«داستان اسباب بازی ۴» به راحتی گیشه را فتح کرد

منبع: آی سینما

257

1398/4/4

02:03


«داستان اسباب بازی ۴» به راحتی گیشه را فتح کرد

آی سینما: سلطه کمپانی دیزنی بر گیشه با موفقیت «داستان اسباب بازی ۴» ادامه یافت و این انیمیشن با ۱۱۸ میلیون دلار در سه روز نخست اکران در صدر جدول فروش هفتگی آمریکای شمالی قرار گرفت.

چهارمین بخش سری انیمیشن محبوب پیکسار در ۴۵۷۵ سالن روی پرده رفت و هرچند کمتر از پیش بینی‌ها (حدود ۱۴۰ میلیون دلار) فروخت، اما به سختی می‌توان افتتاحیه ۱۱۸ میلیون دلاری را ناامید کننده دانست.

همچنین این فیلم عنوان چهارمین افتتاحیه موفق در گیشه برای یک انیمیشن را به نام خود زد. فقط «شگفت‌انگیزها ۲»، «پیدا کردن دوری» و «شرک ۳» در سه روز نخست اکران بیشتر فروخته بودند.

به گزارش ورایتی، «داستان اسباب بازی ۴» در گیشه خارجی هم ۱۲۰ میلیون دلار از ۳۷ کشور درآمد کسب کرد و با فروش جهانی ۲۳۸ میلیون دلار آغاز کرد.

در رتبه دوم فروش هفتگی فیلم ترسناک «بازی بچه» با فاصله زیاد قرار گرفت که از ۳ هزار سالن سینما ۱۴ میلیون دلار به دست آورد و برای فیلمی با بودجه ۱۰ میلیون دلاری موفقیت بزرگی به شمار می‌آید. این فیلم بازسازی فیلم ترسناک مشهور دهه ۱۹۸۰ است و در نسخه جدید مارک والبرگ به جای چاکی عروسک شیطان صفت صحبت کرده است.

دیگر فیلم جدید این هفته «آنا» ساخته لوک بسون کارگردان و تهیه کننده فرانسوی بود که با ۳.۵ میلیون دلار از ۲۱۱۴ سالن شکست سختی خورد. ساشا لاس، لوک اونز و هلن میرن در این اکشن-تریلر بازی کرده‌اند و بسون حین ساخت این فیلم با اتهامات متعدد آزار جنسی مواجه شد.

اما سومین فیلم پرفروش هفته دیگر محصول دیزنی یعنی «علاءالدین» بود که این هفته ۱۲ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش داخلی این بازسازی سینمایی زنده از انیمیشن مشهور به ۲۸۸ میلیون دلار رسید و در گیشه جهانی هم به ۸۰۰ میلیون به جیب سازندگان ریخته است.

«مردان سیاهپوش: بین‌المللی» هم در دومین هفته اکران ۱۰ میلیون دلار فروخت که ۶۵ درصد ریزش مخاطب نسبت به هفته اول اکران نشان می‌دهد. مجموع فروش قسمت چهارم این سری علمی‌-تخیلی به ۵۲ میلیون دلار رسید.

پنجمین فیلم پرفروش هفته گیشه آمریکا و کانادا هم «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» بود که حدود ۱۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد و بعد از سه هفته به فروش ۱۱۷ میلیون دلاری رسید.

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو