10 نکته برای حفظ شادابی چشم ها

منبع: آسان طب

175

1398/4/5

16:05


حفظ شادابی چشم ها راههای مختلفی دارد. شادابی چشمها باعث می شود هم از زندگی بیشتر لذت ببریم و هم زیباتر به نظر برسیم. در این بخش از آسان طب برخی راههای حفظ شادابی چشم ها را در اختیارتان میگذاریم. سعی کنید این راهها را در منزل امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

شادابی چشم

راههای حفظ شادابی چشم ها

گاهی وقتها در برخی ایام سال حساسیت‌ های چشمی و اذیت شدن چشمان ما در مقابل نور شدید و سایر اسیب های چشمی اتفاق می افتد. در این موارد میتوانید با راهکارهای زیر به چشمتان شادابی ببخشید.

به گزارش آسان طب اگر دچار التهاب ملتحمه شده‌اید به پزشک مراجعه کنید تا او قطره‌ های چشم را برایتان تجویز کند. همچنین در این موارد باید بهداشت فردی را رعایت کند . چون ممکن است مشکلتان به اطرافیان انتقال یابد. جالب است بدانید التهاب ملتحمه چشم بسیار مسری است .

برای حفظ شادابی چشمتان و حفظ سلامت چشم هرروز صبح ورزش‌ های چشمی انجام دهید. این ورزش‌ های چشمی برای همه شما مخصوصا کسانیکه هر روز ساعتها با کامپیوتر کار میکنند بسیار مفید است. همچنین به اطلاع میرسانیم که چشمانتان را باید حداقل دو بار در روز با آب سرد بشویید.

برای حفظ سلامت چشم و استراحت چشم‌ ها روی آنها خیار بگذارید. گذاشتن خیار روی چشم خستگی چشم‌ها را رفع خواهد کرد.

به گزارش آسان طب کمپرس چشم هم برای چشم فواید زیادی دارد. اگر مستعد آلرژی به گرد و غبار هستید از کمپرس چشم استفاده کنید.

به گزارش آسان طب برای حفظ سلامت چشم و تقویت چشم مصرف سبزیجات سبز رنگ و غذاهای سرشار از پروتئین را هر گز فراموش نکنید.

طبق بررسی های بدست امده گذاشتن مستقیم چشمان در معرض دستگاه تهویه‌ ی هوا و پنکه و … باعث خشکی و حساسیت چشمان شما خواهد شد. پس مراقب باشید.

بیشتر بدانید : خستگی چشم : علائم و راه درمان
 

شادابی چشم

.

از وسایل شخصی مشترک استفاده نکنید. لوازم آرایش هم مثل مسواک وسیله ای شخصی است. استفاده از وسایل آرایش چشم گاهی موجب بروز عفونت‌ های چشمی خواهد شد.

این نکته را فراموش نکنید که شما باید مدام چشمان خود را ماساژ دهید. با کمک انگشت شست و انگشت اشاره ماساژ ملایمی روی چشمان خود انجام دهید. ماساژ دادن چشم باعث شادابی و رفع خستگی چشم می شود.

در شنا استفاده از عینک شنا را هرگز فراموش نکنید و آن را جدی بگیرید.

هر روز بین 6 تا 8 ساعت بخوابید. میزان خواب مناسب برای سلامت چشم اهمیت زیادی دارد. حتی وقتی زیاد به تلویزیون و … خیره می شوید یادتان نرود که باید مدام پلک بزنید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از آسان طب در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو