کمالوندی: اروپا فرصتی ندارد

منبع: برترین ها

83

1398/4/2

20:01


سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ادامه اقدامات اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: دوره دیپلماسی قایق های توپدار به سر آمده و آمریکایی‌ها بایدآموخته باشند که سیاست‌های تخریبی آنها نه تنها نتیجه دلخواه نداده بلکه به تشدید تنش ها نیز منجر شده است.

ایرنا: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ادامه اقدامات اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: دوره دیپلماسی قایق های توپدار به سر آمده و آمریکایی‌ها بایدآموخته باشند که سیاست‌های تخریبی آنها نه تنها نتیجه دلخواه نداده بلکه به تشدید تنش ها نیز منجر شده است.

سازمان انرژی اتمی امروز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به دیدار اندرو موریسون مشاور وزیر خارجه انگلیس با بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی نوشت: در دیدار اندرو موریسون معاون خاورمیانه وزارت امور خارجه انگلیس با بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی که به درخواست طرف انگلیسی و در محل سازمان انجام گرفت طرفین آخرین تحولات در خصوص برجام و مسائل بین الملل را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

کمالوندی: دوره دیپلماسی قایق‌های توپ‌دار به سر آمده

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این دیدار با یادآوری اهمیت اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام بر جدیت جمهوری اسلامی ایران در اجرای اقدامات اعلام شده در چهارچوب پاراگراف های ۲۶ و ۳۶ تاکید کرد و یادآور شد که تولید اورانیوم غنی شده بر اساس آنچه که رئیس جمهوری و شورای عالی امنیت ملی مشخص نموده است، ادامه خواهد یافت.

معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اظهارات موریسون که ضمن ابراز حمایت از برجام از سوی کشورش، خواستار خویشتن‌داری ایران به حفظ برجام شده و عبور از تعهدات را جدی و مخاطره آمیز ارزیابی نمود، گفت: این گونه تهدیدها و فشارهای حداکثری اعمال شده از سوی آمریکا محکوم به شکست است.
وی تاکید کرد: دوره دیپلماسی قایق های توپدار به سر آمده و با دنبال کردن تحولات چند هفته گذشته، آمریکایی‌ها باید آموخته باشند که سیاست‌های تخریبی آنها نه تنها نتیجه دلخواه نداده بلکه به تشدید تنش ها نیز منجر شده است.

اندرو موریسون معاون وزیر خارجه انگلیس که به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات کشورمان وارد تهران شده است، امروز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم دیدار و گفت و گو کرد.

پیشتر ریچارد دالتون سفیر اسبق انگلیس در تهران، یکی از مأموریت‌های مهم سفر معاون وزیر امور خارجه انگلیس به ایران را ابلاغ پیام مهم لندن درباره اجرای ساز وکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) عنوان کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو