نقاشی زنان الجزایر پیدا شد

منبع: ایران آرت

113

1398/4/2

12:34


اثر اوژن دلاکروا که زنی ثروتمند را به همراه یک خدمتکار سیاهپوست به تصویر می‌کشد پیدا شد.

ایران آرت: نسخه گمشده از شاهکار هنری اوژن دلاکروا نقاش معروف فرانسوی تحت عنوان "زنان الجزایر"، پس از یک قرن و نیم در پاریس پیدا شد و برای اولین بار در نمایشگاهی در این شهر به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان این نقاشی را با اشعه ایکس و اشعه مادون قرمز تحت آزمایش قرار دادند و در نهایت اصالت اثر را تأیید کردند.

این نقاشی همچون بسیاری از آثار هنری در موزه لوور فرانسه، زنی ثروتمند را به همراه یک خدمتکار سیاهپوست به تصویر می‌کشد.

نقاشی پس از فروخته شدن در سال ۱۸۵۰ از سوی "چارلز ادگار دومورنی" دیپلمات فرانسوی، ناپدید شد. دلاکروا به همراه دومورنی در سال ۱۸۳۱ و اندکی پس از استعمار الجزایر از سوی فرانسه، به آفریقای شمالی نقل مکان کرد.

دلاکروا نه برای مطالعه هنر، بلکه برای فرار از تمدن پاریس و به امید مشاهده فرهنگ کهن‌تری به آفریقای شمالی رفت و بیش از یکصد نقاشی براساس زندگی مردم این منطقه خلق کرد.

وی مجذوب مردم آفریقای شمالی و لباس‌های آنها شد و معتقد بود که نحوه پوشش و خلق و خوی مردم این خطه، نوعی هم سنگی بصری با مردم روم باستان و یونان ایجاد می‌کرد.

دلاکروا در سال ۱۷۹۸ به دنیا آمد و در سال ۱۸۶۳ درگذشت. این هنرمندی فرانسوی از ابتدای حرفه‌اش به عنوان رهبر مکتب رومانتیک فرانسوی در نظر گرفته می‌شد.

متنفذترین اثر وی در سال ۱۸۳۰ خلق شد. وی در این نقاشی با انتخاب موضوع و تکنیک، تفاوت‌های بین رویکرد رومانتیک و استایل نئوکلاسیک را مورد توجه خاص قرار داد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو