کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی با مصرف بلوبری

107

1398/4/2

17:37


کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی با مصرف بلوبری

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که خوردن روزانه یک فنجان بلوبری، ریسک ابتلا به بیماری قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،نقش بلوبری در تضمین سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم، چیز تازه ای نیست و قبلاً اثبات شده بود. حال محققان انگلیسی و آمریکایی طی مطالعه جدیدی نشان دادند که مصرف این میوه ریسک ابتلا به بیماری قلبی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پژوهشگران برای اثبات فرضیه خود برای شش هفته ۱۱۵ نفر با سن بین ۵۰ تا ۷۵ سال که یا از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند و یا به سندروم متابولیک مبتلا بودند را مورد مطالعه قرار دادند.

نتایح به دست آمده از این پژوهش نشان داد که خوردن یک فنجان بلوبری در روز از میزان گرفتگی رگ‌های قلب کاسته، عملکرد عروقی را بهبود بخشیده و بدین ترتیب به طور مستقل ریسک ابتلا به بیماری قلبی را بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

فواید مصرف بلوبری احتمالاً به وجود آنتی اکسیدانی موسوم به آنتوسیانین در این میوه برمی‌گردد که عامل رنگ بنفش، قرمز یا سیاه گروهی از میوه‌هاست. این ترکیب می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و تورم در عروق کمک کند.

یافته‌های تکمیلی این پژوهش نشان داد که مصرف این میوه بر فشار خون و حساسیت بدن به انسولین تاثیرگذار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو