کاخ توپکاپی استانبول | Topkapı Palace

کاخ توپکاپی استانبول | Topkapı Palace


منبع: تاپ تراول

347

1398/4/5

15:02


خرید بلیط هواپیما

کاخ توپکاپی استانبول

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری استانبول به نام کاخ توپکاپی که جزء مکانهای تاریخی استانبول نیز به شمار می رود خواهیم پرداخت . در این مقاله هزینه ورود به کاخ توپکاپی و آدرس کاخ توپکاپی نیز ذکر شده است

اگر بار اولتان است به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر میکنید بد نیست که مختصری درباره ترکیه و استانبول بدایند :

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه از شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می کنند  هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی | Topkapı Palace

می توان گفت که کاخ توپکاپی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کاخ ها و دیدنی های استانبول می باشد که دیدنش را نباید از دست بدهید. این کاخ در طی سال های ۱۴۶۶ تا ۱۴۷۸ به دستور سلطان محمد دوم بر روی تپه ای کوچک در شبه جزیره قسطنطنیه بنا شد. خوب است بدانید که موقعیت توپکاپی به گونه ای است که از شمال با گلدن هورن، از جنوب با دریای مرمره و از شمال شرق با پل بسفر احاطه شده است و البته این کاخ اشراف فوق العاده ای به بخش شرقی و آسیایی شهر استانبول دارد.

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی در طی قرون ۱۵ تا ۱۹ میلادی مرکز سیاسی سلطنت عثمانی بود تا این که کاخ دولماغچه ساخته شد. همچنین توپکاپی یکی از اقامتگاه‌های اصلی سلاطین عثمانی و محلی برای برگزاری مسابقات و تفریحات سلطنتی در طی ۴۰۰ سال محسوب می‌شده است. در حال حاضر کاخ توپکاپی که به عنوان موزه کاربرد دارد، یکی از مقاصد مهم گردشگری استانبول محسوب می‌شود و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است. جالب است بدانید که در موزه توپکاپی اشیا مقدسی از پیامبر اسلام، حضرت محمد نگه‌داری می‌شود که از آن جمله می توان به عبا و شمشیر ایشان اشاره کرد.

 

کاخ توپکاپی از ۴ حیاط اصلی و ساختمان های کوچک و بزرگ تشکیل شده و در طی تاریخ محل سکونت ۴۰۰۰ فرد بوده است. نکته جالب توجه دیگر این است که کلیسا ایا ایرنه درون حیاط اول این کاخ بزرگ قرار دارد و خود جاذبه ای دیگر برای علاقه مندان محسوب می شود.

کاخ توپکاپی استانبول

هزینه ورود: 

۴۰ لیر برای بلیت موزه (حدود ۴۰ هزار تومان)

۲۵ لیر برای بازدید از حرم (حدود ۲۵ هزار تومان)

۲۰ لیر برای بازدید از ایا ایرنه (حدود ۲۰ هزار تومان)

زمان بازدید: 

در تمامی روزهای هفته به جز سه شنبه ها می توانید از موزه توپکاپی بازدید کنید.

  •  ساعت کاری : ۹:۰۰ – ۱۸:۴۵
  •  تلفن+۹۰ ۲۱۲ ۵۱۲ ۰۴ ۸۰
  •  هزینه : ۴۰ لیر برای بلیت موزه (حدود ۴۰ هزار تومان)

Address : Gulhane Park, near Sultanahmet Square, Istanbul, Turkey

  •  آدرس : استانبول، نزدیک میدان سلطان احمد، جنب پارک گولهانه


  تبلیغات   

          هتل انقلاب تهرانرزرو هتل ارزان | هتل های مشهد | اقامت اروپا


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو