برگزاری نشست شورای امنیت درباره برجام

منبع: برترین ها

47

1398/4/5

19:18


نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه این شورای درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، امروز(چهارشنبه) در نیویورک برگزار شد.

ایسنا: نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه این شورای درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، امروز(چهارشنبه) در نیویورک برگزار شد.

به نقل از اسکای‌نیوز، نماینده اتحادیه اروپا در این نشست درباره برنامه هسته‌ای کشورمان از اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود ابراز تأسف کرد.

برگزاری نشست شورای امنیت درباره برجام

نماینده اتحادیه اروپا در این نشست همچنین با ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز اقدام کشورمان در کاهش تعهدات برجامی خود گفت که ما از تهران می‌خواهیم همچنان به توافق هسته‌ای پایبند بماند.

نماینده اتحادیه اروپا گفت: تلاش‌ها برای راه‌اندازی اینستکس همچنان در جریان است. عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران برای چندین کشور، مانع از اجرای توافق هسته‌ای شده است.

او همچنین تاکید کرد که این اتحادیه هیچ ضرب‌الاجلی در رابطه با ایران را نمی‌پذیرد و اعلامیه ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی خود هیچ کمکی به حفظ توافق هسته‌ای نمی‌کند.

نماینده انگلیس نیز در این نشست با بیان اتهاماتی علیه کشورمان گفت: واجب است که ایران همانند یک کشور نرمال عمل کند و با محیط اطراف خود تعامل داشته باشد.

وی مدعی شد که دولت انگلیس اطمینان دارد ایران مسئول حمله به چند نفتکش در نزدیکی بندر فجیره بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو