کاهش وزن و لاغری شکم در تابستان + نکات کاربردی

کاهش وزن و لاغری شکم در تابستان + نکات کاربردی


منبع: زیبامون

344

1398/4/4

13:21


برای اینکه بتونید در فصل تابستون کاهش وزن داشته باشید و چربی های شکم رو از بین ببرید توصیه می کنیم به نکات مربوط به کاهش وزن که در این بخش از زیبامون گردآوری کردیم توجه کنید تا بتونید خیلی راحت به تناسب اندام برسید.

کاهش وزن و لاغری شکم در تابستان + نکات کاربردی

کاهش وزن در هر قسمت از بدن کار خیلی سختی هست و نیاز داره تا با استفاده از تمرینات ورزشی و رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن مناسبی داشته باشید. اما همونطور که میدونید کاهش چربی شکم کمی ساده تر از کاهش چربی در سایر قسمتهای بدن مثل بازو، ران، باسن و ... هست اما با این حال لازم هست از روش های درست و اصولی برای کاهش چربی شکم و سایر قسمت های بدن استفاده کنید تا تناسب اندام بهتر و عالی تری داشته باشید.

اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید، فصل تابستان بهترین موقعیت برای این کار هست و شما میتونید با چند تغییر ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی خودتون بیشترین کاهش وزن  رو در فصل تابستان داشته باشید و با از بین بردن چربی های شکم، به تناسب اندام برسید. با زیبامون همراه باشید و چند نکته کاربردی و مفید برای کاهش وزن و تناسب اندام در فصل تابستان را یاد بگیرید.

 

روز خود را با نوشیدن دتاکس واتر شروع کنید

یک بطری آب معدنی پر از تکه های میوه مثل پرتقال، لیمو، گریپ فروت، توت فرنگی و ... درست کنید و روز خودتون رو با نوشیدن این دتاکس واتر شروع کنید. در طول روز تا زمان خواب بهتره 8 بار از این آب بنوشید تا از تمام خواص آن بهره مند شوید. مرکبات میتونن آنزیم های کبد رو تحریک کنند و به دفع کردن سموم بدن کمک میکنند و از این طریق نقش موثری در کاهش وزن و تناسب اندام خواهند داشت.

 

دتاکس واتر

 

به سراغ میوه های قرمز رنگ بروید

میوه های قرمز رنگ مثل آلو، انگور قرمز، گیلاس، آلبالو، توت فرنگی و ... دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به سبزیجات بوده و همچنین دارای ترکیباتی مثل  phenolic بوده که به کاهش چربی اضافی بدن کمک میکنند.

 

اسموتی گیاهی و سبز مصرف کنید

اسموتی هایی که با انواع سبزیجات درست میشن یک گزینه خیلی خوب برای کاهش چریی بدن و به ویژه چربی شکم هستند و استفاده مداوم از این اسموتی ها در طول روزهای گرم تابستانی کمک میکنه تا چربی سوزی و کاهش وزن بیشتری داشته باشید.

 

اسموتی سبز

 

خودتان غذا بپزید

آیا میدانید صرف کردن وقت در آشپزخانه و انتخاب مواد غذایی سالم برای پخت و پز تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن چربی های شکم داره؟ طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه افرادی که غذای خانگی که خودشان طبخ کرده اند رو مصرف میکنند، شاخص توده بدنی کمتری داشته و چربی کمتری در بدن انباشته خواهند کرد. البته به شرطی که از مواد غذایی سالم و طبیعی و همچنین روش طبخ سالم برای پختن غذا استفاده کنید.

 

تمرینات مخصوص به شکم رو انجام بدید

بعد از اینکه از روشهای سالم و مناسب برای تغذیه استفاده کردید بهتره برای از بین بردن چربی های شکمی بر روی تمرینات مخصوص شکم تمرکز داشته باشید تا بتونید چربی های اضافه این قسمت از بدن رو موثرتر و بهتر از بین ببرید. برای شروع بهتره  2 تا 3 بار در هفته این تمرینات رو انجام بدید و بعد به تدریج فاصله بین جلسات تمرینات ورزشی رو کم کنید و هر روز این تمرینات رو انجام بدید.

وقتی که احساس کردید یک تمرین ورزشی رو به راحتی انجام میدید بهتره کمی اون تمرین ورزشی رو پیچیده تر و سخت تر کنید تا اثرگذاری بهتری داشته باشه.

 

تمرینات شکم

 

از برنامه های تناسب اندام استفاده کنید

اگر دوست دارید پیشرفت خودتون رو در مسیر کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ببینید، بهتره از برنامه های مخصوص تناسب اندام که بر روی گوشی های موبایل نصب میشن استفاده کنید. این برنامه ها خیلی خوب به شما نشون میدن که چقدر باید تلاش کنید تا به هدف خودتون برسید. علاوه بر این، این نوع برنامه ها یک تمرین ذهنی نیز برای شما خواهند بود تا از خوردن یا نوشیدن بیش از حد هم جلوگیری کنید.

 

خواب کافی و مناسب داشته باشید

خواب شبانه و به اندازه کافی هم تاثیر خیلی خوبی در حفظ تناسب اندام داره و به شما کمک میکنه تا زودتر به هدف خودتون برسید. خواب مناسب و کافی در شب احتمال پرخوری و خوردن غذاهای ناسالم رو کمتر میکنه و از همین طریق به شما کمک میکنه تا زودتر و بهتر به تناسب اندام برسید. معمولا 7 تا 8 ساعت خواب شبانه مفید و کامل برای هر فرد ضروری هست و نباید فراموش بشه.

 

کاهش استرس و اضطراب

حتما میدونید که افزایش استرس یعنی افزایش پر خوری! به همین دلیل گفته میشه تا جای ممکن استرس رو از خودتون دور کنید. زیرا پرخوری میتونه خیلی راحت برنامه تناسب اندام تون رو به هم بریزه و شما رو از رسیدن به هدف دور کنه. پس بهتره تا جای ممکن در موقعیت های استرس زا قرار نگیرید و با اینکه مشکلات استرس زا رو با روش درست و اصولی برطرف کنید.

 

مدیتیشن

 

مطالب پیشنهادی:

تناسب اندام - ورزش های مناسب کاهش وزن

تناسب اندام و کاهش وزن بدون ورزش و رژیم لاغری

تناسب اندام - نکات و ویژگی یک برنامه ورزشی مناسب

لاغری شکم - معجون شگفت انگیز چربی سوز در 7 روز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو