اجرای طرح کارمندیاری در ادارات و سازمان‌های کشور

69

1398/4/5

18:38


معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح کارمندیاری که شامل آموزش، مشاوره و اجرای تست تصادفی اعتیاد است را در سازمان‌ها و ادارات اجرا می‌کنیم.

اجرای طرح کارمندیاری در ادارات و سازمان‌های کشور

به گزارش بهداشت نیوز: فرید براتی در نشست هم‌اندیشی طرح کارمندیاری گفت:‌ طرح کارمندیاری با هدف آموزش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محیط‌های اداری در سال ۹۷ در ۱۳ استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شده است.

وی افزود: در این نشست نتایج طرح توسط کارشناسان بهزیستی استان‌هایی که این طرح را اجرا کرده‌اند، گزارش‌دهی می‌شود و بعد از آن برای ادامه طرح و تداوم و عدم تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در صورتی‌‌که این طرح ادامه پیدا کند در جلسه بعدی در مورد شیوه‌نامه و پروتکل اجرایی آن، تصمیم‌گیری می‌شود.

براتی گفت: فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی است که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است آن‌ها را به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد سوق دهد لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد را مورد پایش قرار می‌دهیم و در صورتی‌‌که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند به آن‌ها مشاوره می‌دهیم.

وی افزود: قسمت دیگری از این طرح تست تصادفی اعتیاد است که اگر کارمندی دچار مصرف مواد مخدر باشد جهت درمان به مراکز درمانی معرفی خواهد شد.

فاطمه زهرا توکلی نیز با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح کیان در لرستان گفت: نشست علمی و تخصصی طرح  کیان که طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های اداری و کارمند یاری است با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران ۱۳ استان کشور و اساتید مربوطه در لرستان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: هدف از این نشست بررسی عملکرد و نحوه اجرای طرح در سال گذشته چالش‌ها و چشم‌انداز راستای اجرای این طرح بود.

آنا نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو