خوشمزه های خیابانی هند را هرگز فراموش نکنید

خوشمزه های خیابانی هند را هرگز فراموش نکنید


منبع: نوداد

247

1398/4/2

07:09


بهترین غذا های خیابانی هند، کوله پشتی: مواد غذایی هندی و حتی غذا های خیابانی هند، بسیار معروف هستند.

فروشندگان خیابانی غذا، شاید سال ها در این کار باشند و تخصص خاصی در این مورد داشته باشند. به همین دلیل است که بهترین و لذیذ ترین غذا ها را ارائه می دهند. در این مقاله با بهترین غذا های خیابانی هند آشنا خواهید شد.

پانی پوری (Pani Puri) ترد خوشمزه

این غذا را تقریبا در همه جای هند می توانید پیدا کنید. این غذای ترد و تو خالی، ترکیبی از از سیب زمینی، نخود، پیاز و عدس جوانه زده است. این مواد را مانند توپ گردی در آورده و در مخلوطی از تمر هندی، گشنیز و نعناع غلطانده و در روغن سرخ می کنند. عطر و طعم این غذای خیابانی، باور نکردنی است.

چول باتور (Chole Bhature) صبحانه ای کامل

غذای معروف در سراسر هند اما در دهلی معروف تر است و بیشتر دیده می شود. غذایی سنگین و کامل برای صبحانه است که با نخود تند و خامه ای پخته شده و با نان گرم سرو می شود. در کنار این غذا، معمولا ماست، ترشی یا پیاز دیده می شود.

واداپاو (Vada Pav) برگر هندی

واداپاو (Vada Pav) برگر هندی

این همان نسخه ی هندی همبرگر آمریکایی است. میان وعده ای محبوب که نه تنها ارزان، بلکه بسیرا خوشمزه هم هست. این برگر از سیب زمینی با سیر، چیلی و گشنیز پخته شده که در آرد نخود غوطه ور شده و با روکشی از خمیر در روغن انداخته و سرخ و طلایی می شود.

چات (Chaat) در طعمهای مختلف

چات (Chaat) در طعمهای مختلف

غذای اصلی شمال هند است که اکنون در سراسر هند یافت می شود. در طول زمان تکامل یافته و هر فروشنده ای به شیوه ای خاص آن را طبخ کرده و ارائه می دهد. اما چیزی که در تمامی آنها مشترک است، این است که طعم های ترد، شیرین، تند و ترش در آن دیده می شود.

لیتی چوخا (Litti-Chokha) طعمی منحصر بفرد

لیتی چوخا (Litti-Chokha) طعمی منحصر بفرد

این غذای خیابانی بیشتر در ایالت بیهار هند یافت می شود و گرچه اغلب آن را با باتی اشتباه می گیرند اما کاملا متفاوت است و دارای بافت و طعم منحصر به فرد خود است. لیتی شامل گندم و پودر گرم و یا عدس که از آن خمیری تهیه شده و به شکل توپی در می آورند و به انواع ادویه آغشته می کنند. سپس به داخل آن کمی کره تزریق شده و در روغن داغ سرخ می شود. برای هر وعده غذایی لذیذ است که در خیابان های هند به وفور یافت می شود.

آلو تیکی (Aloo Tikki) گرم و لذیز

آلو تیکی (Aloo Tikki) گرم و لذیز

این میان وعده که مختص شمال هند است، نوعی کراکت سیب زمینی است که امروزه دیگر در سراسر هند یافت می شود. این میان وعده ی گرم و لذیذ از سیب زمینی، پیاز و انواع ادویه تهیه می شود. گاهی اوقات در کنار آن، ماست، سس گوجه فرنگی و نخود فرنگی سرو می شود.

کاچوری (Kachori) میان وعده ای تند

کاچوری (Kachori) میان وعده ای تند

این میان وعده ی خیابانی تند، در سراسر هند یافت می شود، هرچند شایعه است که بهتریت مکان برای یافتن کاچوری، Bikaner، ایالت سابق شاهزاده ی راجستان است. کاچوری، کوچک، ترد، طلایی و سرخ شده که گاهی اوقات با سیب زمینی سرخ شده پر می شود.

بلپوری (Bhelpuri) خوراکی سرگرم کننده

بلپوری (Bhelpuri) خوراکی سرگرم کننده

برنج بوداده به همراه پیاز خردشده، فلفل سبز سرخ شده، سیب زمینی، گشنیز و سبزیجات دیگر، مواد اصلی این غذا هستند. این غذا به همراه  مخلوط ترشی فلفل قرمز شیرین و سس تمر هندی میل می شود. هم خوشمزه است و هم خوردن آن بسیار سرگرم کننده است.

کتی رول (Kati Roll) از این بهتر نمیشه

کتی رول (Kati Roll) از این بهتر نمیشه

غذایی مناسب برای گوشت خواران است زیرا گوشت کبابی (مرغ، گوشت بره یا گاهی خوک) را به همراه  پیاز، سس ها از جمله سس کچاپ و چیلی و ادویه درون نانی رول می کنند. گاهی اوقات افراد دوست دارند که به آن تخم مرغ هم اضافه شود. باید بدانید که هیچ چیزی بهتر از کتی رول در هند وجود ندارد.

مترجم:سحر مردانه   |    منبع: www.escapehere.com



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو