چین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیریم

منبع: برترین ها

100

1398/4/7

20:04


مدیرکل اداره کنترل تسیحات وزارت امور خارجه چین تأکید کرد کشورش تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری تسنیم : «فو کانگ» مدیرکل اداره کنترل تسیحات وزارت امور خارجه چین که روز جمعه به نمایندگی از کشورش در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش حضور یافته بود، در پایان این نشست به خبرنگاران گفت پکن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیرد.

این دیپلمات ارشد چینی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص واردات نفت از ایران خاطرنشان کرد: «ما سیاست‌ آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران را قبول نداریم. برای ما امنیت انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و ما تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیریم.»

آمریکا پس از خروج از برجام در اواسط اردیبهشت‌ سال گذشته تحریم‌های متعددی را علیه صنعت نفت و سایر بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده است تا به زعم خود با اعمال «فشار حداکثری» ایران را وادار به مذاکره مجدد کرده و خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کند.

کاخ سفید دو ماه قبل تمامی معافیت‌هایی را که موقتاً به هشت کشور برای خرید نفت از ایران داده بود لغو کرد تا فشار بر اقتصاد ایران را افزایش دهد.

دولت ترامپ از همان ابتدای خروج از برجام اعلام کرد که صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند اما با گذشت بیش از یک سال هنوز در تحقق بخشیدن به این ادعای خود ناکام بوده است.

قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، به صفر رساندن فروش نفت ایران با تحریم‌های آمریکا را امری غیرممکن دانسته و گفته است: «ایران همواره مشتری نفت خود را در دنیا دارد، زیرا کشوری است که سال‌های متمادی به‌عنوان صادرکننده‌ نفت، مطرح بوده است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو