بازار های معروف پایتخت را در تهرانگردی فراموش نکنید

بازار های معروف پایتخت را در تهرانگردی فراموش نکنید


منبع: نوداد

974

1398/4/5

08:28


بازار های تهران - یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت تهران در بین سایر شهر های کشومان، بعد اقتصادی و وجود بازار های بزرگ عمده و جزئی فروشی در آن می باشد.

بازار های تهران از گذشته تا امروز از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و مکانی برای تجربه ی خرید متنوع و متفاوت می باشند. در ادامه چند مرکز خرید و بازار تهران که از شهرت بیشتری برخوردار بوده و شرایط بهتری را برای خرید مسافران این شهر فراهم می کنند معرفی خواهیم کرد.

بازار های قدیمی تهران

با تمام زرق و برق و امکانات موجود در مراکز خرید مدرن، هنوز بازار های قدیمی و سنتی حال و هوای خاص خودش را دارد و در بین بازار های تهران چهار گزینه ی بسیار معروف به چشم میخورد که عبارتند از:

بازار بزرگ تهرانبهترین و پر رونق ترین بازار تهران، بازار بزرگ می باشد که نوع معماری به کار رفته در آن، نشان از دوره ی حکومت صفویان دارد. این بازار قلب و مرکز اصلی تجارت به صورت عمده و جزئی در تهران به شمار می رود و کارگاه های تولیدی زیادی در گوشه و کنار آن مشغول به فعالیت می باشند و به همین خاطر رونق بسیار زیادی در آن به چشم میخورد. در بخش های مختلف این بازار می توانید لباس و پوشاک، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، آجیل و خشکبار و لوازم آرایشی و بهداشتی و ... را خریداری نمایید. از جمله بازار های معروف در این مجموعه می توان به بازار امیر، بازار عباس آباد، بازار زید، بازار مزینی، بازار کفاش ها، حضرتی، باقرپور، بازار مسجد جامع و بین الحرمین اشاره نمود که هر یک گزینه ای عالی برای خرید می باشند. با توجه به اینکه اغلب مغازه های این بازار خودشان تولید کننده می باشند، در نتیجه خرید ارزانی را در آن می توانید تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم بعد از خرید از این بازار، یه وعده غذای خوشمزه و با کیفیت را در رستوران مسلم نوش جان کنید و بعد از رفع خستگی، ادامه ی مسیر را با اننرژِ بیشتر طی کنید.

بازار تجریش

بازار تجریشزیباترین و خاطره انگیزترین بازار تهران بدون شک چیزی جز بازار تجریش نخواهد بود و حال و هوای آن، مخصوصا در روز های آخر سال و تعطیلات نوروز بی مانند می باشد. یکی از بهترین ویژگی های این بازار علاوه بر داشتن غرفه های متنوع برای خرید لباس و پوشاک، خشکبار، میوه و آجیل و سوغاتی هایی از شهر های مختلف ایران، بخاطر معماری زیبای آن از شهرت بالایی برخوردار می باشد. جالب است بدانید که غرفه های این بازار علیرغم داشتن عمر بالا، هنوز بافت قدیمی خود را حفظ نموده و در نتیجه به یکی از بهترین سوژه های عکاسی تبدیل شده است. موقعیت مکانی خوب این بازار تجریش و نزدیک بودن به کاخ های سعدآباد و نیاوران شرایط خوبی را برای تهران گردی فراهم نموده اند. اغلب افرادی که بازار تجریش را از بین بازار های تهران انتخاب می کنند، بعد از خرید حتما به انتهای بازار رفته و زیارت امامزاده صالح (ع) را از دست نمیدهند.

بازار شوش

بازار شوش در بین بازار های تهران، بازار شوش یکی از معروف ترین مراکز برای خرید ظروف شیشه و کریستال می باشد و بخاطر داشتن تنوع بالا و قیمت های مناسب، همیشه شلوغ و پر از رونق است.

آدرس: تهران، میدان شوش، خیابان شهید صابونیان

بازار دوم نازی آباد

بازار دوم نازی آباداغلب افرادی که برای خرید عمده لباس و پوشاک به تهران سفر می کنند، خرید از بازار دوم نازی آباد را در برنامه خود قرار میدهند. این بازار که رونق زیادی داشته و قدمت بالایی در بنای آن به چشم میخورد، یکی از رقبای اصلی بازار بزرگ تهران محسوب میشود و در نتیجه می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. علاوه بر تنوع بالا در لباس و پوشاک، قیمت های مناسب از دیگر دلایل شهرت بازار دوم نازی آباد به شمار می رود و حیف است که خرید ارزان در این بازار قدیمی را از دست بدهید.

آدرس: تهران، نازی آباد، خیابان بازار

بازار های تهران؛ مراکز خرید لوکس

بعد از خرید و گشت و گذار در بازار های قدیمی تهران، بهتر است سری به مراکز خرید لوکس این شهر بزنید و علاوه بر خرید از برند های مختلف، شرایط ایده آلی را برای استراحت و تفریح تمام افراد خانواده در این مراکز فراهم نمایید. تعدادی از معروف ترین مراکز خرید تهران عبارتند از:

مرکز خرید میلاد نور میلاد نور که یکی از مراکز خرید در شهرک غرب تهران می باشد، یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازار های تهران و از نوع مدرن محسوب میشود که با داشتن ۳۲۶ فروشگاه متنوع در لیست بهترین ها قرار گرفته است. تنوع بالای اجناسی که در این بازار عرضه میشود، در کنار شرایط ایده آل برای خوردن غذا و استراحت در فودکورت و رستوران این مجموعه از جمله ویژگی هایی هستند که می توان میلاد نور را برای خرید انتخاب کرد. اگر برند پوش هستید، می توانید به مغازه های فروش برند پوما، ورساچه، تامی، نایک، دولچه گابانا، بوفالو و ماکسیم و دیگر برند های نام آشنای دنیا بروید و به خواسته ی دلتان جواب بدهید.

مرکز خرید میلاد نور

آدرس: تهران، شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار فرحزادی

مرکز خرید ونک

مرکز خرید ونکاگر به دنبال مجموعه ای کامل و فوق العاده برای خرید اجناس و لباس های زنانه هستید، مرکز خرید ونک می تواند انتخابی مناسب باشد. در این مرکز خرید می توانید پوشاک از برند های مختلف، طلا و جواهرات و لوازم آرایشی و بهداشتی و ساعت و همچنین کیف و کفش های متنوع را خریداری نمایید. پیشنهاد می کنیم شب را برای خرید از مرکز خرید ونک انتخاب کنید تا از زیبا هایی این مجموعه در تاریکی خیابان نیز بهره مند گردید.

آدرس: تهران، میدان ونک، نبش خیابان کار و تجارت

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیومیکی از لوکس ترین و البته گران ترین مراکز خرید تهران، بدون شک پالادیوم می باشد که در چند سال اخیر به شدت معروف شده است. از جمله دلایل معروف شدن پالادیوم، می توان به تنوع و کیفیت بالای اجناس در فروشگاه های مختلف آن اشاره نمود که در کنار امکانات تفریحی و بازی برای کودکان و سایر افراد خانواده، رنگ و چهره ی بهتری پیدا کرده اند.

آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی

مرکز خرید بام لند

مرکز خرید بام لنددر بین تمام بازار های تهران، مرکز خرید بام لند گزینه ی بارز برای ضرب المثل "هم فال است و هم تماشا" می باشد. این مرکز خرید که در مجموعه ی تفریحی چیتگر واقع شده است، بخاطر داشتن شرایط تفریحی و همچنین تنوع بالا در اجناس موجود در غرفه های مختلف از طرفداران زیادی برخودار شده است.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید همت، خروجی بلوار کاشان، خیابان موج، مرکز تجاری بام لند

مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید تیراژهبرای اینکه بتوانید در کنار خرید انواع کیف و کفش، لباس، لوازم خانگی و ... شرایط ایده آلی را برای تفریح کودکان نیز فراهم کنید، مرکز خرید تیراژه را به شما پیشنهاد می دهیم. در این مرکز خرید علاوه بر عرضه ی پوشاک از برند های معورف مانند زارا و peach، می توانید ساعات خوشی را در سرزمین عجایب سپری کنید. تنوع بالا در اجناس، قیمت مناسب و مرکز بازی مجهز از جمله دلایلی هستند که تیراژه را تا این اندازه معروف کرده است.

آدرس: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین تر از پل همت

سام سنتر، مرکز خرید تیراژه، کوروش، تندیس، پاساژ قائم، نصر، دنیای نور و مگامال از دیگر مراکز خرید پرطرفدار تهران می باشند که هر یک طرفداران خاص خودش را دارد.


ارزان ترین بازار های تهران

معروف ترین بازار های تهران

خرید ارزان از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب بهترین بازار های تهران می باشد و افراد زیادی هستند که به دنبال کسب این شرایط در طول سفر و خرید هستند. خوشبختانه گزینه های معروفی مانند پاساژ کویتی ها در خیابان پانزده خرداد، پاساژ قائم، هفت حوض نارمک، بازارچه سنتی ستارخان، خیابان جمهوری، پاساژ شانزه لیزه و میدان هفت تیر و همچنین اکثر فروشگاه های موجود در بازار بزرگ و بازار دوم نازی آباد این شرایط مناسبی برای خرید ارزان را فراهم می کنند.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو