عکس های مریم معترف و همسرش + بیوگرافی و زندگی شخصی

عکس های مریم معترف و همسرش + بیوگرافی و زندگی شخصی


منبع: نمکستان

348

1398/12/10

00:35


مریم معترف یکی از بازیگران پیشکسوت سینما و تئاتر ایران است و متولد سال ۱۳۲۴ در تهران است و در حال حاضر هفتاد و چهار سال سن دارد.

نمکستان: مریم معترف یکی از بازیگران پیشکسوت سینما و تئاتر ایران است و متولد سال ۱۳۲۴ در تهران است و در حال حاضر هفتاد و چهار سال سن دارد. علاقه به بازیگری از همان اوان کودکی وقتی که با والدینش به سینما میرفتند در وی شکل میگیرد. کارش را ابتدا با تئاتر شروع میکند و برای آموزش بازیگری از مجرب ترین اساتید آن دوره مانند پری صابری و مرحوم حمید سمندریان بهره گرفت. همچنین وی یکی از بازیگران زن تحصیلکرده سینماست که تحصیلات آکادمیک در زمینه کارش دارد. در مجموع ۱۳ فیلم تلویزیونی در کارنامه دارد و در نمایشها و فیلمهای سینمائی متعددی نیز حضور یافته است. نگاهی میکنیم به زندگی شخصی و کارنامه هنری مریم معترف

مریم معترف عکس مریم معترف و همسرش بیوگرافی مریم معترف

تحصیلات :

مریم معترف در سال ۱۳۴۹ مدرک کارگردانی خود را در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران اخذ نمود و سپس برای ادامه تحصیلات راهی فرانسه شد. سال ۵۹ از دانشگاه سوربن پاریس مدرک کارشناسی ارشد زیبائی شناسی را دریافت میکند.

زندگی خانوادگی :

ایشان متاهل هستند و دارای یک فرزند پسر نیز میباشند و البته صاحب نوه های نیز هستند که او بسیار آنها را دوست دارد. پسرش در فرانسه زندگی میکند و مانند مادرش در رشته سینما تحصیل کرده و حالا تصویر بردار است. در همان پاریس ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده است و دارای فرزندانی نیز میباشد.

مریم معترف

کار در تئاتر :

به گفته خودش در دوران کودکی همواره بعد از تماشای هر فیلمی سعی میکرد بازی بازیگران فیلم را تقلید کند و ادایشان را درآورد و ساعتها وقتش را به این کار اختصاص میداد بعد از طی کردن دوران کودکی به شکلی جدی تصمیم گرفت در آینده بازیگر شود و حتی رشته دانشگاهیش را نیز در همین زمینه انتخاب کرد و کارگردانی خواند. سپس وارد تئاتر شد و اولین کار نمایشی خود به نام درس را در سن ۲۳ سالگی تجربه نمود.

کارگردان این کار خانم پری صابری بود که یکی از بازیگران و کارگردانان کارکشته و توانای تئاتر ایران است و این نمایش را در سال ۱۳۴۷ به روی صحنه برد. او پیش از این برای آموزش بازیگری به کلاسهای تئاتر انجمن ایران و آمریکا رفت و در همین رفت و آمدها بود که با پری صابری آشنا شد و بعدها با وی به عنوان بازیگر همکاری نمود. در دانشگاه زنده یاد سمندریان، یکی از اساتیدش بود و او بود که وی را به پری صابری معرفی نمود و آشنا کرد.

مریم معترف

کار در وزارت فرهنگ :

وی همزمان با کارهای بازیگری، در سال ۱۳۵۱ و زمانیکه ۲۷ سال داشت در یک آزمون مربوط به تهیه کنندگی تلویزیون شرکت میکند و پس از قبولی به استخدام آن درآمد سپس خودش به دلیل علاقه به بودن در تئاتر درخواست انتقالی میدهد و با این انتقالی نیز موافقت میشود او وارد گروه تئاتر وزارت فرهنگ سابق که بعد انقلاب به وزارت ارشاد تغییر نام میدهد میرود و پس از سالها فعالیت و کار، از آنجا بازنشسته می شود.

بازیگر پرکار دهه شصت :

خانم معترف پس از پایان تحصیلاتش در پاریس به ایران برمی گردد و در مجموعه های تلویزیونی زیادی و نیز کارهای سینمائی فراوانی نقش آفرینی میکند به طوریکه به وی لقب پرکارترین بازیگر زن دهه شصت را میدهند. اولین حضور تلویزیونی او به مجموعه نوروزنامه برمیگردد که در سال ۱۳۶۲ از تلویزیون پخش میشد. اولین کار سینمائی او نیز آن سوی مه نام داشت.

آن سوی مه را منوچهر عسگری نسب کارگردانی کرده بود و ایرج طهماسب در کنار علیرضا شجاع نوری و مهتاج نجومی از جمله بازیگران آن بودند که در سال ۱۳۶۴ به اکران عموی درآمد. این فیلم، یک دارم جنائی بود و ماجرای یک قتل مرموز را روایت میکرد. آخرین حضور مریم معترف در تلویزیون به سال ۱۳۸۴ برمی گردد که او در مجموعه ای به نام اولین شب آرامش از مهدی امینی جلوی دوربین رفت. فیلمی ملو درام که روایت یک عشق ناتمام بود و یکتا ناصر، مهدی پاکدل، شبنم مقدمی و پرویز پور حسینی از جمله همبازیهای خانم معترف در سریال بودند.

کارگردانی تئاتر :

او تجربه کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خویش ثبت نموده است. در سال ۱۳۶۹ نمایشی به نام آهوان و آدمها را کارگردانی میکند. این نمایش را هوشنگ اسدی به رشته تحریر درآورده بود. وی خواستگاه بازیگریش را تئاتر میداند و آن را خانه دوم خود میداند و به همین دلیل علاقه و توجه خاصی به تئاتر ایران دارد. آرزویش این است تئاتر به روزهای اوج خود برگردد و دوباره پرو پا بگیرد و رونق یابد و بازیگران تئاتر نیز دغدغه معیشتی نداشته باشند و با تمام توان به روی صحنه بروند و مردم نیز از کارهایشان استقبال کنند.

تدریس در دانشکده صدا و سیما :

وی علاوه بر اینکه بازیگری توانا و کارگردان کار بلدی است، به کار تدریس نیز اشتغال دارد هرچند معتقد است وقت کمتری برای کار تدریس دارد زیرا او مدتی رئیس اداره تئاتر بود و علاوه بر این بازیگری نیز میکرد و به قول خودش نمیتوانست با یک دست چند هندوانه را بردارد. برای مدتی در دانشکده صدا و سیما و چند آموزشگاه خصوصی تدریس میکرد اما پس از مدتی آن را به دلیل مشغله زیاد رها میکند.

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده مریم معترف

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده مریم معترف

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده مریم معترف

همچنین ببینید: عکس و بیوگرافی مریم معصومی و مریم مومن

مریم معترف

عکس و بیوگرافی مریم معترف

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو