حمایت اروپایی‌هایِ شورای امنیت از ترکیه

منبع: برترین ها

65

1398/12/10

05:01


سه عضو فعلی و یک عضو پیشین اروپا در شورای امنیت، حمله به نیروهای ترکیه در داخل خاک سوریه را محکوم کردند و خواستار برقراری آتش بس فوری در استان ادلب شدند.

ایرنا: سه عضو فعلی و یک عضو پیشین اروپا در شورای امنیت، حمله به نیروهای ترکیه در داخل خاک سوریه را محکوم کردند و خواستار برقراری آتش بس فوری در استان ادلب شدند.

نمایندگان استونی، فرانسه، آلمان، بلژیک و همچنین لهستان عصر جمعه و پیش از نشست فوق العاده شورای امنیت درباره سوریه بیانیه مشترکی قرائت کردند که در آن آمده است: تشدید تنش در ادلب همین الان باید متوقف شود. ما حمله روز گذشته به نیروهای ترکیه را به شدت محکوم و بر همبستگی خود با ترکیه تاکید می کنیم.

حمایت اروپایی‌هایِ شورای امنیت از ترکیه

این بیانیه می افزاید: ما نسبت به کشته شدن سربازان ترکیه تسلیت می گوییم. این حلمه نشان می دهد که رژیم سوریه که حمایت سیاسی روسیه را با خود دارد، به استراتژی نظامی به هر قیمتی و بدون در نظر گرفتن پیامدهای آن برای شهروندان غیرنظامی ادامه می دهد.

اروپایی‌های شورای امنیت به جز انگلیس ادامه دادند: ما خواستار پایان دادن به کارزار نظامی سوریه که مورد حمایت روسیه است، هستیم و با تمام قدرت از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری و ارسال کمک های انسانی به این منطقه حمایت کامل داریم.

این بیانیه تاکید کرد: ما از حکومت سوریه و همچنین سوریه می خواهیم به طور کامل قوانین بین المللی انسان دوستانه را محترم بشمارند. ما از دبیرخانه سازمان ملل متحد هم می خواهیم تمام تلاش خود را برای تعامل با همه طرف های درگیر به منظور برقراری آتش بس در شمال غربی سوریه به کار گیرد.

نمایندگان استونی، آلمان، فرانسه، بلژیک و لهستان یادآور شدند: بیش از 900 هزار مردم غیرنظامی، بی خانمان شده اند و حداقل 300 نفر در سه ماه گذشته جان خود را از دست داده اند. بر اساس گزارش هایی که شنیده ایم میلیون‌ها غیرنظامی در ادلب به خاطر نداشتن آب آشامیدنی، تجهیزات پزشکی و غذا در معرض خطر قرار دارند.

این بیانیه ادامه داد: اتحادیه اروپا و اعضای آن در شورای امنیت در همکاری با ترکیه و دیگر همسایگان سوریه تلاش خواهند کرد تا بحران رو به رشد در ادلب را متوقف کنند. بار دیگر تکرار می کنیم که هیچ راه حل نظامی برای درگیری در سوریه وجود ندارد و حمایت خود را از اجرای کامل قطعنامه 2254 شورای امنیت اعلام می داریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو