روش های موثر برای از بین بردن پلاک و جرم دندان

روش های موثر برای از بین بردن پلاک و جرم دندان


منبع: زیبامون

312

1398/4/4

19:21


برای از بین بردن پلاک دندان یا جرم دندان روش های مختلفی وجود داره که در این بخش از زیبامون تعدادی از موثرترین روش های خانگی برای از بین بردن جرم دندان رو به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

روش های موثر برای از بین بردن پلاک و جرم دندان

داشتن دندان های سفید و یکدست میتونه لبخند زیباتری رو برای شما به وجود بیاره اما متاسفانه چیزهای خیلی زیادی مثل سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد کافئین، مراقبت نامنظم از دندان ها و ... وجود داره که میتونه به دندون ها آسیب بزنه و باعث جمع شدن جرم و پلاک روی دندان ها بشه و این جرم ها میتونن خیلی راحت زیبایی و سلامت دندان ها رو تحت تاثیر قرار دهند.

اگر قصد دارید با استفاده از روش های طبیعی و خانگی جرم یا پلاک دندان رو از بین ببرید، با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با روش های موثر برای از بین بردن جرم دندان آشنا شوید.

 

از بین بردن جرم دندان با جوش شیرین

 

جوش شیرین

 

از جوش شیرین میتونید به عنوان یک اسکراب طبیعی استفاده کنید و جرم و پلاک دندان ها رو از بین ببرید. برای استفاده از این روش باید یک قاشق جوش شیرین رو با یک قاشق نمک مخلوط کنید و بر روی مسواک خیس شده بریزید و دندون هاتون رو با این ترکیب مسواک بزنید. استفاده روزانه و منظم از این روش تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن پلاک و جرم دندانها خواهد داشت.

 

از بین بردن پلاک دندان با آلوئه ورا و گلیسیرین

 

آلوئه ورا

 

ترکیبی از آلوئه ورا و گلیسیرین یک خمیردندان طبیعی و قدرتمند خواهد شد که تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن پلاک دندان یا جرم دندان دارد. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:

1 فنجان آب داغ

نصف فنجان جوش شیرین

1 قاشق ژل آلوئه ورا

4 قاشق گلیسیرین گیاهی

1 قاشق اسانس لیمو

تمام این مواد رو با هم ترکیب کنید تا حالت یکدست پیدا کنند و سپس با استفاده از مسواک و این ترکیب طبیعی، دندان هایتان را تمیز کنید. با استفاده  از این روش دندان هایی سفیدتر، شفاف تر و سالم تر خواهید داشت. البته باید استفاده از این روش رو به طور منظم تکرار کنید.

 

از بین بردن جرم دندان با سرکه

 

سرکه و نمک

 

شاید این روش طعم خوبی نداشته باشه اما یک روش 100 درصد طبیعی هست و بدون اینکه آسیبی به دندان ها وارد کنه کمک میکنه تا جرم دندان ها از بین بره و دندان هایی تمیز و سالم داشته باشید. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:

2 قاشق سرکه

1 قاشق نمک

1 فنجان آب

تمام مواد رو با همدیگه ترکیب کنید و از آن برای شست و شوی دهان و دندان استفاده کنید. از این ترکیب چندین روز به طور مرتب استفاده کنید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید. 

 

ماسک ویتامین برای از بین بردن پلاک دندان ها

 

میوه و سبزیجات

 

جویدن میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C یک راه حل طبیعی و ارزان برای از بین بردن جرم و پلاک دندان هاست. برای استفاده از این روش باید میوه هایی مثل پرتقال، توت فرنگی، گوجه فرنگی، سیب، هویج، کرفس و ... که بافت تقریبا سفت و محکمی دارند رو با دندان به خوبی بجویید و سپس اجازه بدید این میوه های خرد و له شده به مدت 5 دقیقه روی دندان ها بمانند و بعد با انگشت روی دندان ماساژ دهید و در آخر دهان و دندان ها رو شست و شو بدید.

این کار تاثیر خیلی زیادی در از بین بردن باکتری های موجود در دهان داره و کمک میکنه تا نفس تازه تر و دهان خوشبو تری هم داشته باشید.

 

از بین بردن پلاک و جرم دندان با دانه های کنجد

 

کنجد

 

استفاده از کنجد، یکی دیگر از راه حل های طبیعی و خانگی برای از بین بردن پلاک دندان هست. برای استفاده از این روش باید یک قاشق کنجد را در دهان خود بریزید، دانه های کنجد رو به خوبی بجوید و سپس با یک مسواک خشک، دانه های کنجد له شده رو بر روی دندان ها بکشید و با حالت مسواک زدن، دندان ها رو تمیز کنید. استفاده منظم از این روش هم تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن و حذف پلاک دندان خواهد داشت.

 

مطالب پیشنهادی و مرتبط:

چگونه لبخندی زیبا و دندان سفید داشته باشیم ؟

بهترین روش های سفید کردن دندان‌

علت و نشانه های خونریزی لثه

همه چیز درباره سلامت دهان و دندان ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو