اعلام نیاز به پزشکان و پرستاران داوطلب در رشت

منبع: برترین ها

54

1398/12/9

13:52


نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان اعلام کرد که به کمک پزشکان عمومی و پرستاران داوطلب در این استان که درگیر شیوع ویروس کرونا شده، نیاز است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان اعلام کرد که به کمک پزشکان عمومی و پرستاران داوطلب در این استان که درگیر شیوع ویروس کرونا شده، نیاز است.

مهدی شادنوش با درباره آخرین وضعیت رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان گیلان بیان کرد: در حال حاضر به کمک پزشکان عمومی و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم که می‌توانند جهت همکاری با شماره تلفن ۴۴۰۱ رشت تماس بگیرند و اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۲۶۰ مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در استان گیلان مشاهده شده و بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد نیز مرخص شده‌اند.

غربالگری مسافران ورودی به گیلان

نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان درباره انجام غربالگری‌های برای ویروس کرونا در ورودی‌های این استان اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با استانداری گیلان، قرار شد غربالگری و بررسی افراد در مبادی ورودی استان گیلان با انجام تب سنجی و بررسی علائم ابتلا به ویروس کرونا از شب گذشته (پنجشنبه) ‌ اجرا شود.

شادنوش افزود: با این حال از مردم می‌خواهیم که به هیچ عنوان به استان گیلان سفر نکنند و از سفر غیرضروری به این استان که درگیر ویروس کرونا است خوددای کنند.

وضعیت بیمارستان رازی رشت

وی درباره وضعیت بیمارستان رازی رشت نیز گفت: این بیمارستان به صورت کامل تخلیه شده و تخت‌های بستری به ۳۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است. امیدواریم با اصلاح ساختاری بتوانیم سیستم ارجاع را در این بیمارستان مستقر کنیم تا فقط افرادی که مشکوک به ویروس کرونا هستند به این بیمارستان ارجاع شده و بستری شوند.

فعلا نیازی به بیمارستان صحرایی نیست

نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان درباره مباحث مطرح شده مبنی بر نیاز این استان به بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا بیان کرد: در حال حاضر نیازی به احداث بیمارستان صحرایی در استان گیلان وجود ندارد. البته امیدواریم با مراعات بهداشتی و انضباط اجتماعی مردم شاهد توقف چرخش حلقه ویروس کرونا باشیم تا به مواردی مانند بیمارستان صحرایی نیاز پیدا نکنیم.

لوازم حفاظتی مورد نیاز پرسنل

شادنوش درباره لوازم حفاظتی مورد نیاز پرسنل بهداشت و درمان در استان گیلان نیز گفت: لوازم مورد نیاز پرسنل بهداشت و درمان در حال تامین است و در روزهای آینده تلاش می‌کنیم که کمبودها برطرف شود.

آزمایشگاه تشخیص کرونا در رشت

وی درباره راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا و انتقال کیت‌های تشخیصی به استان گیلان نیز بیان کرد: همه چیز برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان گیلان آماده است و افرادی که برای گذراندن دوره آموزشی به تهران رفته بودند نیز این آموزش‌ها را دریافت کردند. به زودی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در رشت آغاز به کار می‌کند.

 آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دیروز (پنجشنبه) به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

استان گیلان پس از قم و تهران، بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو