دکتر عباسعلی ربیعی در خصوص وضعیت چند بازیکن تیم سپاهان اظهار داشت: چند بازیکن ما دچار علائمی شبیه سرماخوردگی‌هایی شدند که حتی ممکن است دستگاه گوارشی را هم دچار مشکل کند. با توجه به شرایط و اضطراری که در جامعه به خاطر ویروس کرونا به وجود آمده و نگرانی‌هایی فکری که هست، آن‌ها را تحت معاینات پزشکی قرار دادم.

ربیعی در ادامه عنوان کرد: علی قربانی و شایان مصلح را در بیمارستان سعدی اصفهان مورد بررسی قرار دادیم و خدا را شکر مشکلی نبود. آن‌ها داروهای معمولی برای سرماخوردگی و علائم دستگاه گوارش دریافت کردند و به منزل رفتند. تنها به لحاظ احتیاط، عاقلانه این بود که وضعیت این دو بازیکن بررسی شود. این کار در بیمارستان انجام و خوشبختانه مساله حل شد.

وی در خصوص وضعیت سجاد شهباززاده اضافه کرد: شهباززاده ۲۴ ساعت قبل از بازی مختصری علائم سرماخوردگی پیدا کرد که همان موقع برایش درمان علامتی انجام دادیم. بعد از مسابقه هم به منزلش رفتیم و کارهای درمانی را انجام دادیم شرایطش خوب شد.

پزشک سپاهان در خصوص وضعیت محسن مسلمان تشریح کرد: این بازیکن هم ۴۸ ساعت قبل از مسابقه علائم سرماخوردگی داشت و به همین خاطر او را از لیست مسابقه با ذوب‌آهن خارج کردیم، اما مشکل خاص و حادی ندارد.

وی افزود: اینکه اصرار داریم مسابقات لیگ به تعویق بیفتد به خاطر همین مسائل است. یک ویروس سرماخوردگی معمولی در اردوی تیم ما ظاهر شده و طبیعتا بازیکنان دچار آن می‌شوند. حدود یک هفته پیش محمد کریمی درگیر این مسئله شد و بعد از آن سعید آقایی با این مشکل رو به رو شد. به هر حال طبیعی است که بازیکنان از هم این بیماری را می‌گیرند.

این پزشک خاطر نشان کرد: ما به خاطر نگرانی‌های اخیر، اصرار داشتیم مسابقات لیگ هم مانند بقیه کارهای جمعی تعطیل شود. وقتی در اردوی یک تیم، یک نفر بیمار می‌شود همه با هم غذا می‌خورند، سوار هواپیما می‌شوند و... پس طبیعی است که این بیماری به همه منتقل شود.

پزشک سپاهان در مورد وضعیت مهاجم برزیلی این تیم گفت:کی‌روش استنلی علائم تنفسی نداشت و علائم او کاملا گوارشی بود که حتی شاید احتمال دارد مسمومیت باشد. ما تنها به لحاظ احتیاط دو نفر از بازیکنان که علائم بیشتری داشتند را مورد معاینه قرار دادیم و الان هم خداراشکر هیچ مشکلی ندارند.

ربیعی عنوان کرد: قاطعانه می‌گویم؛ مسائلی که در تیم ما اتفاق افتاده تنها یک سرماخوردگی معمولی بوده و در کل وضعیت اردوی تیم ما خوب است و شرایط حاد و اضطراری نیست. مورد نگران کننده‌ای وجود ندارد، ولی ما به عنوان کادر پزشکی وظیفه داریم مراقبت‌های خاص و بررسی‌های لازم را انجام بدهیم.