کاشت درخت سیب و رشد و پرورش آن

منبع: آرگا

82

1398/4/1

13:04


درخت سیب بیشتر در مناطق سردسیر قابل کشت خواهد بود و توانایی ماندگاری در دمای زیر صفر را نیز دارد. و این قابلیت در مناطق سردسیر به بالا رفتن میزان کاشت درخت سیب اشاره دارد.

از شرایط اقلیمی مناسب برای کاشت درخت سیب دمای ۲۰-۲۵ درجه سانتی زیر صفر و در شرایط گرما حداکثر تا ۳۸ درجه سانتی گراد  بالای صفر می باشد. قرار دادن درخت سیب در شرایط آب و هوایی که بسیار سرد یا بسیار گرم است موجب صدمه زدن به درخت خواهد شد. نگهداری این درخت نیز چندان دشوار نیست و می توانید با کسب اطلاعات در این مورد از آن نگهداری کنید.

کاشتن درخت سیب

کاشت درخت سیب:

سیب به دلیل اینکه درخت پرباری است می تواند برای مصرف خانگی و همچنین فروش مناسب باشد شما می توانید با داشتن باغی حداقل ۵ هکتار از طریق کاشت این درخت کسب درآمد کنید یا با کاشتن آن در باغچه منزل از آن به عنوان مصرف خانگی استفاده کنید.

در کاشت درخت سیب باید توجه داشته باشید که از چه نوع درختی استفاده می کنید و برای هر منطقه کاشت نوعی از درختان بهتر می باشد و محصولی بیشتر به بار می دهد. پس با انتخاب درختی مناسب که در منطقه شما قابل کاشت است می توانید این کار را انجام دهید.

گرده افشانی یکی از نکاتی است که در کاشت این درخت حائز اهمیت است زیرا موجب پربار شدن این درخت خواهد شد و برای این درخت ضروری می باشد در این صورت شما می توانید با انتخاب گونه های مختلفی از درختان سیب این کار را انجام دهید.

نحوه کاشت درخت سیب

شما با انتخاب گونه های مختلف درخت سیب برای کاشت می توانید مانع رشد افات بر روی درخت شوید و از آن به خوبی نگهداری کنید.

نهالی که برای کاشت درخت سیب انتخاب می کنید باید دارای ریشه ای قوی باشد و و ریشه آن خاک اضافی نباید داشته باشد و بعد از خریداری باید بلافاصله آن را بکارید تا ریشه ها خشک نشوند.

فصل مناسب برای کاشتن این درخت، فصل بهار است که هوای مناسب و معتدل مانع یخ زدن و آسیب رساندن به ریشه ها خواهد شد. پاییز نیز برای مناطق بسیار سردسیر فصل مناسبی برای کاشت خواهد بود.

خاک مناسب:

برای کاشت درخت باید ابتدا از کیفیت و مواد مغذی موجود در خاک اطمینان حاصل کنید تا در صورت کمبود آنها را جبران نمایید. این کار توسط آزمایشگاه صورت می گیرد و در برخی موارد نیز خود شما می توانید این کار را انجام دهید.

خاک باید به لحاظ برخورداری از ph مناسب بررسی شود تا درخت به خوبی رشد کند و میوه دهد استفاده از کود نیز در این مورد ضروری خواهد بود. سپس خاک باید زهکشی شود و رطوبیت آن نیز باید به میزان کافی باشد.

عمق مناسب برای حفره ای که مناسب کاشت درخت سیب است  باید ۴۵ سانتی متر باشد و فاصله آنها از یکدیگر باید ۲ متر باشد. با قرار دادن درخت در خاک باید روی آن خاک بریزید و آبیاری کنید.

همانطور که می دانید روش مناسب برای کوددهی این است که قبل از کاشت باید کود را به خاک اضافه کرد ممکن است کود به طور مستقیم به ریشه آسیب بزند و آن را بسوزاند.

کاشتن درست درخت سیب

آبیاری:

آبیاری مناسب بعد از کاشت درخت سیب به این گونه است که باید به طور مرتب خاک را خیس کنید این فاصله زمانی برای آبیاری باید دو بار در هفته باشد همچنین زمانی که آبیاری بارانی وجود دارد نیازی به آبیاری نخواهد بود توجه داشته باشید که با آبیاری زیاد موجب تجمع آب در ریشه ها خواهید شد و این به درخت آسیب وارد می کند.

نکات نگهداری:

از مالچ برای درخت استفاده کنید. پیچاندن مالچ به دور درخت موجب می شود تا دمای آن به حالت اعتدال درآید و ریشه سرما یا گرما زیاد را کنترل می کند. همچنین با این کار می توانید مانع رشد علف های هرز در اطراف درخت شوید.

در استفاده از مالچ باید توجه کنید که ممکن است با استفاده از مالچ دچار آسیب ردن به پوست درخت شوید بنابراین باید به خوبی و درستی از مالچ استفاده کنید.

در صورت رشد علف های هرز باید دقت داشته باشید که آنها را از بین ببرید زیرا وجود این علف ها مانع رشد درخت می شود.

در صورت مشاهده آفات باید توجه داشته باشید که از سموم مناسب استفاده کنید زیرا مصرف زیاد سم موجب سوزاندن درختان می شود.

کاشت درخت سیب و نگهداری از آن بسیار آسان است و شما می توانید با استفاده از کاشت مناسب این درخت رونق اقتصادی زیادی داشته و کسب درآمد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو