بیانیه روسیه علیه ترکیه؛ بوی جنگ می‌آید؟

منبع: برترین ها

50

1398/12/9

12:21


وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه آنکارا حضور نظامیانش در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود، گزارش‌ها مبنی بر حمله جنگنده‌های روس به نظامیان ترکیه را رد کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد گروه‌های مسلح و تروریستی روز گذشته حملات سنگینی را به مواضع ارتش سوریه در ادلب انجام داده و تلاش کردند خطوط دفاعی آنها را بشکنند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، مسکو درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

بیانیه روسیه علیه ترکیه؛ بوی جنگ می‌آید؟

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه جنگنده‌های این کشور به نظامیان ترکیه در ادلب حمله نکرده‌اند، گفت: «روسیه بعد از مطلع شدن از کشته شدن نظامیان ترکیه، هر کاری می توانست برای اعمال آتش‌بس در ادلب انجام داد».

روز گذشته بود که منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند.

تروریست‌های وابسته به ترکیه نیز قصد داشتند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل‌ الزاویه» در جنوب ادلب شوند.

شبکه «المیادین» بامداد امروز گزارش داد ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو