رسول خضری، با اشاره به مذاکره خود با معاون وزیر بهداشت، گفت: من این درخواست را مطرح کردم که دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نسبت به شهرهایی که مصدومین شیمیایی دارند عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: در مرزها و خصوصا جاهایی که مصدومان شیمیایی داریم عوارض ابتلا به کرونا بیشتر است؛ لذا مقرر شد با دکتر کولیوند رییس اورژانس کشور که مسوول توزیع تجهیزات لازم است گفت‌وگوهای لازم انجام شود و اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلای به کرونا در دو شهر پیرانشهر و سردشت که مصدوم شیمیایی دارند، خصوصا سردشت که آمار مصدومان شیمیایی آن بالاست انجام شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در پیرانشهر و سردشت گزارش نشده ولی برای جلوگیری از بروز این بیماری و پیشگیری از افزایش هزینه‌های جانی و مالی درخواست کردیم تمهیدات لازم در این زمینه انجام شود.

کرونا با کسی شوخی ندارد

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا نشان داده که با کسی شوخی ندارد و بزرگ و کوچک و مسئول و غیر مسئول را نمی شناسد. ما شاهد بودیم که دکتر حریرچی که خود الگو سلامت کشور بودند و در برنامه تلویزیونی اعلام کردند که نیاز به قرنطینه نیست خود مبتلا شده و اکنون در قرنطینه هستند. یا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و حتی چند تن از نمایندگان مجلس نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

بنابر گزارش ایسنا، وی اظها کرد: این ویروس اکنون در کشور فراگیر شده و صرفا متعلق به یک استان نیست. البته بهتر بود از همان ابتدا که این ویروس از قم شیوع پیدا کرد با کنترل و محدود کردن ترددها جلوی گسترش را تا حدودی بگیرند، اما به هر حال این ویروس با مسائل سیاسی قاطی شد و اکنون در نقاط مختلف کشور پخش شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: خواسته مردم باید تعطیلی هر اجتماعی باشد. مردم برای سلامتی خودشان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند. از سوی دیگر دولت باید تمهیدات لازم برای ماندن مردم در خانه‌هایشان را فراهم کند. دولت زمانی که به مردم توصیه می‌کند در خانه هایشان بمانند باید تمهیدات لازم نظیر برنامه های تلویزیونی، تامین مایحتاج و سایر نیازهای مردم را بیندیشد.

تمهیدات داخلی مرکز پژوهش‌های مجلس برای جلوگیری از شیوع کرونا

با شیوع ویروس کرونا در کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای مقابله با آن ضمن کنترل دمای بدن کارکنان و مراجعان اعلام کرده که کارکنان مرکز در صورت داشتن هرگونه علائم مشکوک همچون تب در محل کار حاضر نشوند.

بنابر گزارش ایسنا، همچنین دستگاه‌های انگشت‌زنی حضور و غیاب غیرفعال شده و بنرهایی در نقاط مختلف مرکز پژوهش ها حاوی توصیه‌هایی برای پرهیز از ابتلا به ویروس کرونا نصب شده است. در کلیه آسانسورها، راهروها و ورودی اتاق‌ها نیز مایع ضد عفونی و دستمال نصب شده و جلسات متعدد روزانه به جز موارد غیر ضروری کنسل شده است.