رابطه زناشویی در بارداری، نه باور اشتباه

منبع: نی نی بان

123

1398/4/9

15:38


نگران نباشید، رابطه جنسی نمی تواند به کودک آسیب برساند. حتی برای زنی که تا حالا باردار نشده است هم ممکن است، در ارتباط جنسی در معرض بسیاری از مشکلات قرار بگیرد. اما بارها شنیده شده است که مردان با همسران باردار خود رابطه جنسی ندارند، زیرا فکر می کنند که آلت تناسلی مرد در این زمان به سر کودک ضربه می زند!! خودتان را فریب ندهید و باید اضافه کنم شما کاملا بیولوژی انسانی را از یاد برده اید و یا ...؟ همه این مزخرفات برای زن باردار که ممکن است بخواهد رابطه جنسی داشته باشد، بسیار گیج کننده و اشتباه است.
در اینجا توضیحات متخصصان مامایی و زنان و زایمان را در خصوص ۹ مورد از رایج ترین باورهای غلطی که درباره رابطه جنسی در دوران بارداری وجود دارد می شنوید (که این باورها کاملا اشتباه هستند).

۱. شما نباید رابطه جنسی داشته باشید، زیرا ممکن است نوزاد آسیب ببیند!
خب، بگذارید خیالتان را راحت کنیم. داشتن رابطه جنسی نمی تواند به کودک آسیب برساند، صرف نظر از اینکه شما چهار یا ۴۰ هفته باردار هستید؛ سرویکس شما بسته است و کودک در آنجا امن است. البته، برای یک درصد بسیار کمی از زنان، پزشک به دلیل یک علت خاص رابطه جنسی را منع می کند. اما اگر شما دارای یک حاملگی طبیعی و سالم هستید می توانید از آن لذت ببرید!

۲. از برخی از موقعیت های رابطه جنسی باید اجتناب شود!
آنچه که احساس می کنید، احتمالا تغییر خواهد کرد، همانطور که در دوران بارداری بزرگتر می شوید، اما بدن شما، شما را در این کار هدایت می کند. برای اکثر زنان در ابتدا ناراحت کننده است، پس خلاق باشید!

۳. کودک می تواند آلت تناسلی شریک زندگی شما را ببیند و حس کند!
قطعا نه! نوزاد با یک کیسه آب در رحم شما و در تاریکی احاطه شده است. برای آنها غیرممکن است چیزی را ببینند.

۴-شما باید در هنگام بارداری حتما رابطه جنسی داشته باشید تا شریک زندگی تان را دوست داشته باشید!
بیخیال، شما خودتان بهتر می دانید ،فقط باید آنچه را که برای بدن تان مناسب است، انجام دهید.

۵-فرد باردار میل جنسی خود را از دست میدهد!
در واقع در بسیاری از زنان در طول بارداری میل جنسی افزایش می یابد، برخی از زنان در دوران بارداری قوی ترین میل جنسی خود را تجربه می کنند و لذت بخش ترین ارگاسم را دارند و این کاملا طبیعی است.۶-افزایش میل جنسی شما!
این اتفاق حتمی نیست، برای برخی زنان نیز افت میل جنسی اتفاق می افتد؛ اما واقعا هیچ قانونی وجود ندارد زیرا همه افراد منحصر به فرد هستند.

۷-رابطه جنسی دهانی!
در واقع رابطه جنسی دهانی می تواند یک گزینه عالی باشد اگر احساس بدی نکنید؛ این کار می تواند به شما کمک کند که به شریک زندگی تان احساس آرامش دهید ،با این حال توصیه نمی شود که در طول بارداری فشار هوا را به واژن خود بیفزایید، زیرا این کار می تواند یک آمبولیسم هوایی ایجاد کند.

۸-داشتن یک ارگاسم می تواند سبب سقط جنین شود!
نه. نه. شما ممکن است پس از داشتن یک ارگاسم، کمی گرفتگی های عضلانی یا سفتی در شکم تان احساس کنید، اما این نشانه ها مثل انقباضات رحمی نیست.

۹-داشتن رابطه جنسی دردناک می شود!
خب، این یکی می تواند درست باشد.
اما جایی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد، این اتفاق ممکن است فقط در صورتی که شما در پایان دوران بارداری خود باشید اتفاق بیفتد. مقادیر کم پروستاگلاندینها در اسپرم وجود دارد که میتواند به باز شدن دهانه رحم کمک کند، به نظر میرسد که این حرکات سبب انجام بهتر کارها و داشتن ارگاسم بهتر و افزایش شدید اکسیتوسین میشود که هورمون شماره یک مورد نیاز برای انقباض است ،هوشمندانه است! اما در این ۴۰ هفته، رابطه جنسی اغلب اولویت ذهنی شما نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو