ایده عکاسی هنری جذاب و انواع مدل ایده عکاسی خلاقانه خاص

منبع: روزگار

307

1398/4/8

12:11


ایده عکاسی

هر کسی که ذره ای شور و علاقه عکاسی داشته باشد، براحتی می تواند ذهن خود را برای بدست آوردن ایده های خوب پردازش کند. هر کجایی که باشید، به هر سمتی که نگاه کنید، متوجه وسایل های مختلفی خواهید شد که از هر کدامشان می توان هزاران ایده برای عکاسی تهیه کرد. البته همانطور که عرض کردیم، کمی شور و هیجان و خلاقیت هم می طلبد. ما در این مطلب برای افراد تازه کاری که به عکاسی روی آورده اند، چندین ایده مختلف ارائه خواهیم داد تا با این کار بتوانیم ذهن‌شان را برای پرورش و خلق ایده های جدید باز کنیم

 

ایده عکاسی

قطره آب

برای این نوع عکاسی نیاز به ظرف دهان گشاد دارید. سپس در ظرف تا نیمه آب ریخته و بعد به سراغ آماده کردن دوربین بروید. دوربین را ثابت در جایی نگه دارید. حال باید از فاصله ای نسبتاً مناسب قطره ای را درون ظرف بچکانید. این ایده یکی از ایده هایی است که به دوربین با شاتر قوی نیاز دارد.

 

افتادن اجسام در آب

برای استفاده از این تکنیک باید ظرفی بزرگ که البته شیشه هم باشد تهیه کنید. شیشه باید به قدر کافی تمیز باشد. در این مدل عکاسی به پس زمینه رنگی نیاز دارید. نیاز است که این تصویر را در پشت مخزن آب قرار دهید. حال دوربین را بر روی سه پایه گذاشته و می بایست فوکوس دوربین را نیز بر روی دستی قرار دهید. سرعت شاتر را نیز روی آخرین حالت خود بگذارید.

 

عکاسی از دود

در این مدل کافی است به روش هایی که دوست دارید، عکس های دود تهیه کنید. ( دنباله های دودی که از سوزاندن بدست می آیند. ) سپس با استفاده از برنامه فوتوشاپ باید دود های عکس گرفته شده را بهم ترکیب کنید تا شکل دلخواه شما پدید آید.

 

ایجاد منظره ی زیبا با مواد غذایی

با استفاده از مواد غذایی می توانید تصویر های زیبایی را تهیه کنید. بعنوان مثال به چند تا آدمک نیاز دارید. سپس این آدمک ها می توانند بر روی کلم قرار بگیرند. انگار دارند پیاده روی می کنند. با وسایل مختلف و انواع غذا می توان عکاسی های جالبی تهیه کرد.

 

عکاسی از بازتاب

برای اینکه از گذشتن نور از آب، عکاسی خوبی داشته باشید، به چندین شیشه آب، سه پایه دوربین، کاغذ راه راه ( سفید، سیاه )و فلاش نیازمندید. بعد از آماده کردن این موارد، باید کاغذهای طرح دار را پشت شیشه های آب قرار دهید. دقت کنید که برای بهتر شدن کار خوب است که شیشه ها را متفاوت آب پر کنید. حال باید دوربین را آماده کرده و عکس بیندازید.

ایده عکاسی هنری جذاب و انواع مدل ایده عکاسی خلاقانه خاص
5 (100%) 2 vote[s]

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو