نحوه صحیح رفتار با همسر بی تفاوت و اقداماتی که باید انجام دهید

نحوه صحیح رفتار با همسر بی تفاوت و اقداماتی که باید انجام دهید


منبع: آرگا

176

1398/4/4

20:53


یکی از مشکلات بسیار جدی که ممکن است برخی از زوجین با آن مواجه شوند بی تفاوتی همسر است که می تواند موجب نگرانی آن ها در زندگی زناشویی شود و به همین دلیل به دنبال راهکاری رفتار با همسر بی تفاوت هستند.

دلایل متعددی برای بی توجهی و بی تفاوتی از سوی همسر می تواند وجود داشته باشد که هر یک از این عوامل باید به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند. از سوی دیگر این رفتار دارای نشانه هایی است که برای حل آن فرد باید به خوبی این نشانه ها را بداند و در همسر خود به آن ها پی ببرد از عمده ترین نشانه های بی تفاوتی در همسران واکنش نشان ندادن همسر به صحبت های شما، گریه شما، ابراز احساسات شما و دیگر موراد است که می تواند هر فردی را مورد آزار قرار دهد. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا روانشناسان خانواده در این ز مینه و برای رفتار با همسر بی تفاوت نکات کلیدی تاثیرگذاری را ارائه داده اند که قابلیت تاثیرگذاری بالایی دارد.

رفتار با همسران بی تفاوت

رفتار با همسر بی تفاوت باید چطور باشد؟

یکی از مشکلات آزاردهنده ای که برای هر زوجی تحمل آن دشوار است طرد شدن و بی توجهی از سوی همسر است که در میان همسران بی تفاوت بسیار دیده می شود این معضل می تواند یک آفت برای زندگی زناشویی باشد گه محبت و دوست داشتن را در میان زوجین بسیار کم رمگ می کند. بنابراین توصیه می شود تا زوجینی ک با این مشکل مواجه هستند زودتر این مشکل را در رابطه خود شناسایی کنند و با بررسی آن مشکل خود را کم رنگ نمایند.

هر فردی در زندگی مشترک خود نیازمند تایید و توجه از سوی همسر است و به همین علت زمانی که با بی توجهی مواجه می شوند مشکلات دیگری همچون افسردگی، بی انگیزگی و … نیز به سراغ آن ها می آید و به شدت زندگی آن ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از دست دادن شادی و نشاط در زندگی یکی دیگر از عوامل آزار دهنده ای است که همسران این افراد با آن مواجه هستند و نمی توانند از زندگی خود لذت ببرند.

نحوه رفتار با همسر بی تفاوت

برای رفتار با همسر بی تفاوت یکی از راهکارهایی که بسیاری از روانشناسان به آن تاکید می کنند هم صحبتی با همسر است زیرا ممکن است برخی از افراد در اولین قدم سعی کنند تا از همسر خود دوری کنند که می تواند نتیجه عکس داشته باشد و رابطه شما را بیشتر در معرض تخریب قرار خواهد داد.

خلوت های دو نفره:

در خلوت های دونفره راحت تر می توانید با همسرتان درباره خواسته های دو طرفه صحبت کنید، زندگی مشترک همواره الگویی از تفاهمات دو طرفه ای است که شما و همسرتان باید درباره آن ها به نتیجه برسید. در میان صحبت های خود باید از تغییراتی که در زندگیتان ایجاد شده صحبت کنید و از جهت مطلوب و نامطلوب این تغییرات را بررسی کنند.

علت بی تفاوتی همسر

بیان کردن احساسات:

در رفتار با همسر بی تفاوت باید احساسات خود را بیان کنید و به او منتقل کنید که توجه او چقدر برای شما دارای اهمیت است و می تواند به رابطه شما کمک کند. به عنوان مثال به همسرتان بگویید که زمانی که دست شما را می گیرد چه احساس خوبی به شما منتقل می شود.

درخواست خود را بیان کنید:

زمانی که می بینید سخنان شما بر روی همسرتان تاثیر کمی دارد سعی کنید تا درخواست های خود را به طور واضح و روشن برای او بیان کنید تا از این طریق ارتباط بهتری را برقرار کنید.

بی تفاوتی در همسر

 

در رفتار با همسر بی تفاوت بهتر است تا همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید و بیشتر برای زندگی مشترک خود تلاش کنید از سوی دیگر نیز باید به دنبال خواسته های همسر خود نیز باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو