دفاع عادل الجبیر از طرح خائنانه معامله قرن

منبع: برترین ها

78

1398/4/3

05:09


"عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجه عربستان بدون توجه به مخالفت مردم فلسطین، از طرح خائنانه آمریکا موسوم به " معامله قرن" دفاع کرد.

 ایرنا: "عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجه عربستان بدون توجه به مخالفت مردم فلسطین، از طرح خائنانه آمریکا موسوم به " معامله قرن" دفاع کرد.

الجبیر یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ گفت: از هر چیزی که به بهبود اوضاع فلسطین منجر شود باید استقبال کرد.

وی اضافه کرد: سازوکار سیاسی حل و فصل مناقشه میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دفاع عادل الجبیر از طرح خائنانه معامله قرن

الجبیر که کشورش درکنار دیگر کشورهای عربی برای تحمیل طرح آمریکایی "معامله قرن" به فلسطینی‌ها تلاش می‌کند مدعی شد هرچیزی که مورد قبول فلسطینی‌ها باشد، اعراب می‌پذیرند.

وی گفت: ریاض به حمایت خود از روند سیاسی برای تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی ادامه می‌دهد.

نشست بحرین در ارتباط با معامله ننگین آمریکا ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی (چهارم و پنجم تیر) در منامه پایتخت بحرین برگزار خواهد شد.

طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و «جرد کوشنر» داماد او، مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر «ابودیس» به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین درنظر گرفته خواهد شد.

همچنین این طرح شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو