشتباهات پدر خانواده، ثروتش را از داست داده. حالا او، جایی برای ماندن و به دعوت طارق به محله ی او می رود و در یک کافه کار می گیرد. رویای ایرم این است که تبدیل به فردی موفق شود و کسب و کار خودش را راه بیاندازد و روزهای خوش گذشته برگردد.

 بنیان گذار: عثمان

ادامه ای جاه طلبانه تر بر سریالی جاه طلبانه تر. روایت داستان های دوران اوج تاریخ ترکیه در زمان حکومت عثمانی، پس از موفقیت چشم گیر سریال قرن شگفت انگیز یا همان حریم سلطان ادامه دارد و حالا، یک سال پس از پخش سریال «رستاخیز: ارطغرل»، داستان دوران حکومت عثمان یکم و تاسیس حکومت عثمانی که پیشتر هم گروهی دیگر یک بار در دنباله ی سریال حریم سلطان در شبکه ی شو تی وی روایتش کرده بودند، پیش روی ببیننده های آ تی وی ترکیه است. رستاخیز: ارطغرل سریالی حماسه بود که از تی آر تی ۱ پخش شد و قصه دوران رستاخیز ایل قایی و فتوحات ارطغرل، پدر عثمان یکم، موسس سلسله عثمانی را گفت. آن سریال و دنباله اش که حالا دارد پخش می شود، از نظر ابعاد پروژه و کیفیت اجرای فنی جلوه های ویژه ی میدانی و طراحی لباس و دکور، گام بلندی در صنعت سریال های ترکیه ای بود. و حالا، همه چیز در «بنیانگذار: عثمان» بهتر هم شده است. سریال چهارشنبه شب ها ساعت هشت به وقت استانبول پخش می شود؛ همانطور که گفتیم از آ تی وی. سریال در میان ایرانی ها با نام «قیام عثمان» معروف شده است.

بابل

بابل با فاصله یکی از بهترین سریال های تلویزیونی ترکیه ای است. تنها پس از پخش ۳ قسمت، توجه همه را جلب کرد و مخاطبان بسیاری گیر آورد و به صدر ریتینگ روزهای پخشش رسید. با داستانی که دست گذاشته روی نابرابری های اجتماعی و لگدمال شدن شایستگی آدم ها، شانس بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک پدیده، همچون سریال گودال، را دارد.

داستان پیرامون عرفان می گذرد که نقشش را هالیت ارگنچ بازی می کند که او را با نقش سلطان سلیمان در سریال حریم سلطان می شناسید. او استاد رشته اقتصاد در یکی از دانشگاه های استانبول است. ولی بر حسب اشتباهی و ناروا، از کار بیکار می شود. این تنها مصیبت او نیست. پسر هفت ساله اش دنیز هم بیماری ای کشنده دار که درمانش هزینه ای بسیار سنگین دارد. به همین خاطر از اگه من، دوست همسرش کمک می خواهد و این چنین به دل یک ماجراجویی تاریک کشیده می شود. اگر اهل تماشای سریال های آمریکایی باشید، بعید نیست هنگام تماشای این سریال، یاد سریال بیلیونز بیفتید.

برآمدن امپراطوری ها: عثمان

یکی از هیجان انگیزترین سریال های فصل و سومین همکاری مشترک نت فلیکس و سریال سازهای ترکیه ای؛ پس از سریال های هاکان محافظ و عطیه. سریال تازه، یک مستند داستانی است و تا همین جا هم توجه های زیادی را به خودش جلب کرده. سریال البته برخلاف دو همکاری پیشین، به زبان انگلیسی است.

ادامه ای بر پروژه ی آنتالوژی های تاریخی نت فلیکس که از ۴ سال پیش و روایت برآمدن امپراطوری روم باستان آغاز شد و حالا به داستان امپراطوری عثمانی رسیده و کی بشود، به داستان چندین امپراطوری تاریخ ایران هم برسد! سریال ۶ قسمت دارد و هر قسمت بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است و از ۲۴ام ژانویه کل فصل یکجا، در اختیار بیننده هاست.

عطیه

هدیه دومین سریال ترکیه ای نت فلیکس است و پس از انتظاری طولانی، عاقبت بیست و هفتم دسامبر سال ۲۰۱۹ و تنها چند روز پیش از آغاز سال نوی میلادی منتشر شد. هدیه بلافاصله پس از انتشار روی پلتفرم آنلاین نت فلیکس، به میان ترندهای برتر شبکه های اجتماعی در ترکیه رسید و هم پای بیننده های ترکیه ای، مخاطبان غیرترک نت فلیکس در سراسر جهان هم به استقبالش رفتند.

سریال قصه ی عطیه را می گوید که برن ساآت نقشش را بازی می کند. او نقاشی است که از کودکی تنها یک طرح را در اشکال مختلف می کشد. طرحی نمادین که کسی معنایش را نمی داند و خودش هم نمی داند که چرا مدام همین را می کشد. تا اینکه یک روز در تلویزیون اخبار اکتشافات تازه در قدیمی ترین معبد روی زمین در گوبکلی تپه را می بیند و تصویر همان نمادی را که همه ی عمر کشیده روی سنگی درون معبد. او زندگی مرفه و خوبش را برای پیدا کردن پاسخ پرسش های بی شمارش رها می کند و سلسله ای از وقایع ناگوار را به جان می خرد تا حقیقت را کشف کند.

پس از موفقیت حیرت انگیز فصل نخست، نت فلیکس اعلام کرده که کارهای تولید فصل دوم آغاز شده است. پیشتر در یکی از ویدئوهای سریال پلاس، مفصل از سریال هدیه گفته ایم. می توانید برای بیشتر دانستن در مورد سریال، همین حالا آن را تماشا کنید.


بهترین سریال های ترکی سال ۲۰۲۰ بهترین سریال های ترکی سال ۲۰۲۰


⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های: سریال ترکیه ای، سریال های در حال پخش ترکیه ، سریال ترکی عاشقانه و سریال ترکی جدید مراجعه کنید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو