خواص گوشت بلدرچین و درمان بیماری‌ها با آن + ویدیو

منبع: آسان طب

459

1398/4/4

15:55


از قدیم الایام به مصرف گوشت بلدرچین سفارش شده است. چرا که خواص آن بی نظیر است. بلدرچین پرنده ای است زیبا که بیشتر در کوهپایه ها به سر می برد و در سوراخ سنگ ها لانه خود را انتخاب می نماید. قبل از اینکه شکارهای بی رویه در کشور متداول شود این پرنده بسیار بوده و مردم از گوشت بلدرچین مصرف می کرده اند، اما اکنون تعداد آن به حداقل رسیده است.

به گزارش آسان طب، گوشت بلدرچین گرم و خشک بوده و غذاییت فراوان دارد. ضمنا زود هضم نیز می باشد. جهت تقویت قوای تناسلی و برطرف نمودن ضعف عمومی بدن و پرورش قوای فکری و تقویت جگر و طحال و دستگاه گوارش می توان از گوشت بلد رچین استفاده نمود.

مهمترین خواص گوشت بلدرچین

 

فواید و کاربرد گوشت بلدرچین

اگر گوشت بلدرچین را با مشروبات الکلی مصرف نمایند سبب بروز سردرد و خارش در پوست بدن می شود که برای برطرف نمودن این خارش می توان از اب میوه های ترش استفاده نمود . اطباسنتی به افرادی که به یرقان های سرد مزاج مبتلا بوده اند دستور می داده اند تا یک مثقال از مغز سر بلدرچین را با نیم مثقال صندل جگر خام این پرنده برای بیماران صرعی و زهره او برای تقویت چشم مفید است که آنرا با قدری روغن زیتون رقیق کرده و در چشم می چکانند چشم را بسیار شفاف و قوی می سازد.

به گزارش بخش تغذیه سایت آسان طب ، افرادی که حافظه آنان رو به نقصان می رود چنانچه از گوشت بلدرچین زهره آن را با روغن زیتون مخلوط نموده وماهی یک بار در بینی خود بکشند حافظه آنان را تقویت نموده و فراموشی را از آنان زایل می سازند. افرادی که آواز یا قرآن یا چیزی می خوانند اگر بیضه کبک را کباب کرده میل نمایند، صدای آنان را صاف می کند. اگر سرفه رطوبتی هم داشته باشند مرتفع می سازد.

بیشتر بخوانید:

یک کپسول ویتامین به نام تخم بلدرچین

دیگر خواص گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین

افراد لاغر اگر لاغریشان در اثر انگل یا بیماری خاصی نباشد چنانچه بیضه کبک را کباب کرده و مقداری کند پودر شده بر آن بپاشند و بخورند و هر چند روز یکبار این عمل را ادامه دهند بدن آن چاق و فربه می گردد . اما با توجه به خواص فراوان گوشت بلدرچین، گوشت قمری را نمی توان به مدت زیادی مصرف کرد چون به تجربه رسیده افرادی که عادت به خوردن گوشت قمری دارند به بیماری وسواس و گاهی نیز به بیماری مالیخولیا مبتلا می شوند. گوشت بلدر چین بسیار مقوی است و قوت دارد و برای تقویت استخوان ها و سایر اعضای بدن کاربرد دارد.

گوشت بلدرچین، خواص بسیاری دارد. یکی از خواص گوشت بلدرچین درمان ضعف عمومی است. اگر حس میکنید ضعیف شده اید از این گوشت بخورید. همچنین گوشت بلدرچین قوای جنسی را تقویت میکند.

گوشت بلدرچین سبب چاق شدن و تقویت شدن افراد لاغر می شود. همچنین میتواند به استخوان ها جان تازه ای بخشد و انها را تقویت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو