کدام شهر‌های خوزستان در معرض هجوم ملخ‌ها هستند؟

منبع: برترین ها

44

1398/12/10

04:19


استاندار خوزستان گفت: برخی شهرهای استان در معرض هجوم ملخ ها هستند و گفته شده امسال شدت حمله ملخ ها به استان بیشتر است.

خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان گفت: برخی شهرهای استان در معرض هجوم ملخ ها هستند و گفته شده امسال شدت حمله ملخ ها به استان بیشتر است.

غلامرضا شریعتی جمعه شب در جلسه ستاد پیشکری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان اظهار کرد: آبادان، هندیجان، ماهشهر، بهبهان و شوش در معرض خطر حمله ملخ‌ها قرار دارند که اکثر این شهرستان‌ها فرمانداری هایشان در جلسه حضور ندارند، گویا سطح و کلاسشان از این جلسه بالاتر است.

شریعتی گفت: این عدم حضور، نشان دهنده این است که یا اهمیتی برای آنها ندارد و یا علم این را ندارند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: موضوع ملخ‌ها، مسئله مهمی است چرا که ارتباط مستقیم با مواد غذایی دارد و علاوه بر این ماحصل زحمت چندین ماهه کشاورزان است که جز اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

وی تصریح کرد: در سیل گذشته شاهد آن بودیم که کشاورزان با آسیب‌های زیادی روبرو شدند اکنون باید تا آنجایی که در توان ما است از محصولات محافظت و مراقبت کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: سال گذشته هجوم ملخ‌ها ابتدا از هندیجان آغاز شد که با اقدامات انجام شده توانستیم آن را مهار کنیم، امسال هم به رغم این که اعلام شده شدت حملات در مقایسه با سال گذشته بیشتر است اما باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی در خصوص سیلاب عنوان کرد: توانستیم با تمهیداتی که اندیشیده شد سیلاب اخیر را کنترل کنیم، اما باید به تدریج، رها سازی آب انجام شود تا برای بارش‌های احتمالی آینده نیز خود را آماده کنیم.

وی با اشاره به ابتلاء چند شهروند خوزستانی به ویروس کرونا، تصریح کرد: تلاش شده با اطلاع رسانی از گسترش بی رویه این بیماری جلوگیری شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ورودی‌های شهرستان‌ها را به ویژه اندیمشک باید جدی تر کنترل شود، بیان کرد: الکل، مواد ضد عفونی و ماسک در داروخانه‌های استان شارژ می‌شود.

شریعتی بیان کرد: باید کلیه امکانات برای مقابله با هر سه بحران پیش رو بسیج شود، هیچ کدام بر دیگری اولویت ندارد.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران از برگزاری جلسات غیر ضروری بپرهیزد همانگونه که در استانداری نیز جلسات تا حد امکان برای پیشگیری از فراگیر شدن ویروس کرونا به حداقل رسیده است.

وی در خصوص مقابله با هجوم ملخ، عنوان کرد: ستاد مقابله با هجوم ملخ‌ها باید در استان تشکیل شود و در این راستا امکانات بسیج شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو