هزینه تست اولیه بیماران مشکوک به کرونا

48

1398/12/9

13:52


رئیس بیمارستان امام خمینی درباره هزینه تست اولیه و درمان بیماران مشکوک به کرونا و خدماتی که در اختیار آنها گذاشته می‌شود، توضیحاتی داد.

هزینه تست اولیه بیماران مشکوک به کرونا

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران خسرو صادق‌نیت رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تست ویروس کرونا هزینه‌ای ندارد، اظهار کرد: تست از کسانی که بیمار و بستری هستند، گرفته می‌شود به همین دلیل از آنهایی که نیاز به بستری ندارند اصلاً تستی نمی‌گیرند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) درباره هزینه تست اولیه و درمان بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی، گفت: برای پذیرش بیماران و درمان شان در مرحله اول هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

صادق نیت با بیان اینکه آمار‌های اعلام شده را نمی‌توان با این روش مقایسه کرد، گفت: به دلیل هزینه بالا و نیاز داشتن زمان ۲ تا ۳ روز برای جواب تست، هر کسی که علائم بالینی مشکوکی داشته باشد او را بستری می‌کنیم تا بیمار کرونایی را از دست ندهیم.

او ادامه داد: نکته مهم این است که فرد مشکوک را قبل از آماده شدن جواب تست بستری کرده و در این زمینه هم مشکل خاصی نیست.

رئیس بیمارستان امام خمینی تصریح کرد: همه افرادی که مراجعه می‌کنند، تحت نظارت قرار می‌گیرند.

صادق نیت گفت: بنابر دستور وزارت بهداشت حتی کسانی که بیمه دارند هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود، بیمارستان‌ها وظیفه دارند بدون دریافت هزینه از بیماران اروژانسی خدمات اولیه را به آن‌ها بدهند و بیمار را از حالت اورژانسی در بیاوریم.


او در پایان یادآوری کرد: در شرایط به وجود آمده در مورد بیماران مشکوک به کرونا رسیدگی به این بیماران پیشرفته‌تر است و در مراحل بعدی این خدمات بدون اخذ هزینه در به این بیماران ارائه داده می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو