طرز تهیه پیتزا نارنجکی خانگی خوشمزه با طعم خاص و جدید

منبع: روزگار

184

1398/4/1

15:49


طرز تهیه پیتزا نارنجکی

پیتزا یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ای است که خوردن آن هر چند وقت یک بار حال آدم را خوب می کند. مخصوصاً اینکه اگر پیتزا را در خانه تهیه کرده باشیم. ما در این پست قصد داریم پیتزا نارنجکی را آموزش دهیم. پس اگر تا به حال این نوع از پیتزا هم استفاده نکرده اید، حتماً با این بخش از آموزش آشپزی ما همراه باشید.

 

پیتزا نارنجکی

 

طرز تهیه پیتزا نارنجکی

 

مواد لازم طرز تهیه پیتزا نارنجکی

 

مواد لازم پیتزا نارنجکی
آرد 1 پیمانه
آب 2 پیمانه
روغن جامد 4 ق سوپ خوری
نمک  به مقدار لازم
تخم مرغ 3 عدد
کاغذ روغنی به مقدار نیاز
گوشت‌چرخ‌کرده 200 گرم
پنیر پیتزا 150 گرم
رب گوجه فرنگی 150 گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
فلفل به اندازه نیاز
نخود سبز و ذرت پخته و هویج نگینی پخته 1 پیمانه
آویشن نصف ق چای خوری
روغن مایع 400 گرم
کره 50 گرم
جعفری 200 گرم

 

طرز تهیه پیتزا نارنجکی

 

1) ابتدا در قابلمه ای آب بریزید و سپس نمک و روغن هم اضافه کرده و بعد روی شعله قرار دهید تا به جوش آید. همین که آب جوش آمد آرد را بیفزائید. تند تند بهم بزنید تا کاملاً یکدست شود. بعد از این کار از روی شعله بردارید. البته کماکان بهم زده تا خنک شود. ( نمی خواهیم گلوله گلوله شود )

 

2) زمانی که حس کردید مایه بدست آمده خنک شده است. دانه دانه تخم مرغ را درون آن بشکنید. باز هم بهم زده تا خمیر خوبی بدست آورید. حالا به سراغ سینی فر رفته و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. خمیر آمده شده را در قالب ریخته و سپس با استفاده از قالب به تعداد دلخواه روی ورقه روغنی خمیرها را با فاصله بچینید.

 

3) حالا فر را روشن کرده و با حرارت 220 سانتی گراد سینی فر را در طبقه وسط فر به مدت یک ربع قرار داده تا خمیرها مغز پخت شوند. بعد از این مدت نان ها را خارج کرده و در گوشه ای قرار دهید. حالا در تابه ای روغن ریخته و تابه را روی شعله قرار دهید. سپس فلفل دلمه ای و سبزیجات پخته ای مانند: هویج، ذرت و نخود سبز را بهمراه گوشت چرخ کرده تفت دهید.

 

4) مقداری هم نمک و فلفل اضافه کنید. اگر می خواهید پتیزا طعم دار هم شود، آویشن هم اضافه کنید. سپس به سراغ اضافه کردن رب گوجه بروید. سپس به خوبی موادها را بهم بزنید. مقداری آب هم اضافه کنید. حالا صبر کنید تا گوشت چرخ کرده با شعله کم پخته شود.

 

5) نان هایی که آماده کرده اید را روی سطح کار گذاشته و هر کدام را برش عرضی بزنید. حالا موادهای پیتزا را در نان ها قرار دهید. در ابتدا مایه گوشت را داخل نان ها بگذارید. سپس پنیز پیتزا را اضافه کنید. همه نان ها را به همین صورت از مواد پپتزا پر کنید.

 

6) در آخر نیز فر را دوباره گرم کرده و پیتزاهای آماده شده را درون سینی گذاشته و در حدود 10 دقیقه در فر وسط بگذارید تا پنیر پیتزاها آب شوند. بعد از آب شدن پیتزای ما حاضر شده است.

این مطلب مفید بود ؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو