برای دریافت هرگونه اطلاعات راجع به کرونا با این شماره تماس بگیرید

35

1398/12/10

16:10


رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تلفن ۱۱۵ به فوریت‌های پزشکی اختصاص دارد و مردم برای دریافت هرگونه اطلاعات راجع به کرونا و گرفتن خدمات در این زمینه با تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند.

برای دریافت هرگونه اطلاعات راجع به کرونا با این شماره تماس بگیرید

به گزارش بهداشت نیوز:  پیرحسین کولیوند با بیان اینکه تلفن ۱۱۵ به فوریت پزشکی اختصاص دارد، گفت: هنوز هم متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد با این خط ایجاد مزاحمت می‌کنند و این موضوع ما را  نگران می‌کند، چراکه این مزاحمت روند خدمات رسانی را کند می‌کند.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا شست و شوی دست هاست، ادامه داد: وقتی که بیمار مبتلا به کرونا توسط اورژانس منتقل می‌شود خانواده وی نیز تحت حمایت و مراقبت قرار می‌گیرند  و به آنها اطمینان می دهیم با تمام توان کار خواهیم کرد. همچنین روزانه جلساتی را در وزارت بهداشت برگزار می کنیم و تصمیم گیری هایی برای دستگاه و تکالیف آنها تعیین و راهنمایی های نیز به آنها داده می شود و تکالیف نیز به دستگاه ها ابلاغ می شود.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در این ستاد اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها و لوازم فردی مورد نیاز در اوژانس نیز شارژ می شود با توجه به اینکه ما در ۱۱۵ خط مقدم و مدافعان سلامت هستیم و نیازها را بررسی می کنیم کالاها و تجهیزات موردنیاز نیرو عملیاتی را تامین می کنیم و در حال حاضر هم مواد ضد عفونی توزیع شده است و همچنین ظرفیت تولید این مواد را بالا برده ایم.

وی اعلام کرد: باید حتما مردم توجه داشته باشند که مردم عادی که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، نیازی  به ماسک ندارد، مگر اینکه با بیمار مواجه باشد و توصیه ما  این است که فرد بیمار ماسک بزند، چراکه بیماری به دیگران سرایت نمی کند و برای خودش هم بهتر است و در عین حال بهداشت فردی مثل شست و شوی دست ها هم توصیه می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشورگفت: نیروهای بهداشت و درمان  برای مقابله با کرونا آمادگی دارند و جهادی کار می کنند و از جان خودشان مایه می گذارد و تا جایی که برخی از آنها خودشان هم درگیر این بیماری شده اند و در حالت عادی حدود۸۰درصد  از افردی که مشکوک به کرونا هستند نیاز به بستری شدن ندارند و فقط ۲۰درصد آنها نیاز به بستری شدن دارند و تعدادی هم آمبولانس برای کرونا در نظر گرفته شده و ۵۰تیم عملیاتی هم در این زمینه خدمت ارائه می دهند.

منبع: ایلنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو