سران روسیه و آمریکا در ژاپن دیدار می‌کنند

منبع: برترین ها

51

1398/4/3

16:13


سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و آمریکا قرار است در نشست گروه 20 کشور صنعتی جهان - جی 20 - با هم دیدار و گفت وگو کنند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و آمریکا قرار است در نشست گروه 20 کشور صنعتی جهان - جی 20 - با هم دیدار و گفت وگو کنند.

دمیتری پسکوف در واکنش به این پرسش که آیا ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ با هم در ژاپن دیدار خواهند کرد، افزود: بله پوتین برنامه مفصلی برای روز های جمعه و شنبه آینده خواهد داشت و جلسات دوجانبه و چندجانبه متعددی برای رئیس جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: «کرملین در حال تدارک دیدارهای رئیس جمهوری روسیه با دیگر رهبران در اجلاس جی ۲۰ است.

پسکوف ادامه داد: ما همچنان بر روی دیدار احتمالی سران روسیه و آمریکا کار می کنیم ضمن اینکه روسیه آمادگی دارد این دیدار برگزار شود.

رئیس جمهوری روسیه نیز دیروز در گفت وگو با شبکه ان. ت. و روسیه از تمایل خود برای دیدار دو جانبه با ترامپ خبر داد و گفت: برای مذاکره با آمریکا صبر می کنیم تا به بلوغ برسند، خودشان باید تصمیم بگیرند که نیاز به توسعه روابط با روسیه دارند یا خیر.

وی افزود: به همین دلیل اگر نیاز به گفت وگو می بینند ما آماده ایم و اگر خیر صبر می کنیم تا به بلوغ سیاسی برسند.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ مستقل تصمیم می گیرد، اظهار داشت: بله مستقل تصمیم می گیرد اما شاهدیم بسیاری چیزها که او می خواهد قابل اجرا نیست هر چند که بسیاری به اراده سیاسی بستگی دارد.

آمریکا در دو سال اخیر روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری و نیز حمله سایبری به مراکز حزب دمکرات این کشور متهم کرده است.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن بیش از ۶۶ بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه مسکو وضع کرده است.

برخی رسانه ها از امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس ۲۰ کشور صنعتی جهان (جی ۲۰) در ژاپن خبر داده اند اما دمیتری پسکوف پیشتر گفته بود که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو