مراسم BET awards 2019جشنی برای سیاه پوستان آمریکایی فعال در عرصه هنر و ورزش

مراسم BET awards 2019جشنی برای سیاه پوستان آمریکایی فعال در عرصه هنر و ورزش


منبع: کولاک

806

1398/4/5

13:47


محبوبه خیرآبادی، کولاک

مراسم جوایز BET از سال ۲۰۰۱ توسط شبکه تلویزیونی سرگرمی سیاه پوستان بنیانگذاری شده تا برای افراد افریقایی-امریکایی و سایر اقلیت ها امریکایی موفق در حوزه موسیقی، بازیگری، ورزش و سایر زمینه های سرگرمی جشن گرفته شود. این مراسم، نزدیک به بیست سال است که هر سال در لس آنجلس برگزار شده و به صورت زنده از آنتن BET پخش می شود.  در این گردهمایی سالانه که معمولا یکی از سلبریتی های سیاه پوست مجری و یا میزبان آن هستند، اجراهایی توسط هنرمندان انجام می شود که تعدادی از محبوب ترین آنها در تلویزیون نیز پخش می گردند.

فرایند نامزد شدن در این جشنواره توسط ۵۰۰ نفر از صنعت موسیقی، رسانه و بلاگرها مدیریت و کنترل می شود. BET با رای گیری الکترونیکی از کارها و هنرمندان متعدد در همه حوزه ها، لیست نامزدهای نهایی شرکت کننده در مسابقه را مشخص می کند. این آرا توسط شرکت یانگارو (Yangaroo) که پیشتاز صنعت پخش دیجیتال برای فستیوال های جوایز است، جمع آوری می شود و نامزدهایی که دارای بالاترین رای در هر زمینه باشند به مرحله بعدی راه پیدا می کنند تا از میان آنها برندگان توسط افراد آکادمی انتخاب شوند.

این مراسم در بخش های مختلفی به برگزیدگان جوایزی را اهدا می کند. به طور مثال در بخش موزیک برای بهترین آلبوم سال، بهترین موزیک ویدیو سال، بهترین همکاری، بهترین خواننده هیپ هاپ زن و مرد، بهترین خواننده پاپ و R&B، بهترین گروه و بهترین هنرمند جدید جوایزی به برندگان اهدا می شود. این مراسم تنها متعلق به دنیای موسیقی نیست بلکه بهترین های بخش فیلم و ورزش نیز انتخاب می شوند.

مراسم BET دارای دو جایزه ویژه به نام های جایزه دستاورد ابدی BET و جایزه بشردوستانه نیز می باشد. جایزه دستاورد ابدی BET به افرادی اهدا می شود که کمک بزرگی به صنعت موسیقی کرده اند و سهم عظیمی در آن دارند که در لیست برندگان آن نام افرادی مانند ویتنی هیوستون، جیمز براون، دیانا راس، پرینس، چارلی ویلسون و لیونل ریچی به چشم می خورد. امسال این جایزه به مری جی بلیاژ رسید.

جایزه بشردوستانه این جشنواره از سال دوم برگزاری آن مطرح شد و به سلبریتی هایی اهدا می شود که دارای روحیه ای بشردوستانه هستند و مقدار زیادی از زمان و پول خود را صرف امور خیریه کرده اند و در همان سال اول این جایزه به نام محمد علی کلی زده شد و امسال در مراسمBET awards 2019  رپری به نام نیپسی هاسل آن را دریافت کرد.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، این مراسم برای تجلیل از سیاه پوستان و اقلیت های امریکایی موفق و فعال در زمینه موسیقی، فیلم و ورزش ایجاد شده است. در صدر لیست افرادی که بیش از همه برنده و نامزد دریافت جوایز متعدد در این مسابقه شده اند، نام بیانسه با ۶۶ بار نامزدی و دریافت ۳۰ جایزه می درخشد. پس از اون کریس براون و دریک به ترتیب با کسب ۱۵ و ۱۳ جایزه  قرار دارند که هر یک از آنها به ترتیب ۴۳ و ۵۱ بار نامزد دریافت جایزه در این مراسم شده اند.

سرنا ویلیامز با کسب ۱۲ جایزه و نیکی میناژ با ۱۱ جایزه در رتبه های ۴ و ۵ پس از بیانسه، کریس براون و دریک قرار دارند. البته افرادی چون جی زی، لیل وین، ریحانا و آشر با تعداد دفعات نامزدی بسیار زیاد برای کسب جوایز در این مراسم، بسیار موفق بوده اند.

مراسم BET 2019 امسال در ۲۳ ژوئن و در سالن تئاتر مایکروسافت واقع در شهر لس آنجلس از ایالت کالیفرنیای امریکا برگزار شد. هرچند که امسال این جشن با زرق و برق بیشتری نسبت به گذشته برگزار شد اما از دید بینندگان تلویزیونی افت کرده است و این مسئله از آمار بالای امتیاز بینندگان به این مراسم در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ و کاهش امتیاز آنها در سال ۲۰۱۹ کاملا مشهود است.

در جشن امسال، کاردی بی. برای آلبوم Invasion of privacy انتخاب شد و بیانسه جایزه بهترین خواننده زن پاپ/R&B را دریافت کرد. همچنین برونو مارس منتخب بخش بهترین خواننده سبک پاپ/R&B بود. در بخش هیپ هاپ، کاردی بی. و نیپسی هاسل به ترتیب جوایز بهترین خواننده زن و مرد را از آن خود کردند. در قسمت سینما و تلویزیون، فیلم Blackkklansman منتخب داوران برای بهترین فیلم بود و رجینا کینگ و مایکل بی. جردن به عنوان بهترین هنرپیشه زن و مرد انتخاب شدند.

استفن کری و سرنا ویلیامز افراد موفقی هستند که در بخش ورزشی مراسم امسال به عنوان ورزشکاران زن و مرد سال برگزیده شدند. جوایز ویژه این مراسم هم به مری جی بلیاژ و نیپسی هاسل رسید که پیش از این ذکر شد.

یکی از نکات قابل توجه در میان برندگان امسال این است که برونو مارس اولین کسی است که برای سه سال پیاپی برنده جایزه بهترین خواننده پاپ می شود. همچنین میگوس اولین گروهی هستند که از سه سال پیش به عنوان بهترین گروه توسط مردم و داوران انتخاب شده اند. علاوه بر این، سرنا ویلیامز دوازدهمین عنوان ورزشکار زن سال خود را در ۶ سال پیاپی کسب کرد و بیانسه هم مانند سرنا، دهمین عنوان بهترین خواننده زن پاپ را مانند ۵ سال گذشته بدست آورده است.

منابع:

Wikipedia

CNN

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو