بهرام سرمست در مورد آخرین وضعیت استان قم در خصوص مبارزه با کرونا ویروس، اظهار داشت: از همان آغاز و مشخص شدن دو مورد از ابتلای شهروندان قم به کرونا ویروس، در روز ۳۰ بهمن ماه، ستاد ویژه بحران در قم را تشکیل دادیم و از آن روز تا این لحظه هم هر روز هم جلسات تشکیل می شود و دیشب هم جلسه ستاد بحران قم را در ساعت ۱ نیمه شب تشکیل دادیم.

تکمیل ظرفیت ۴ بیمارستان قم از بیماران کرونایی

استاندار قم با تأکید بر این که بحران کرونا ویروس در شهر قم، روند صعودی دارد، گفت: غیر از بیمارستان فرقانی، بیمارستان کامکار، بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) سپاه و بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا(ع) قم که برای بیماران کرونا اختصاص داده شده بود و تکمیل شده، ما به دنبال راه اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم (بیمارستان تازه تأسیس واقع در جنب بیمارستان شهید بهشتی) و بیمارستان مادر قم (بیمارستان تازه تأسیس شهرک پردیسان) هم هستیم.

سرمست هشدار داد: اگر شهروندان دستورات و هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنند و این روند متوقف نشود، ما مجبور هستیم که بیمارستان سیار هم در قم راه اندازی کنیم، چرا که متأسفانه تعداد بستری های مان، روز به روز بیشتر می شود؛ لذا از تمام شهروندان انتظار داریم که مسائل بهداشتی را رعایت کرده و هشدارها را بسیار جدی بگیرند.

استاندار قم اضافه کرد: بهترین روش مقابله با کرونا ویروس، ضمن رعایت بهداشت فردی، دوری از اجتماعات و همین طور قرنطینه خانگی است.

راه اندازی خط تولید ماسک در قم

سرمست خاطرنشان کرد: البته در خصوص تأمین ماسک و مواد ضد عفونی هم اقداماتی انجام و پیگیری هایی صورت گرفته است؛ حتی یک واحدی را برای تولید ماسک در استان راه اندازی کردیم؛ همین طور در خصوص ضد عفونی کردن معابر، اقداماتی از دیروز شروع شده که ادامه دارد.

استاندار قم گفت: البته همه این ها موکول هست به این که خود مردم همکاری کند؛ در حال حاضر مدارس و دانشگاه های قم همگی تعطیل شدند و ادارات هم ساعات کاری شان کوتاه شده و کاهش پیدا کرده و همه این ها به این جهت است که مردم در این ایام بحرانی، بیشتر به خانه رجوع کنند و از مراکز خرید، مجالس ترحیم و یا شادی و دیگر اجتماعات به دور باشند تا انشاالله بتوانیم به کمک و همراهی مردم، بر این مشکلات فائق بیاییم.

شخص رئیس جمهور در چند تماس پیگیر وضع قم بود

سرمست در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر این که امتیازات ویژه ای که دولت و مجموعه وزارت بهداشت برای بحث مقابله با کرونا در قم داشته، چه بوده است؟ گفت: از همان موقع شروع شیوع کرونا ویروس در قم، بنده بعنوان استاندار قم، با وزارت بهداشت و همچنین با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همین طور شخص آقای روحانی رییس جمهور در ارتباط هستم و ایشان هم چندین نوبت تماس داشتند و ضمن پیگیری موضوع، بر بسیج کلیه امکانات تأکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز صبح هم به صورت ویدئو کنفرانس با ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا، که با حضور آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر نمکی وزیر بهداشت تشکیل شده بود، در ارتباط بودیم.

سه استان کشور دارای وضعیت حاد از نظر کرونا

استاندار قم با بیان این که سه استان قم، گیلان و تهران، وضعیت حادی نسبت به استان های دیگر در خصوص بیماری کرونا دارند، گفت: انتظارات و درخواست هایی که ما از ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا داشتیم را مطرح کردیم و مجموعه ستاد هم دستوراتی در این زمینه صادر کردند تا انشالله بتوانیم، پشتیبانی مناسبی برای دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم.