شایعات و باورهای غلط درباره سیستم ایمنی

منبع: سیمرغ

149

1398/12/10

16:20


شایعات و باورهای غلط درباره سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی بدن در هر شرایطی اهمیت زیادی دارد، مهم ترین اقدامات برای این کار تغذیه سالم است، اما برخی باورهای غلط در مورد سیستم ایمنی وجود دارد که لازم است بدانید

چند باور اشتباه درمورد سیستم ایمنی بدن

وقتی فصل سرماخوردگی و آنفولانزا فرا می رسد، صحبت از غذاهای مختلف برای تقویت سیستم ایمنی و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری به میان می آید. گاهی اکثر این نکات معمول، که حتی از کودکی آنها را شنیده ایم فقط در حد داستان و خرافه هستند.

بیشتر بدانید : مواد غذایی که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود

بیشتر بدانید : تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راه طبیعی

ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می کند

توصیه ای کلاسیک از مکمل ویتامین C به عنوان یک روش مؤثر برای پیشگیری از سرماخوردگی ممکن است تا حدودی یک مثال بزرگ باشد. اولین چیزی که باید در مورد ویتامین C بدانید این است که یک ماده مغذی محلول در آب است، به این معنی که هر مقدار مصرف شده در مورد نیازهای اساسی بدن شما فقط در ادرار دفع می شود.

تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین C ممکن است با کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط باشد، اما در عین حال، مکمل ویتامین C هیچ تأثیری در جلوگیری از سرماخوردگی نشان نداده است.

بیشتر بدانید : ویتامین C در این 12 خوراکی بیشتر از پرتقال وجود دارد!!


سوپ نودل مرغ

سوپ می تواند هیدراتاسیون، بخار و مواد مغذی مفیدی را ارائه دهد که ممکن است در مبارزه با سرماخوردگی کمک کند. علاوه بر این، فقط رایحه سوپ به تنهایی می تواند به پاکسازی سینوس ها کمک کند و تسکین موقت را ارائه دهد.


عسل گلو درد را تسکین می بخشد

عسل در حالی که ممکن است سرماخوردگی را درمان نکند، اما یک مطالعه جدید نشان داد که عسل تقریباً به اندازه شربت های خاص سرفه در تسکین سرفه موثر است. بنابراین اگر می خواهید تمام شب را با سرفه سر نکنید، سعی کنید قبل از خواب یک فنجان چای را با عسل بنوشید تا کمی آرامش موقتی داشته باشید و تسکینی باشد برای سرفه های شما.

بیشتر بدانید : کالری یک قاشق عسل + خواص عسل برای سلامت

بیشتر بدانید : حقایقی درباره عسل

قند باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن می شود

قند به خودی خود سیستم ایمنی بدن را سرکوب نخواهد کرد. سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده است و این عقیده رایج مبنی بر اینکه قند پاسخ ایمنی شما را به حالت متوقف شدن متوقف می کند از سال ۱۹۷۳ به یک مطالعه گره خورده است ، اما تحقیقات بیشتر این ادعا را کاملاً پشتیبانی یا رد نکرده است. قبل از اجرا و خوردن میان وعده های قندی مورد علاقه خود، باید بدانید که اگرچه قند سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب نمی کند، مطمئناً به تقویت آن کمک هم نمی کند.

بیشتر بدانید : سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر عوامل عجیبی آسیب می بیند!

در صورت گرفتگی بینی، از مصرف لبنیات خودداری کنید

این یک توصیه رایج است که در طول گرفتگی بینی از مصرف لبنیات جلوگیری کنید زیرا تصور می شود لبنیات تولید مخاط را افزایش می دهد. اما مطالعات هیچ مدرکی در این باره پیدا نکرده اند. در حقیقت، ویتامین D، کلسیم و پروبیوتیک های موجود در بسیاری از لبنیات در واقع تقویت کننده سیستم ایمنی هستند، بنابراین فقط به خاطر یک باور غلط از مصرف لبنیات خودداری نکنید.

 

برای سالم ماندن بیشتر آب بنوشید

وضعیت هیدراتاسیون مناسب برای جلوگیری و کوتاه کردن مدت زمان هر بیماری ضروری است. آب برای انتقال مواد مغذی به سلولهای بدن و از بین بردن سموم موجود در بدن مورد نیاز است.


بیشتر بدانید : دمنوش هایی برای تقویت سیستم ایمنی

بیشتر بدانید : پیشگیری از کرونا با مصرف ویتامین C و تقویت سیستم ایمنی

بیشتر بدانید : باورهای اشتباه در مورد سیستم ایمنی

بیشتر بدانید : دم دست ترین خوراکی ها برای تقویت سیستم ایمنی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fa.shafaqna.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو