دستگیری باند خانوادگیِ سرقت و زورگیری در شهرری

منبع: برترین ها

65

1398/4/5

16:28


رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: باند سارقان مسافرکش نما که به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می کردند با مقادیر زیادی طلا، گوشی تلفن همراه و ادوات ارتکاب جرم در شهرستان ری دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا: رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: باند سارقان مسافرکش نما که به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می کردند با مقادیر زیادی طلا، گوشی تلفن همراه و ادوات ارتکاب جرم در شهرستان ری دستگیر شدند.

سرهنگ کرم یوسف وند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس شهرستان ری در پی کسب خبر و مراجعه مالباختگان مبنی بر سرقت از مسافران خودروها در جاده‌های مواصلاتی جنوب پایتخت سریعاً موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با دادستانی شهرستان ری و معرفی بازپرس ویژه در این خصوص اقدامات پلیس به صورت تخصصی در دستور کار قرار گرفت و تیم ویژه برای بررسی و شناسایی سارقان مسافرکش نما وارد عمل شد.

یوسف وند با بیان اینکه بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که سارقان مسافرکش نما در سطح گسترده و حتی استان‌های همجوار اقدام به سرقت می‌کردند اضافه کرد: مأموران آگاهی جنوب پایتخت پس از اقدامات پلیسی توانستند اعضای این باند که به شکل خانوادگی اقدام به زورگیری و ضرب و شتم مسافران می‌پرداختند را دستگیر کنند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: اعضای این باند پدر، مادر، فرزند و ۲ تن دیگر بودند که با تردد در مکان‌ها خلوت و فاقد روشنایی به عنوان مسافرکش قربانیان خود را به دام می‌انداختند.
یوسف وند گفت: مادر خانواده به عنوان مسافر در خودرو حضور داشت که همین مورد موجب فریب مسافران خانم در طی مسیر می‌شد.
وی عنوان کرد: سارقان مسافرکش نما با تهدید قربانیان خود و در مواردی با ضرب و شتم آنان اقدام به زورگیری می‌کردند، طلاهای بانوان را با استفاده از قیچی و انبر از دستشان خارج کرده و وجه نقد و اموال ارزشی آنها را نیز به سرقت می‌بردند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با دستگیری اعضای باند ساقان مسافرکش نما و کشف اموال مسروقه سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد این روش سرقت توسط همین سارقان انجام گرفته است.

یوسف وند با اشاره به اینکه تمامی سارقان دستگیر و اعضای باند در دست قانون قرار دارند، اظهار داشت: شاکیان این باند شناسایی شدند اما با توجه به انجام سرقت در حوزه جغرافیایی گسترده تصمیم بر آن شد تا شاکیان حضور یافته و در آگاهی شهرستان ری به پرونده آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ دستگاه خودرو کشف و به مالباختگان تحویل داده شد، افزود: سارقان حتی با استفاده از مخدوش کردن پلاک خودروهای شخصی خودشان نیز اقدام به سرقت از مردم می‌کردند.

یوسف وند در ادامه به تعداد مالباختگان در این پرونده اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ مالباخته مراجعه کرده و اموال آنها شناسایی و به آنها تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه اعضای دستگیر شده باند سرقت مسافرنما دارای سابقه بودند، یادآور شد: ارزش اموال مسروقه پس از جمع بندی اعلام خواهد شد تا میزان ارزش اموال سرقتی برای شهروندان مشخص شود.

یوسف وند با بیان اینکه اعضای این باند مالباختگان را وادار به بازگو کردن رمز عابر کارت‌های خود می‌کردند، افزود: شهروندان به ویژه خانم‌ها از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنند و حضور خانمی در وسایل نقلیه شخصی را به عنوان اعتماد قرار ندهند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو