طرز تهیه مربای انجیر خانگی با طعم معرکه

منبع: آرگا

433

1398/4/7

22:14


در این آموزش با طرز تهیه مربای انجیر در خدمت شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا خواهیم بود که امیدواریم از پخت این مربای خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

مربا جزء جدا نشدنی سفره های صبحانه است و شما می توانید مطابق با میوه های فصل مرباهای خوشمزه و خوشرنگی را در منزل بپزید. مربای انجیر از انواع مرباهای خوش طعم است و در طرز تهیه مربای انجیر از شکر و آبلیمو و گلاب و انجیر و آب استفاده می شود.

برای پخت مربا از میوه های مختلف نظیر کیوی و پرتقال و انجیر و آلبالو و … استفاده می شود که مربای آلبالو و مربای گیلاس و مربای پوست پرتقال و مربای انجیر از محبوب ترین انواع مربا هستند.

مریای انجیر

مواد لازم

  • انجیر : ۱ کیلوگرم
  • شکر : ۸۰۰ گرم
  • آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب : دو قاشق غذاخوری
  • آب : ۱ لیوان

طرز تهیه مربای انجیر در منزل

برای تهیه مربای انجیر ابتدا انجیرها را بشویید و روی آن ها چند عدد سوراخ به کمک چنگال ایجاد نمایید سپس شکر و آب را با یکدیگر درون ظرفی مناسب مخلوط کنید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید انجیرها را درون شربت بریزید و اجازه دهید تا انجیرها نرم شوند سپس آبلیمو و گلاب را به مربا بیفزایید.

مربای انجیر

در مرحله آخر طرز تهیه مربای انجیر به مدت چند دقیقه صبر کنید تا مربا بجوشد و به غلظت لازم برسد سپس روی ظرف مربا دمکنی قرار دهید و حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مربا خنک شود و شهد درون انجیرها تفوذ کند.

مربای انجیر

برای دستور تهیه مربای انجیر بهتر است از انجیرهای تازه و سبز استفاده کنید تا این مربا طعم و مزه بی نظیری داشته باشد و از سرو آن در وعده صبحانه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو