همه چیز درباره تاریخچه پاستا و طرز تهیه آن

منبع: کولاک

51

1398/4/6

20:57


مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پردیس کیانی

همه ما فکر می کنیم پاستا یک غذای ایتالیایی است اما بهتر است بدانید پاستا یک غذای چینی است که وارد ایتالیا شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. حتما دانستن این که پاستا چطور از چین به ایتالیا رسیده برایتان جالب است. همه ما در سنین کودکی، از طریق کارتون، فیلم، کتاب و یا شنیدن داستان با شخصیت مارکوپلو آشنا شده ایم و به خوبی او را می شناسیم. حتما برایتان جالب است که بدانید برای اولین بار حدود هفتصد سال پیش، همین شخصیت پاستا را از چین به ایتالیا برده و معرف این غذا در بین مردم آنجا بوده است.

البته ناگفته نماند که برخی از محققان و تاریخ شناسان این نظریه را رد کرده اند. در قرن پنجم میلادی این غذا جایگاه مهمی در بین مردم ایتالیا پیدا کرد. در همان زمان به دلیل استقبال زیاد و علاقه مردم به این غذا، تولید پاستا در ایتالیا آغاز و گسترش یافت. امروزه تقریبا پاستا در اکثر کشورها تولید می شود و در دسترس مردم می باشد. مواد اصلی پاستا آرد می باشد. در واقع در زبان ایتالیایی پاستا به معنی خمیر رشته ای می باشد. برای خوردن پاستا، به خورشت مخصوص که در واقع سس پاستا نامیده می شود، نیاز داریم. سس پاستا مدل های گوناگون دارد و در پخت آن محدودیت خاصی وجود ندارد. چرا که هر کس می تواند با در نظر گرفتن چهارچوب اصلی، به سلیقه خود سس پاستای مورد علاقه خود را بپزد.

طرز تهیه خوراک پاستا برای ۴ نفر

مواد لازم

پاستا     ۱ بسته ۵۰۰ گرمی

سینه مرغ    ۱ عدد

پیازمتوسط     ۱ عدد

گوجه فرنگی  متوسط  ۴ عدد

قارچ     حدود ۱۰ عدد

پودر ریحان  ۱ قاشق غذا خوری

شکر   نصف قاشق غذا خوری

ادویه کاری   به مقدار نیاز

پودر فلفل سیاه   ۱ قاشق چایی خوری

نمک      ۱ قاشق چایی خوری

 

روش پخت پاستا

برای پختن پاستا برای ۴ نفر ابتدا یک دیگ بزرگ تهیه کنید که در هنگام جوشاندن پاستا به مشکل بر نخورید چرا که دانه های پاستا همانند برنج بعد از جوشیدن در آب بزرگ تر شده و فضای بیشتری نسبت به حالت اولیه اشغال می کند. دانه های پاستا در هنگام جوشیدن باید در آب شناور باشد تا به هم نچسبد. در ضمن برای اینکه پاستا فرم خود را از دست ندهد، بهتر است قبل از ریختن پاستا به درون دیگ، دو یا سه قاشق غذاخوری روغن در داخل آب بریزید.

ابتدا حدود ۳ لیتر آب (برای ۵۰۰ گرم پاستا) در دیگ ریخته و بعد از جوش آمدن و اضافه کردن دو الی سه قاشق روغن، پاستا را به داخل آن ریخته و با کفگیر کاملا زیرو رو کنید تا هیچ مقدار از پاستا بیرون از آب نمانده باشد. مدت زمان جوشیدن پاستا در آب بستگی به نوع و ضخامت آن دارد اما به طور معمول بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نیاز به جوشیدن دارد. مراقب باشید تا با جوشاندن بیش از حد، پاستای شما له و خرد نشود. بعد از جوشیدن به مقدار کافی، پاستا را در آبکش ریخته و بلافاصله آن را زیر آب سرد برده و به آهستگی زیرو رو کنید. (طوری که له نشود و کاملا سرد شده باشد) آب سرد به علت وارد کردن شوک به پاستای داغ، باعث خوش فرم ماندن پاستا می شود.

 

طرز تهیه سس پاستا (نوع قارچ و مرغ)

ابتدا پیاز را به طور نگینی یا خلالی خرد کرده و تفت می دهیم تا رنگ پیاز تغییر کند و تقریبا طلایی شود. بعد از آماده شدن پیاز مرغ آب پز شده را با چاقو و هم اندازه (اندازه بند انگشت) خرد کرده و به آن اضافه کنید سپس گوجه فرنگی را به اندازه حبه قند خرد کرده، داخل آن ریخته و همان لحظه رب گوجه را به آن اضافه کنید. بعد از انجام این مراحل اندازه دو لیوان آب به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید سپس فلفل، نمک، ادویه کاری و پودر ریحان (چنانچه ریحان خشک شده نداشتید می توانید برگ ریحان تازه را خوب خرد کرده و استفاده کنید) به آن اضافه کنید. بعد از انجام این مراحل بگذارید با شعله کم بجوشد تا آب آن کاملا تبخیر شود. برای اینکه قارچ شما حالت خود را از دست ندهد می توانید در چند دقیقه آخر قارچ را به داخل تابه اضافه کنید و اگر می خواهید کاملا پخته و مخلوط شود همزمان با گوجه به آن اضافه کنید. بعد از تبخیر کامل آب تابه، سس شما کاملا حاضر است و می توانید پاستای آماده شده را با سس مخلوط کنید. بعد از قرار دادن خوراک پاستا در ظرف پذیرایی، می توانید با انواع سبزیجات آن را تزیین کنید.

در صورت تمایل می توانید به سس پاستای خود مقداری آب لیمو و یا سیر رنده شده اضافه کنید.

منبع:

www.thehistorykitchen.com

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو